Toon posts:

Beste tv kaart..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een tv kaart waarmee ik oude video-opnames via de video-in op dvd wil branden. Nu zoek ik dus een kaart die dit goed kan dus het liefst met allemaal encoders (mpeg2 etc. etc.) op de kaart zelf. de tv functie is niet belangrijk maar wel de video-in en de opnamecapaciteiten van de kaart.

welk kaartje kan ik het bestte halen?

Verwijderd

Ik zou hiervoor geen ene TV Kaart nemen.
Ik zou de Pinnacle Dazzle DVC 80 aanraden.
Deze kost zo'n € 79,00.

Meer informatie:

http://www.pinnaclesys.co...oduct_ID=1427&Langue_ID=6

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Volgens mij maakte terratec erg goede kaarten.

Noem ook eens je budget en de rest van je systeem. Als je een oud systeem hebt zul je waarschijnlijk een dure hardwarematige coderingskaart nodig hebben (oid).
Met een goed systeem hoeft dat niet, maar er is best wel wat te vinden op GoT hierover.

En idd, als je de tv-functie niet belangrijk vind kun je beter een kaart neme zonder tv-functie. Als je misschien ook een nieuwe videokaart binnenkort gaat kopen, kan je ook naar een vidkaart met vivo kijken (of een aiw).

Ik zou ook nog eens een paar reviews lezen voordat je zo'n kaartje koopt, maar dat spreekt voorzich.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MPEG2 is digitaal, VHS beelden zijn 'analoog', dus die kaart moet heus niet zo'n ingebouwde decoderchip hebben daarvoor. Noch 'etc', want ook DVD is 'slechts' MPEG(2).

Een MSI tv-kaartje van 60 euro, of een RAVE (Pro) van Pinacle zullen je het beste bevallen. De duurere van Pinacle (of je VHS moet Super-SUPER-SUPER VHS zijn) kunnen mogelijk wel iets beter resultaat nog opleveren.
Voor 150 à 180 euro ben je rond met een kaart en eventuele software die je beelden digitaliseerd, bewerkt en klaarstoomt om te branden.

Nero Burning Rom zelf downloaden, demoversie, en voila :) Vous-etes prés.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

bij mijn weten heeft Hauppauge Mpeg2-encoders op een PVR-kaart.
De kwaliteit zal er niet beter van worden, wel wordt het bestand kleinder, en ben je met zo'n kaart 'klaar' voor een nieuwe videorecorder.

eagle

Verwijderd

Topicstarter
xp 2400+
256 mb ram (333mhz)
120gig 7200.7
4200ti (zonder vi)

budget: ongeveer 150 euro,

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Brothar schreef op 17 januari 2004 @ 21:25:
bij mijn weten heeft Hauppauge Mpeg2-encoders op een PVR-kaart.
De kwaliteit zal er niet beter van worden, wel wordt het bestand kleinder, en ben je met zo'n kaart 'klaar' voor een nieuwe videorecorder.
Mijn mening is dat je beter een zwaar systeem kan hebben met een vrij basic TV-kaartje met voldoende resolutie (svhs) en dan regelrecht grabben naar bijvoorbeeld divx5

Maar wil je echt per definitie met MPEG2, dan kan je inderdaad gaan kijken naar Hauppauge.

Hauppauge Wintv PVR PCI
Hauppauge Wintv PVR 250
Hauppauge Wintv PVR 350

Deze 3 hebben allemaal hardwarematige mpeg2compressie. De eerste zou ik dan wegstrepen; reden: de andere 2 worden ondersteund door Windows MCE (Media Center Edition) terwijl de eerste dus niet....

Verwijderd

Topicstarter
oké dank

Verwijderd

Check hier ook even:

[rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml]

Staan een aantal leuke kaarten tussen, kwaliteitsverschil is wel te zien :X
Pagina: 1