Activeren, hoe streng is?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 13:02
Ik denk erover om toch maar een XP licentie te gaan kopen...

Maar stel, ik verander hardware, koop een nieuw systeem zonder windows e.d. krijg ik dan problemen? Omdat ik dan meerdere keer activeer?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zolang het bij 1 nieuw systeem blijft die je maar 1 / 2 keer hebt veranderd moet er geen probleem zijn, vooral niet als er al een tijd overheen is gegaan.

Anders moet je even bellen met Microsoft, die zullen dat ook wel begrijpen hoor :)

C:\>_

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 14:49
ik heb zelf nu ook gedaan en ik heb al een probleem als ik mijn videokaart om-mod naar een quadro :( hij vindt dat er dan teveel is veranderd in het systeem, en ik moet dan dus opnieuw registreren.

tja...

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Ik meende dat het bij de introductie van Windows zo was, dat je via internet 3x kon activeren, via de telefoon oneindig, ik weet niet of hier nu verandering in is gekomen. Maar zoals Vinnie al zegt, bel microsoft even :Y).

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
via telefoon oneindig :Y) weet ik heel cker, heb er ervaring mee, en via het internet kan je cker wel vaker dan 3 keer

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Heb onlangs een XP prof. (OEM) licentie gekocht, 1 week later kocht ik een nieuwe PC en kon niet meer automatisch activeren. Kreeg op mijn scherm een (gratis) telefoonnumer van Microsoft in Brussel te zien dat ik moest bellen voor een nieuw activatie nummer. Op 5 minuten alles in orde, en dit op een vrijdagavond om 19 u !!!! Spijtig genoeg sprak de vriendelijke dame alleen Frans, wel een minpunt.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tot mijn grote verbazing kon ik na het upgraden van m'n moederbord + CPU + geheugen (Asus P4G8X Deluxe -> Gigabyte 8KNXP) en een reinstall van XP gewoon via internet activeren. Toen ik daarvoor namelijk een Asus P4PE met een P4G8X verwisselde moest ik wel MS bellen.

Overigens kan je wanneer je teveel hardware veranderd gewoon even MS bellen (gratis nummer) en dan is het binnen 5 minuten geregeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Joni op 17-01-2004 18:50 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 13:02
Hmmz ok, gewoon altijd bellen, dan zijn d'r geen problemen :)

Verwijderd

Ik heb ook twee jaar geleden Windows XP oem gekocht.
Deze heeft inmiddels al op 3 verschillende computers gedraaid, nooit problemen mee gehad.

Volgens mij ligt het er ook aan hoe vaak je het doet. Als je bijvoorbeeld 1 keer per half jaar opnieuw activeert (op een andere computer natuurlijk) dan is er volgens mij niks aan de hand (in mijn geval dan :Y) )

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tjee wat een gedoe met legale windows'sen.
De meeste tweakers zullen wel wat meer veranderen dan 1 a 2 keer.

Lang leve de vl key en een unattend install cd.

Tweak!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

cruger schreef op 17 januari 2004 @ 18:57:

tja waarom zullen er nog steeds mensen zijn die legaal software kopen :?
kom gaan we allemaal alleen maar illegale software downloaden, kijken hoelang het duurt voordat er geen software meer wordt gemaakt :+

//ontopic//
ik verander ook regelmatig maar heb ook altijd gewoon via inet kunnen activeren.
volgens mij werd er om de 3 maanden iets gereset dacht ik eregens gelezen te hebben.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 11:54
Microsoft zegt zelf dat je je windows XP 3x per jaar mag activeren via het internet. Wat het is voor het bellen zou ik jullie niet durven zeggen. Daar hebben ze geen medeling over gedaan. :(

Verwijderd

cruger schreef op 17 januari 2004 @ 18:57:

en die is niet legaal of heb je een groot bedrijf thuis :?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

En hoe zit dat dan met Office 2003?! Kijkt die ook naar je hardware of mag je die gewoon 'max 2 x' installeren?

Wees consequent, maar niet altijd

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zie de MS site: Product Activation Overview.
If you replace a substantial number of hardware components, you may have to re-activate Office; call the telephone number displayed on the activation screen to re-activate the software.
Die kijkt dus ook naar je hardware. :P

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
big brother is watching you :X
als je msn minimaliseert zet die messenger ook meteen op bezet.Nog even en ome Bill neemt doodleuk je desktop over als je iets doet wat hem niet aanstaat....

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

drugsbunny schreef op 18 januari 2004 @ 12:04:
big brother is watching you :X
als je msn minimaliseert zet die messenger ook meteen op bezet.Nog even en ome Bill neemt doodleuk je desktop over als je iets doet wat hem niet aanstaat....
Dat is een instelling die je uit en aan kan zetten....

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Pittemans schreef op 17 januari 2004 @ 19:10:
Microsoft zegt zelf dat je je windows XP 3x per jaar mag activeren via het internet. Wat het is voor het bellen zou ik jullie niet durven zeggen. Daar hebben ze geen medeling over gedaan. :(
Over dat bellen.. We hebben het voor de gein eens gedaan om tegelijk telefonisch te activeren.... zelfs zonder de serial (het hoesje van de school licentie bleek plotseling pleite :D :D ) geven ze je een activatie code.

Voor de gein es gevraagd hoeveel mensen nog met een FCKGW key willen activeren.. Zo rond de 10 per dag zei die gast :D

Tjah... Dus almetal... Telefonish activeren kan gewoon altijd... zelfs wel 3x per dag :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Lijkt me dat de TS zijn antwoord ondertussen wel heeft.
Sowieso, kan je via de telefoon dus altijd activeren ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.