Hulp gevraagd! Flashen van P4C 800-e deluxe mislukt?

Pagina: 1
Acties:

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Ik heb denk ik een enorm probleem.

Het zit namelijk zo.
Ik kreeg van Informatique het advies om mijn moederbord te flashen omdat hij soms een opstartprobleem had.

Ik heb dit advies vandaag opgevolgd, en heb Asus LiveUpdate geinstalleerd.

Daarna heb ik de juiste bios van de site van Asus gehaald.
Het installeren van de bios leek goed te gaan.
Nadat deze voltooid was moest ik de pc opnieuw opstarten, wat ik vanzelfsprekend heb gedaan.

Bij het opnieuw booten kwam de eerste vage tekst.

CMOS Bad kwam er te staan en of ik de default values of set-up wilde draaien.
Ik heb gekozen voor default values.

Daarna kwam het bericht dat de Fastrack Promise Raid niet geinstalleerd was.
Dit kan kloppen omdat ik de raid niet gebruik omdat ik een sata schijf heb van 120 gb.

Na het inloggen bij Winxp, kreeg ik de vraag of de drivers voor mijn onboard soundcard en de raid controller wilde installeren.

Omdat ik niet wist of ik ze nu wel of niet moest installeren heb ik Informatique gebeld. Ze vertelden me dat ik deze twee zaken moest uitschakelen omdat ik ze beide niet gebruikte.

Ik heb dit gedaan en tevens de diverse drivers opnieuw geinstalleerd die op mijn installatie-cd van het moederbord zaten en de nieuwste Ati Catalyst Drivers.

Alles netjes opnieuw opgestart en alles leek goed te werken.
Tot daarnet!

Mijn vriendin startte mijn pc op, er verscheen een scherm waarop aangegeven werd dat er gezocht werd naar de juiste .rom voor mijn moederbord.

Deze kon in eerste instantie niet gevonden worden totdat ik de asus installatie-cd in mijn e: schijf stopte.

De .rom werd gevonden en het moederbord werd opnieuw geflasht.
Nu moest ik de PC uitzetten en daarna weer aan.

Alles ging goed, totdat ik het bericht kreeg van American Megatrends dat het OVERCLOCKEN mislukt was!!!? ARggh??

Gelukkig bootte hij wel verder op. Nu heb ik volgens mij weer mijn oude bios.

Wie o wie kan mij ajb helpen?

Van het bios e.d. heb ik weinig tot geen verstand en weet nu niet wat te doen.

M.v.g.

Kayce

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
Je moet voor de nieuwste bios update, de nieuwste asusupdate downloaden van de asus website, anders werkt 't flashen niet goed. Ik denk dat je daar in de fout bent gegaan.

beetje offtopic misschien:
werkt je pc verder wel gewoon goed? geen crashes oid ?

• Kayce
Wat bedoel je met de nieuwste asus update? Ik heb de nieuwste versie van Asus LiveUpdate volgens mij (heb em gisteren gedownload). Daarnaast heb ik de nieuwste Bios versie gedownd.

De PC werkt wel goed nu. Ook met deze oude bios van juni ofzo. Crashes waren het probleem ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Kayce op 17-01-2004 17:57 ]

Verwijderd

Asusflash, update zichzelf altijd als ie gaat kijken voor nieuwe BIOSen. Tenminsten hier wel...

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

Als je de bios flasht via windows gaat er niks fout, in jou geval ook niet.

Je hebt alleen je bios niet meer ingesteld, en dat moet wel.
Als je niet precies weet hoe dat moet kun je beter het door jou levrancier dit laten doen.
Je heb geluk gehad dat je niks kapot heb gemaakt. (ik snap ook niet dat je leverancier jou dit laat doen)

Ga gewoon langs hun en laat ze het zelf doen dan ben je van al de problemen af.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• Kayce
Dr_Love schreef op 17 januari 2004 @ 17:57:
Als je de bios flasht via windows gaat er niks fout, in jou geval ook niet.

Je hebt alleen je bios niet meer ingesteld, en dat moet wel.
Als je niet precies weet hoe dat moet kun je beter het door jou levrancier dit laten doen.
Je heb geluk gehad dat je niks kapot heb gemaakt. (ik snap ook niet dat je leverancier jou dit laat doen)

Ga gewoon langs hun en laat ze het zelf doen dan ben je van al de problemen af.
Dat zou ik graag willen, maar ik woon in west-brabant en Informatique werkt vanuit zuid-holland. Daarbij moet het toch niet zo moeilijk zijn om een bios te updaten? Zeker niet als het met een programma als LIveUpdate kan.

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
waarom zou je je bios updaten? je pc doet 't gewoon goed...

• Kayce
MDVej schreef op 17 januari 2004 @ 18:00:
waarom zou je je bios updaten? je pc doet 't gewoon goed...
Zoals ik al zei had mijn pc onverklaarbare boot problemen. De PC is van september en had al na 3 weken het probleem dat hij soms niet doorstartte. Na een reset deed hij het wel weer gewoon. Toch hoort dit niet voor een pc vandaar dat ik het advies kreeg om mijn bios eens te updaten.

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

Het flashen is inderdaad niet moeilijk,
Het instellen van je bios vind ik zelf ook niet moeilijk.

Alleen nu moet jij dat ook nog kunnen, snapje ;)

Als je hem flasht kun je je bios in en dan moet je waarschijnlijk ook je cpu even goed instellen, anders begint ie niet over "overclock failt"

Maar ik blijf er bij als je niet weet hoe en wat je met een bios moet, blijf er dan af en laat iemand het doen die het wel kan. (niet stom bedoelt maar je kunt niet alles weten, toch?)

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• Kayce
Dr_Love schreef op 17 januari 2004 @ 18:03:
Het flashen is inderdaad niet moeilijk,
Het instellen van je bios vind ik zelf ook niet moeilijk.

Alleen nu moet jij dat ook nog kunnen, snapje ;)

Als je hem flasht kun je je bios in en dan moet je waarschijnlijk ook je cpu even goed instellen, anders begint ie niet over "overclock failt"

Maar ik blijf er bij als je niet weet hoe en wat je met een bios moet, blijf er dan af en laat iemand het doen die het wel kan. (niet stom bedoelt maar je kunt niet alles weten, toch?)
Daar heb je helemaal gelijk in en ik baal er ook ontzettend van dat me dit overkomen is. IK vind het daarnaast ook een erg slechte zaak dat er op de site van Asus zo weinig informatie staat over het flashen van je bios en wat te doen als het fout gaat.

Maaruh, is wat ik heb gedaan echt slecht voor mijn pc of kan ik straks door iemand die er verstand van heeft :9 opnieuw mijn bios flashen?

Verwijderd

Mijn advies:

1. Download de nieuwste drivers van de asus site die voor jou moederbord beschikbaar zijn.
2. Draai liveUpdate, selecteer de ftp van duitsland (.de)(hier staat altijd de nieuwste)
3. Flash je nieuwe bios door op de flash button te klikken.
4. Je PC herstart en geeft een melding dat je CMOS niet goed is, druk op DEL.
5. In je Bios ga je naar het laatste menu toe waar je kan selecteren dat je de default instellingen wilt laden, save en exit.
6. Je PC herstart*, gaat in windows en vervolgens installeer je gewoon alle drivers waarom gevraagd wordt met de net nieuwe gedownloade drivers van asus.
7. herstart nog een keer, als het goed is draait alles nu weer lekker en soepel.

* mocht ie zeggen dat je cpu niet goed is wegens overclocken, nogmaals herstarten. Je bios laat dan de default instellingen die hij leest vanuit je CPU-ID.

Succes!

Overigens ben ook ik het eens, dat je altijd je leverancier dit soort dingen moet laten doen als je niet weet waar je mee bezig bent. Je geeft zelf aan dat je niet veel weet van de bios.

• Kayce
Bedankt voor de tips tot nu toe.

Hoe kan het trouwens dat het bios het na het opnieuw inschakelen van de pc vraagt om een .rom vanaf de installatie cd? En dat hij daarna een oude bios installeerd.

Ik had hem net geflasht, en ik neem aan dat ik de bestanden die voor de flash gebruikt zijn niet op een bepaalde plaats op de harde schijf hoef te laten staan.

D.w.z. ik heb ze geflasht vanaf mijn bureaublad en heb daarna de bestanden versleept naar Mijn Documenten

[ Voor 74% gewijzigd door Kayce op 17-01-2004 18:24 ]

Verwijderd

Ja je kan je bios onklaar maken, maar de CPR functie van Asus repareerd deze weer helemaal. Dat is wat je gedaan hebt door die Asus CD erin te stoppen.

Dus mijn advies kun je gewoon proberen, mislukt de flash dan het cdtje er weer in en hij laad de bios op de cd er weer in.

Suc6

• Kayce
Mensen harstikke bedankt voor jullie hulp!!!!
Ik ben blij te melden dat het me vandaag gelukt is de boel te flashen.

Ik moet nog een paar zaken in de bios instellen, maar dat mag niet zo'n probleem zijn.

Zo moet ik de Intel P.A.T. nog inschakelen en de juiste aperature size instellen voor mijn videokaart. Kan iemand me hierover wat tips geven misschien?

Greetzzz

Verwijderd

aperture size is in FAQ te vinden. FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

gebruik ctrl + f en toets in aperture

PAT gwoon inschakelen...

succes

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 20:21 ]

Pagina: 1