Ik heb denk ik een enorm probleem.
Het zit namelijk zo.
Ik kreeg van Informatique het advies om mijn moederbord te flashen omdat hij soms een opstartprobleem had.
Ik heb dit advies vandaag opgevolgd, en heb Asus LiveUpdate geinstalleerd.
Daarna heb ik de juiste bios van de site van Asus gehaald.
Het installeren van de bios leek goed te gaan.
Nadat deze voltooid was moest ik de pc opnieuw opstarten, wat ik vanzelfsprekend heb gedaan.
Bij het opnieuw booten kwam de eerste vage tekst.
CMOS Bad kwam er te staan en of ik de default values of set-up wilde draaien.
Ik heb gekozen voor default values.
Daarna kwam het bericht dat de Fastrack Promise Raid niet geinstalleerd was.
Dit kan kloppen omdat ik de raid niet gebruik omdat ik een sata schijf heb van 120 gb.
Na het inloggen bij Winxp, kreeg ik de vraag of de drivers voor mijn onboard soundcard en de raid controller wilde installeren.
Omdat ik niet wist of ik ze nu wel of niet moest installeren heb ik Informatique gebeld. Ze vertelden me dat ik deze twee zaken moest uitschakelen omdat ik ze beide niet gebruikte.
Ik heb dit gedaan en tevens de diverse drivers opnieuw geinstalleerd die op mijn installatie-cd van het moederbord zaten en de nieuwste Ati Catalyst Drivers.
Alles netjes opnieuw opgestart en alles leek goed te werken.
Tot daarnet!
Mijn vriendin startte mijn pc op, er verscheen een scherm waarop aangegeven werd dat er gezocht werd naar de juiste .rom voor mijn moederbord.
Deze kon in eerste instantie niet gevonden worden totdat ik de asus installatie-cd in mijn e: schijf stopte.
De .rom werd gevonden en het moederbord werd opnieuw geflasht.
Nu moest ik de PC uitzetten en daarna weer aan.
Alles ging goed, totdat ik het bericht kreeg van American Megatrends dat het OVERCLOCKEN mislukt was!!!? ARggh??
Gelukkig bootte hij wel verder op. Nu heb ik volgens mij weer mijn oude bios.
Wie o wie kan mij ajb helpen?
Van het bios e.d. heb ik weinig tot geen verstand en weet nu niet wat te doen.
M.v.g.
Kayce
Het zit namelijk zo.
Ik kreeg van Informatique het advies om mijn moederbord te flashen omdat hij soms een opstartprobleem had.
Ik heb dit advies vandaag opgevolgd, en heb Asus LiveUpdate geinstalleerd.
Daarna heb ik de juiste bios van de site van Asus gehaald.
Het installeren van de bios leek goed te gaan.
Nadat deze voltooid was moest ik de pc opnieuw opstarten, wat ik vanzelfsprekend heb gedaan.
Bij het opnieuw booten kwam de eerste vage tekst.
CMOS Bad kwam er te staan en of ik de default values of set-up wilde draaien.
Ik heb gekozen voor default values.
Daarna kwam het bericht dat de Fastrack Promise Raid niet geinstalleerd was.
Dit kan kloppen omdat ik de raid niet gebruik omdat ik een sata schijf heb van 120 gb.
Na het inloggen bij Winxp, kreeg ik de vraag of de drivers voor mijn onboard soundcard en de raid controller wilde installeren.
Omdat ik niet wist of ik ze nu wel of niet moest installeren heb ik Informatique gebeld. Ze vertelden me dat ik deze twee zaken moest uitschakelen omdat ik ze beide niet gebruikte.
Ik heb dit gedaan en tevens de diverse drivers opnieuw geinstalleerd die op mijn installatie-cd van het moederbord zaten en de nieuwste Ati Catalyst Drivers.
Alles netjes opnieuw opgestart en alles leek goed te werken.
Tot daarnet!
Mijn vriendin startte mijn pc op, er verscheen een scherm waarop aangegeven werd dat er gezocht werd naar de juiste .rom voor mijn moederbord.
Deze kon in eerste instantie niet gevonden worden totdat ik de asus installatie-cd in mijn e: schijf stopte.
De .rom werd gevonden en het moederbord werd opnieuw geflasht.
Nu moest ik de PC uitzetten en daarna weer aan.
Alles ging goed, totdat ik het bericht kreeg van American Megatrends dat het OVERCLOCKEN mislukt was!!!? ARggh??
Gelukkig bootte hij wel verder op. Nu heb ik volgens mij weer mijn oude bios.
Wie o wie kan mij ajb helpen?
Van het bios e.d. heb ik weinig tot geen verstand en weet nu niet wat te doen.
M.v.g.
Kayce