Toon posts:

Sony cybershot dsc-v1 vs canon powershot A80

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sony dsc-v1 vs canon powershot A80

Kan iemand mij advies geven welke camera ik het beste kan kiezen zo wel voor snelle kiekjes als mooie foto's.

ter vervanging van mijn oude sony P50 en daar heb ik nog twee memory sticks van 64 mb bij dus mijn voor keur gaat een beetje naar die sony om mijn sticks weer te kunnen gebruiken.

En lees over de powershot weer betere beeld kwaliteit en langer accu.

dus ik weet niet echt welke ik nou moet kiezen.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 22:30
tja de a80 is een stuk goedkoper waardoor je geld overhoudt om de geheugenkaart te kopen (op zich lijkt het me fijner om één grote te hebben dan een paar kleine.

En bedenk of je liever 4 losse penlites wilt, of een eigen accu.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik zou persoonlijk voor betere beeldkwaliteit en langere accuduur gaan omdat die lastiger te upgraden zijn. Een grotere memorystick (van eventueel een andere fabrikant) zijn overal zo te koop.
Zeker als je speciale accu's moet kopen dan betaal je je bij Sony helemaal scheel.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Zijn beide goede camera's. De verschillen zitten hem, zoals je hierboven ook al kunt lezen, in de opties (met name dan). Een accu'tje bij de ene, batterijen bij de ander. MS vs CF, 5 MP vs 4 MP, enz. Zet ze maar eens tegen elkaar bij www.dpreview.com. Kies daar voor de side by side comparison. Het feit dat je twee MS hebt zou ik niet bij je keuze betrekken, want met het prijsverschil wat tussen de camera's zit (als je de twee goedkoopste camera's van beide pakt uit de prijswatch is dat 150 euro, kun je wederom volgens de pricewatch minimaal 512 mb CF geheugen kopen.

Aangezien beide camera's ongeveer hetzelfde zijn en vele van ons bijzonder tevreden zijn over de A80, zou ik voor de laatste gaan en met het prijsverschil de opties bekostigen. Hierbij ga ik er wel vanuit dat je de 5mp niet nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Als vast bedank voor jullie reactie.

Mag ik hier uit concluderen dat ik voor de canon moet gaan ook qua beeldkwaliteit?
Want dat vindt ik wel erg belanrijk.

ik zat ook ff naar de canon g5 te kijken misschien is dat een beter vergelijk tegen over de sony? welke van die twee is dan een betere keus qua beeldkwaliteit

Ps accu of battery maakt me niet zo veel uit.

nou voor wat het kost zit het zo dat ik 500 euro heb maar dan de camera dan wel voor inkoop prijs en exl BTW.

Verwijderd

qua beeldkwaliteit denk ik dat de volgorde als volgt is:

1 Canon Powershot G5/ G3
2 Sony Dsc V1 & Canon Powershot A80

Het verschil tussen de V1 en de A80 is erg klein denk ik.

Verwijderd

Wat je misschien zou kunnen doen is naar http://www.canon-forum.tk gaan en daar vragen om advies.. ik heb er zelf ook ervarging mee dankzij hun heb ik nu gekozen voor de Canon Powershot A80 misschien zou je het daar eens moeten posten.. :)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 16:37:
Wat je misschien zou kunnen doen is naar SPAM gaan en daar vragen om advies.. ik heb er zelf ook ervarging mee dankzij hun heb ik nu gekozen voor de Canon Powershot A80 misschien zou je het daar eens moeten posten.. :)
SPAMMERT Wat voor zin heeft dat forum nou met z'n 7 leden en 10 posts ofzo?

Wil je tips over camera's, vraag ze dan hier op GoT, in het Fotografie forum van FOK!, op DPZ of bijvoorbeeld in het forum van dpreview.com
Pagina: 1