Overdreven strict?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55
Nieuwe Ingame Screens BF:Vietnam

Er is nog geen topic over dit spel
De TS heeft geen intentie er een groot topic van te maken
Er is niets mis mee :?

Moet ieder topic tegenwoordig een Groot topic zijn met een geweldige startpost?

Imho zijn sommige mensen hier aan het doordraaien :{

(ff duidelijk, is niet mijn topic, en er zijn meerdere gelijksoortige topics dit is enkel een erg voorbeeld)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Het gaat er niet om of het een groot topic wordt of niet. Er zou wel iets meer informatie en dergelijke gegeven kunnen worden. Alleen screenshots is een beetje magertjes imo. En dat heeft niks met strict te maken hoor. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_the_crow_ schreef op 17 januari 2004 @ 18:33:
Het gaat er niet om of het een groot topic wordt of niet. Er zou wel iets meer informatie en dergelijke gegeven kunnen worden. Alleen screenshots is een beetje magertjes imo. En dat heeft niks met strict te maken hoor. :)
't Is IMHO veel leuker om met wat mensen aan de hand van screenshots dingen uit te vinden. Bijvoorbeeld: "Hey, feature X zit er niet in, wat is daar de reden voor?" Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Terr zegt in zijn sluitmessage:
Als je wilt, dan mag jij (of iemand anders) een BF: Vietnam topic maken. Alleen deze screenshots, is niet genoeg voor een startpost, vandaar dat ik deze dichtdoe.
en ik snap die opmerking ook wel. Een goede startpost heeft behalve wellicht interessant en ondersteunend beeldmateriaal ook enige relevante gegevens. Ok, simpel gezegd zou er toch wel wat informatie bij horen te staan. Wanneer komt het spel, wat zit er allemaal in, mutiplayer/singleplayer etc. :) Het is natuurlijk wél de bedoeling dat er enige discussie in gang gezet word :)

/edit: Vergeet ik dus te zeggen, geweldig hoeft het niet te zijn maar met enkel plaatjes kan je toch geen topicstart maken?

[ Voor 10% gewijzigd door SmartDoDo op 17-01-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Je moet de topicstart als een soort aftrap zien. Is die aftrap goed, dan loopt de rest van een topic ook goed, omdat men onderdelen van de startpost heeft om over te discussiëren, zaken bij elkaar te zoeken, linkjes, etcetera. Met alleen wat screenshots valt er weinig over te verhandelen, en zullen offtopic zaken of 'standaard' vragen niet van de lucht zijn, die prima al in een startpost beantwoord kunnen worden.

Een goede startpost kan daarom het hele topic naar een hoger niveau tillen, nog voordat er ook maar 1 reply is gepost :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik snap de topicstarter wel, maar denk ook hier eens aan: is het nodig om voor één spel meerdere topics te openen omdat iemand het leuk vond om wat nieuwe screenies te posten?
Anders gezegd: omdat het onzin is om meerdere topics over één spel open te hebben, zeker als ze over vrijwel hetzelfde gaan, is het logisch om van dat topic een 'groot' topic te maken. En bij zo'n topic hoort er wat meer informatie in de startpost dan wat er in jouw voorbeeld stond :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ReemF schreef op 17 januari 2004 @ 18:45:
Een goede startpost kan daarom het hele topic naar een hoger niveau tillen, nog voordat er ook maar 1 reply is gepost :)
Niet mee eens, alleen op het moment dat je op zoek bent naarinfo, dan lees je de startpost, anders scroll je er gewoon overheen. (dat is iig mijn beleving)
December schreef op 17 januari 2004 @ 18:46:
Anders gezegd: omdat het onzin is om meerdere topics over één spel open te hebben, zeker als ze over vrijwel hetzelfde gaan, is het logisch om van dat topic een 'groot' topic te maken. En bij zo'n topic hoort er wat meer informatie in de startpost dan wat er in jouw voorbeeld stond :)
"Vroeger" was het niet meer dan normaal dat het eerste deel van een grote topic serie een heel andere naam had, gewoon omdat ene topic vanzelf wel groter werd, dan de info waarvoor hij aanvankelijk geopend werd.
Denk je nu echt dat er in een topic dat begint met screens niet meer info komt?
Zon topic ontwikkeld zich vanzelf wel, ze moeten hier niet alles zo geforceerd willen doen imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Kijk....ik snap dat de TS verheugd is over het feit dat er screenshots zijn van een nieuw spel of een nieuwe mod voor een spel. Maar je zou het imo meer kunnen aankleden en een echte discussie erover starten door gewoon informatie erbij te zetten. Zoals wanneer het betreffende spel uitkomt, wat de specs zijn of wat er anders is dan z'n voorgangers. Dan is het topic een stuk aantrekkelijker voor de lezers. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
_the_crow_ schreef op 17 januari 2004 @ 19:18:
Dan is het topic een stuk aantrekkelijker voor de lezers. :)
euhm, dit is toch een discussie forum, geen krant?

[ Voor 47% gewijzigd door Maverick op 17-01-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

SGD is een plek om over games te discusseren, je moet het een beetje zien als een gesprek met een vreemde, alleen begin je real-life 9 van de 10 keren over het weer.

Hier heb je een goed onderwerp nodig, en dat is de topicstart.

Als je als TS niets van dat spel af weet kom je niet zo ver, en dat is niet zo leuk voor de mensen die wel interesse in het spel hebben.

Ik geniet ook meer van een mooie topicstart, een paar plaatjes zonder commentaar of goede links waar ik meer kan vinden vind ik niet leuk.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Maverick schreef op 17 januari 2004 @ 19:20:
[...]

Dan snap ik niet waarom je zegt:
Maverick schreef op 17 januari 2004 @ 19:15:
[...]

Denk je nu echt dat er in een topic dat begint met screens niet meer info komt?
Wil je serieus een discussie aangaan, dan moet je daar een goede start mee maken lijkt me :) Een goede start begint met een standpunt, zienswijze, interessante informatie of iets dergelijks. Pics kunnen heel erg nuttig zijn daarbij, maar dan wel als toegevoegde waarde en niet enkel als enige informatie. En als iemand later tekst wilt toevoegen bij de pics, waarom dan niet even wachten en pas een topic starten wanneer er gelijk tekst bijgezet wordt?

Als ik een krant zou lezen en ik zie enkel plaatjes, dan is het hele referentiekader weg. Waar wilt men het over hebben?, wat is de bedoeling?, wat wordt er verwacht? etc. etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

December schreef op 17 januari 2004 @ 18:46:Anders gezegd: omdat het onzin is om meerdere topics over één spel open te hebben, zeker als ze over vrijwel hetzelfde gaan, is het logisch om van dat topic een 'groot' topic te maken. En bij zo'n topic hoort er wat meer informatie in de startpost dan wat er in jouw voorbeeld stond :)
Nee, dat is helemaal niet logisch volgens mij.

Het is zo gegroeit dat er per spel een groot topic loopt, maar verplicht is dat totaal niet.

Maar het punt blijft dat een x aantal plaatjes en een regeltjes test natuurlijk bijna nooit een discussie op gang brengen, en aangezien we dat toch wel zien als de basis van Gathering of Tweakers, is dat topic op slot gegaan.

Verder kun je dat omzeilen door er wat meer informatie bij te zoeken, en dus een betere topicstart te maken, iets waar ze in de Spielerij groep zowat een kunst van hebben gemaakt ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
moto-moi schreef op 17 januari 2004 @ 19:41:
[...]

Nee, dat is helemaal niet logisch volgens mij.

Het is zo gegroeit dat er per spel een groot topic loopt, maar verplicht is dat totaal niet.
Het ging mij vooral om topics waar dit van toepassing is: zeker als ze over vrijwel hetzelfde gaan. Het lijkt me toch vrij logisch dat het onzin is om meerdere topics over één spel te openen terwijl er in allebei de topics wat screenshots wordt geplaatst en daar op gereageerd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het niet meer dan terecht dat dat topic dicht is gegaan. Is het nou zoveel gevraagd om er een paar regels tekst bij te plaatsen bijvoorbeeld met je eigen bevindingen? Een aantal screenshots met daarbij een link naar de bron is in mijn ogen niet echt bevordelijk voor een discussie. Er zal hoogstens gereageerd worden met 'vet', 'stoer', 'dat is lelijk man' en weet ik niet wat voor zinloze reacties. Een topicstart moet uitnodigend zijn om er een interessante, leuke of diepgaande discussie van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Maverick schreef op 17 januari 2004 @ 19:20:
Om te discussiëren zal je toch eerst een discussiepunt moeten hebben in de topicstart. Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
December schreef op 17 januari 2004 @ 19:43:
[...]
Het ging mij vooral om topics waar dit van toepassing is: zeker als ze over vrijwel hetzelfde gaan. Het lijkt me toch vrij logisch dat het onzin is om meerdere topics over één spel te openen terwijl er in allebei de topics wat screenshots wordt geplaatst en daar op gereageerd wordt ;)
Maar dit is juist een voorbeeld waarbij er dus NIET al een topic over dit spel is.
_the_crow_ schreef op 17 januari 2004 @ 19:52:
[...]
Om te discussiëren zal je toch eerst een discussiepunt moeten hebben in de topicstart. Toch? :)
juist, screens gepost -> he bah lelijk, -> nee mooi -> waarom -> zus en zo -> Niet mee eens -> wrom niet -> nou zo en zo -> je hebt gelijk, en dit is ook al zus en zo -> mja idd ..................

zou groeit de discussie vanzelf.

[ Voor 32% gewijzigd door Maverick op 17-01-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Maverick schreef op 17 januari 2004 @ 19:54:
[...]

Maar dit is juist een voorbeeld waarbij er dus NIET al een topic over dit spel is.
Ik reageerde op de vraag van de topicstarter en niet op het voorbeeld. Z'n vraag was dit:
En daaruit kan je zelf je conclusie trekken dat als dat topic niet 'het grote topic' wordt dat iemand anders wél een groot topic er voor opent, omdat hij/zij er écht over wil discussieren en dan is het dus wel dubbelop :)
edit:
Ooh, jij bent de topicstarter 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 17-01-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

juist, screens gepost -> he bah lelijk, -> nee mooi -> waarom -> zus en zo -> Niet mee eens -> wrom niet -> nou zo en zo -> je hebt gelijk, en dit is ook al zus en zo -> mja idd ..................

Mee eens. Maar de TS neemt zelf al geen eens een standpunt in. Dan kan jij veel argumenten aandragen, maar het is in mijn ogen echt te mager. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
December schreef op 17 januari 2004 @ 19:57:
[...]
En daaruit kan je zelf je conclusie trekken dat als dat topic niet 'het grote topic' wordt dat iemand anders wél een groot topic er voor opent, omdat hij/zij er écht over wil discussieren en dan is het dus wel dubbelop :)
Lijkt mij onzin, er is namelijk al een topic over dat onderwerp, is dat een SGD afwijking oid :? Als ik een topic in ieder ander subforum maak wat over iets gaat waar al ene topic over is maar dan met mooie plaatjes en background info wordt ie ook gewoon gesloten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
_the_crow_ schreef op 17 januari 2004 @ 19:58:
[...]
Mee eens. Maar de TS neemt zelf al geen eens een standpunt in. Dan kan jij veel argumenten aandragen, maar het is in mijn ogen echt te mager. :)
de TS neemt idd geen standpunt in, maar moet dat dan? Hij geeft enkel informatie waar anderen het over kunnen hebben. Jij ziet de TS als een krant, hij is imho nu meer het ANP ;)

* Maverick moet ervandoor, lata zich te veel meeslepen in de discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op 17 januari 2004 @ 18:27:
Nieuwe Ingame Screens BF:Vietnam

Er is nog geen topic over dit spel
De TS heeft geen intentie er een groot topic van te maken
Er is niets mis mee :?

Imho zijn sommige mensen hier aan het doordraaien :{

(ff duidelijk, is niet mijn topic, en er zijn meerdere gelijksoortige topics dit is enkel een erg voorbeeld)
Om het kort samen te vatten: Ja, in mijn mening zijn een paar screenshots geen eigen topic waard.

Er zijn mensen die heel veel tijd en moeite steken in het maken van een startpost. Dat is niet verplicht, wat we wel van mensen verwachten is een informatieve startpost.

Waarom? In dit geval weet misschien niet iedereen wat er precies anders is aan Battlefield: Vietnam ivm Battlefield 1942. Als dat niet in een startpost staat, dan moet weer om iemand gevraagd worden. Als iedereen op de hoogte is van alle belangrijke feiten over het spel, krijg je een veel leukere discussie.

Bij spellen waar weinig over bekend is, zijn er wel eens topics die misschien wat magertjes zijn. Maar ja, er is niet meer. Zo een topic wordt later vaak vervangen door een nieuwe, zodra bijvoorbeeld het hele spel uit is en er meer informatie bekend is.

Overigens vroeg ik vriendelijk of hij daar een groot topic van zou willen maken, zo niet, of hij het nu nog in het oudere BF1942 topic wil stoppen totdat iemand wel voldoende informatie bijelkaar verzamelt.

Het gaat hem om de informatie, niet om de layout.

Maverick: Je komt deze situatie vaker tegen, zou je meer voorbeelden kunnen noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik moet toch eerlijk toegeven dat ik een beetje de kant van Maverick opzoek. En dat is niet vanwege persoonlijke relaties oid. Tegenwoordig moet alles beter. Als men een berg screenies post zou er idd een mooie discussie uit kunnen komen. Dat een "start"post heel erg uitgebreid is in een groot topic deel xxx dan heb ik daar absoluut vrede mee. Het is eerder een must.

Voorbeeld:

Neem dit topic: [rml][ STALKER] Oblivion Lost veelbelovende screenshots[/rml]/

Een klein beetje info met 2 screens. Check die reacties: "Wow gruwelijk vet", "mooi", "wanneer komt ie uit?". Niet de meest ideale discussie waar je op zit te wachten.

Uit het betreffende topic die Maverick noemde kun je zeggen: "We kennen Battlefield 1942. Die was leuk. Wat is de changelog? Nieuwe wapens?". Er kan hier gewoon een discussie uitrollen. Die startpost is op dit moment niet spannend, die kan altijd aangepast worden. Dat het "nieuwe" spel een "nieuw" topic verdient vind ik wel ok trouwens. Je kan andere oudere topics er vol mee blijven gooien maar dit is wel een nieuwe game.

Ik kan meer voorbeelden zoeken, als ik niet chronisch slaaptekort had :z. * Bolk out.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 18 januari 2004 @ 02:16:

[...]

Een klein beetje info met 2 screens. Check die reacties: "Wow gruwelijk vet", "mooi", "wanneer komt ie uit?". Niet de meest ideale discussie waar je op zit te wachten.
Vandaar dat een paar screenshots geen apart topic waard zijn. Daarom willen we ook dat er zoveel mogelijk relevante informatie bij staat, zodat je er iets nuttigs over kan zeggen en wat van kan leren :)
Uit het betreffende topic die Maverick noemde kun je zeggen: "We kennen Battlefield 1942. Die was leuk. Wat is de changelog? Nieuwe wapens?". Er kan hier gewoon een discussie uitrollen. Die startpost is op dit moment niet spannend, die kan altijd aangepast worden. Dat het "nieuwe" spel een "nieuw" topic verdient vind ik wel ok trouwens. Je kan andere oudere topics er vol mee blijven gooien maar dit is wel een nieuwe game.
Hier ben ik het voor een deel niet mee eens. Voordat ik uitleg waarom, wil ik graag opmerken dat we wel een beetje afdwalen: De TS van het screenshot-topic had helemaal geen bedoeling om een groot topic te maken (ik heb het alleen maar gevraagd), en eigenlijk gaat voor sommige blijkbaar niet alleen om dit topic. Maargoed :)

Van Battlefield: Vietnam is voor zover ik weet, al redelijk wat bekend: Er zijn previews geweest, EA heeft zijn o-zo-geweldige marketingcampagne alweer opgestart. Het is voor iemand die geinteresseerd is in BF:V, is het een kleine moeite die informatie te verzamelen. Ook vind die persoon het vast niet erg, zodra er meer informatie is, die toe te voegen.

Tuurlijk kan die later aangepast worden (dat hopen we ook), maar er moet een beetje begin zijn. Waarom? Omdat de discussie anders ook slecht begint, en dat het niveau van het topic kan bepalen. Het vragen om een inhoudelijk goede startpost is niet voor niets in de FAQ gezet, 'vroeger' wilde dat wel eens fout gaan.

Links naar bv de officiele site en demo, informatie over de features en achtergrond zorgen er gewoon voor dat iedereen even geinformeerd aan een discussie begint. Eerlijk gezegd lijkt me dat niet teveel gevraagd :)
Ik kan meer voorbeelden zoeken, als ik niet chronisch slaaptekort had :z. * Bolk out.
Weltrusten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

momania

iPhone 30! Bam!

[...]
Zoals je het nu brengt, ziet het er al uit als het begin van een opsom topic en niet van een discussie topic. Nu vind het niveau van de topics in spielerij over het algemeen al niet echt van hoge kwaliteit en dit soort topics helpen niet om dat te verbeteren. (Qua algemene kwaliteit van spielerij is dat mij mening, er zijn zeker ook heel veel goede topics bij :* )

In mijn ogen is een topic met alleen screenshots ook gewoon niet genoeg.
Dat zou hetzelfde zijn als in CME een topic openen met alleen een foto van een mod oid: dat levert ook geen discussie op.

En je zei het zelf al: het is een discussie forum.

Zelf zou ik liever nog veel minder pics in de startpost willen zien.
Als je een leuk verhaal maakt tot aanzet van een discussie en je post daar 1 of 2 screens bij, is dat zat. De rest kan je wel een linkje voor geven. Dan hou je het topic voor de modemers ook nog leuk ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

KneoK

Not in a million lightyears

[...]

Screens gepost MET info -> Mooie screens -> Nee, ik vind ze lelijk -> Ze mogen wel een beetje lelijk zijn, maar wel MET multiplayer (bv.) -> VET, multiplayer -> Nou, ik ga eerst single proberen -> Waarom ? Multi moet je ook gewoon proberen man -> Zou het eigenlijk wel draaien op mijn machientje -> Ja hoor, kijk maar in de startpost -> Moet ik nog door gaan ?

Met een mooie startpost is de discussie al bijna een feit en wordt deze ook veel breder (want omdat je al veel info in de start kon vinden, zal de een over de screens beginnen maar de ander over de specs of de aanwezigheid van multiplayer), zonder is het maar afwachten of er iemand iets boeiends vraagt dat niet over die mooie plaatjes gaat...

[ Voor 18% gewijzigd door KneoK op 19-01-2004 10:16 ]

Pagina: 1