Pc Hapert

Pagina: 1
Acties:

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:27
Mijn pc hapert :( In 3dmark2001se en 3dmark03 is dit goed merkbaar de beelde blijven ff hangen en schieten dan weer ineens door. Dit gebeurt elke 3 sec ofzow. En mijn geluid doet het beeld mooi na. Ik ben bv nu deze post aan het typen en met winamp muziek aan het luisteren de muziek "hangt" ook ff geregeld en speeld dan weer door. In games is dit mooi synchroom het beeld en het geluid hange ff en spelen dan weer door. Ik d8 dit ligd aan mijn graka dus maar ff een nieuwe gekocht :p Gf4 mx460 ---> Gf fx5600xt maar het probleem blijft en in sommige gevallen is het zelfs erger geworden :'( . Ik heb ook andere drivers geprobeerd voor mijn graka maar dat hielp ook niet veel.

Is er mess iemand die raad weet met die probleem ? Koop ik een neiuwe graka & mem hapert dat ding nog :X

Specs

[ Voor 5% gewijzigd door siskos op 17-01-2004 18:09 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Steeds de oude drivers van je videokaart goed verwijderd? Draait er misschien een virusscanner op de achtergrond?

• siskos
Nu heb'k net de drivers van nvidia eraf gegooid en windoows heeft zelf de driver geïnstalleerd (52.16). Het schokken is nu nog aanwezig maar in minder mate :? .
Ik had dit vorige keer ook en toen had ik de nieuwste drivers van nvidia afgehaald maar een paar dagen erna was het schok effect weer mooi terrug.

Ik hoop dat je met verwijderen van de drivers gewoon in apparaat beheer installatie ongedaan maken en dan nog in software nvidia drivers verwijderen bedoeld ?
Effe ter verduidelijking met mijn gf4 mx460 was het schokken er ook al hoor daarom dat ik deze graka heb gekocht :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hardware versnelling wel voluit gezet?

Alle proemn in n drek

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
heb ik ook gehad windows erop nieuw opzetten.ik weet niet hoe het komt maar wat ik ook maar probeerde lukte niet.laatste optie,windows er opnieuw opgezet en voila perfectico weer dus succes. :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• siskos
Harware versnelling staat voluit, ben ik niet aangekomen :)
En volgens dxdiag is alles ook in orde met de drivers buiten dat ik geen whql geluidsdrivers heb.

*edti* ik heb een tijdje terrug toen ik mijn gf4mx460 nog had eens mijn windows opnieuw geïnstalleerd maar het schokken in het geluid en beeld was er toen nog. Maar ik herinstalleer mijn windows niet graag omdat het overigens veel tijd in beslag neemt :( .

[ Voor 45% gewijzigd door siskos op 17-01-2004 18:59 ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
mmmmm..... oke ik had in die tijd ook mijn geluidskaart vervangen (audigy 2).
mischien ligt het wel aan de geluidskaart wie weet ik zou zeggen als je een onboard hebt zet die eens aan. tenzij je niks anders hebt dan een onboard >:) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Ik heb dit probleem al vrij lang, bij mij helpt herinstalleren niet.

Zie ook deze draad: [rml][ laptop] hapering probleem[/rml]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de nForce drivers wel geinstalleerd staan? En zo ja, heb je DMA aan staan voor je IDE schijven? Probeer anders de laatste versie van de nForce drivers.

Het feit dat je er ook last van hebt bij het gewone gebruik maakt het vermoeden dat DMA niet aan staat. De laatste nForce drivers zijn te vinden op de nVidia site.

• siskos
Ik heb idd alleen maar een onboard ac97 geluidskaartje >:)

Ik heb vorig jaar in december de nieuwste drivers voor nforce afgehaald en volgens mij zijn er geen nieuwere uitgebracht, dus ik zal wel de nieuwste hebben zeker ? En over die dma ik vind nergens waar ik die nog kan aanzetten in xp bij mijn hd's :s. In dat nvidia ata controller "ding" staat bij mij op mijn hd "enable write cache" aan is dat ook zoiets als dma ?

• Laurent
  • Niet online
Bij de nForce drivers versie 3.13, de laatste, moet je bij de eigenschappen zijn van je IDE controller. Waar je nu waarschijnlijk kijkt zijn de eigenschappen van de HD.

Zo zien die eigenschappen van je controller er ongeveer uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21700/thumb.png

• siskos
Ik zeg tog zojuist dat nvidia controller ata "ding" :P en jij laat mij er een mooi fototje van zien :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Staat bij jouw hetzelfde als bij dat screenshot? Dan staat dma aan, als het niet is, zet het dan aan :)

• siskos
Bij mijn hd staat dat memory cache ding idd aan.
Ik heb mijn pc een paar keer gereboot en het schokken is weer helemaal terrug . :|

*edit*
Dit laat 3dmark03 zien :)

[ Voor 29% gewijzigd door siskos op 17-01-2004 22:03 . Reden: 3dmark03 bench toegevoegd ]

• Laurent
  • Niet online
Het gaat niet om memory cache. Waar ik op doelde is het boxje bij dat 'Current transfer mode' die moet gewoon op DMA staan. Memory cache heeft dus niet zoveel te maken met je DMA setting.

Op dat screenshot staat de data transfer mode op Ultra DMA 5 / Ultra 100. Zo zou ook jouw tranfer rate moeten staan, en anders kan je hem via dat select-boxje ernaast instellen.

[ Voor 41% gewijzigd door Laurent op 17-01-2004 22:14 ]

• siskos
Ah, dat stond ook op Ultra DMA 5 .....

Mess ff een offtopic vraagje maar is de gf fx5600xt nu beter of slechter dan mijn vorige gf mx460 ? Op 3d2001 haalt de mx meer dan de fx en bij 3d2003 is het net andersom :/

• siskos
ONGELOOFELIJK :P

Ik was daarnet voor de 1000'ste keer aan het benchmarken en ineens komt die stomme du meter zo voor het bench prog in. Effe esc du meter uitzetten en verderdoen. Huh? het schokken is weg :| . 8)

Hopelijk blijft het schokken nu weg niet dat dit weer zo'n tijdelijke oplossing is :( . Maar nu snap ik het niet meer hoor wat in de hell hebben de graka drivers nu met du meter te doen :/ . Pc's zijn me tog iets raars :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:42

Wildfire

Joy to the world!

Nou, ik kan je wel vertellen dat DUMeter weleens raar wil doen tijdens spellen hier. Komt dan met foutmeldingen op de proppen waardoor games eruit knallen of waardoor opeens m'n scrollwheel niet meer als muisknop werkt...

Dus DUMeter zorgt wel vaker voor vage problemen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1