Toon posts:

[XP] windows explorer crasht bij verwijderen mp3's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet hoe het is gebeurt, maar tegenwoordig crashed windows explorer als ik een mp3 of een wav-file wil verwijderen (andere files gaat prima).
Het maakt niet uit of ik het probeer met selecteren en dan verwijderen of via mijn rechtermuisknop. Het is zelfs zo, dat wanneer ik met mijn rechtermuisknop op een mp3-file klik, dat dan meteen explorer crashed, zelfs voordat er een menu'tje verschijnt.
Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan repareren?
Ik kan nu namelijk alleen maar mp3'tjes verwijderen door ze naar de prullenbak te slepen en dat is een beetje irritant.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 06:06

grimson

domeingrommer

Je hebt misschien iets geïnstalleerd dat een 'preview' genereerd van een audiobestand. Ook omdat je met je rechtermuisknop vaak een contextmenu opent met keuzes bij een bepaald bestand (shell extensions).

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou explorer dan ook niet moeten crashen wanneer ik een mp3-file selecteer met mijn linkermuisknop. Ik krijg dan ook gelijk een hele lijst van details te zien in Windows XP (rechtsonderin) en dat doet het prima. Alleen wanneer ik dan op delete druk op mijn toetsenbord, dan crashed explorer. Kan het te maken hebben met files, die ik heb verwijderd met Ad-aware?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 18:15:
Maar zou explorer dan ook niet moeten crashen wanneer ik een mp3-file selecteer met mijn linkermuisknop. Ik krijg dan ook gelijk een hele lijst van details te zien in Windows XP (rechtsonderin) en dat doet het prima. Alleen wanneer ik dan op delete druk op mijn toetsenbord, dan crashed explorer. Kan het te maken hebben met files, die ik heb verwijderd met Ad-aware?
Probeer dan eens de laatste backup van ad-aware terug te zetten. :)
Ik denk dat het namelijk met het context-menu te maken heeft, zoals grimson al zei.

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 17-01-2004 18:26 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.