Gezocht: Simpele Radio

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:18
'k Zoek voor de wat ouderen van dagen onder ons een radio, liefst zo simpel mogelijk. Dus weinig knoppen, liefst draaiknoppen

Eisen: AM/FM radio met AUX-ingang (voor kerktelefoon)

Richtprijs: 100-150 eurootjes

Conrad heeft niks, en wehkamp en neckerman ook niet. Suggesties waar ik zoiets kan zoeken???

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
scheer en foppen , expert, noem er nog maar een paar

slotje, ts kan toch zelf ook daar achter komen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:34

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

hstoker schreef op 17 januari 2004 @ 18:01:
Conrad heeft niks, en wehkamp en neckerman ook niet. Suggesties waar ik zoiets kan zoeken???
Bij de Media Markt bijvoorbeeld. Maar wat versta jij onder simpel ?

En heb je zelf buiten de conrad, de wehkamp en de neckerman gekeken ?

Meh!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Wat zoek je precies? Een radio met ingebouwde luidsprekers (soort portable dus)? Een radio-ontvanger (tuner) die je gewoon op een versterker aansluit (maar daar vind je geen line/aux-in op)? Of een radio/versterker combinatie (receiver)?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

hstoker schreef op 17 januari 2004 @ 18:01:
'k Zoek voor de wat ouderen van dagen onder ons een radio, liefst zo simpel mogelijk. Dus weinig knoppen, liefst draaiknoppen

Eisen: AM/FM radio met AUX-ingang (voor kerktelefoon)

Richtprijs: 100-150 eurootjes

een oude van de rommelmarkt halen? Heb zelf een oude Philips radio/versterker (type 741), simpeler kan niet. Volume schijf, balans schuif, bass & treble schuif, (ja, enorme schuifknoppen) enorm grote tuner met draaiknop en grote keuze knoppen met opschrift, aux ingang en pickup ingang :Y) :P
en niet te vergeten een uitstekend geluid, maar da's persoonlijk

Die nieuwe dingen zien er denk ik te 'eng' uit, m'n oma en opa vinden het allemaal maar niets die kleine knopjes en blauwe lichtjes enzo :P

• hstoker
Wel met ingebouwde luidsprekers, maar niet portable.

Zoiets als de Sangean WR1 bij www.hermeselectronics.nl, maar dan met audio ingang (en dan met een selectieknop, en niet zoals deze dat als er een extern apparaat aangesloten is je geen radio meer kunt luisteren

[Edit]
Als het kan wel nieuw, en per internet te bestellen

[ Voor 11% gewijzigd door hstoker op 17-01-2004 18:45 ]

• Ad de Jong
  • Laatst online: 23:29
Hmmm waarom eentje met draaiknoppen ??
Een radio met voorgeprogrameerde zenders en goed bereikbare knoppen voor de geheugens zijn veel eenvoudiger voor de oudjes (staan meteen op de goede zender zonder dat ze moeten zoeken en meteen zuiver)
Wordt het misschien wat eenvoudiger om te zoeken. Die volume draaiknop zie je gelukkig weer steeds meer :)

Mijn profiel op Discogs

• hstoker
Omdat voorgeprogrammeerde zenders er in geprogrammeerd moeten worden.

Het idee is om zo'n ding neer te zetten en dat ze zich er mee kunnen redden. Zolang volume & zender maar draainkoppen zijn, dat kennen ze nog van vroeger. AM/FM/AUX kan eventueel wel met drukknoppen

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon 's de gemiddelde electrozaak binnenstappen en daar kijken wat er te krijgen is. Als je per se online wil bestellen, kun je altijd nog kijken of zo'n apparaat ook online te krijgen is. Maar testen hoe gebruiksvriendelijk een model is, kun je alleen door er in de winkel mee te prutsen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

Nakebod

Nope.

Wat wij voor mijn oma paar jaar terug gekocht hadden, nadat die oude radio kapot ging, was een zeer simpel ding van Grundig, de RF-630, simpel ovaal radiotje (Beetje zoals de draagbare radio's nu, qua idee, alleen dan strakke vormen zonder toeters en bellen)
Met 8 programmeerbare, grote knoppen, die gelockt konden worden met sleuteltje, zodat niet spontaan de zender eraf was :)
En daarnaast nog een draaiknop, voor de zenders, volume, en aan/uit.
Ding heeft ook line in en line out, zag ik net, toen ik typenummer ff ging checken.
Zit alleen geen aux op.

Denk dat je samen met electronica winkel, wel zoiets moet kunnen vinden, zo had mijn pa het ook gedaan, en kwam uiteindelijk die radio uit die speciaal besteld werd.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind zelf de Tivoli Model One een erg leuke radio, zie TivoliAudio.NL.

Met draaiknoppen, externe ingang, en met een goede geluidskwaliteit, maar zonder voorkeuze stations. Omdat het een "Design" model is, betaal je er wel vrij veel geld voor, maar dan heb je ook wat.

Afbeeldingslocatie: http://www.tivoliaudio.nl/images/over_model1_blue_big.jpg

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is de bedoeling dat je eerst eens een normale winkel inloopt om er eens te kijken, dan pas een topic opent...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.