Toon posts:

[edimax 6104k router] Planet ADSL, ST510 --> Dynamic IP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een een edimax router (6104), die ik gebruik in combinatie met een speedtouch 510 en een planet adsl standard abonnement.

Eerst werkte hij niet. Na updaten van de firmware wel, maar ik heb nog wel een probleem: Hij staat nu standaard ingesteld op "dynamic IP", zodra ik hem op PPTP zet (wat toch zou moeten met ADSL, of niet?) vertoont hij weer het oude probleem; geen verbinding met internet. Hij moet dus op dynamic IP blijven staan.

Ik heb de router op dit moment aangesloten op één computer (win XP), en daar werkt hij dus nu, maar als ik hem op een tweede aansluit (win98 non-SE), werkt hij op die computer niet. Die computer is goed geconfigureerd (krijgt ook gewoon een IP adres toegewezen van de router :?), maar hij maakt geen verbinding met internet. Ook komt hij niet in het lijstje met DHCP clients van mijn router.

Dit is allemaal nogal een gecompliceerd verhaal, en ik weet niet of alles wat ik nu genoemd heb er ook iets mee te maken heeft, maar weet iemand of dit nou aan die dynamic IP instelling ligt, of aan die oude computer met win98?

Verwijderd

je kan die router wel weer terug brengen naar de winkel, want in een speedtouch 510 zit ook een router, met een dhcp-server, en een dns-server

edit:
daarom moet hij dus ook niet op PPTP, dat is voor oudere modems(zonder ingebouwde router)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:18:
je kan die router wel weer terug brengen naar de winkel, want in een speedtouch 510 zit ook een router, met een dhcp-server, en een dns-server
Bedoel je nou dat ik hem ook op een hub/switch kan aansluiten als ik hem tweak? Want dat weet ik ook wel, maar ik heb een router genomen omdat ik hem dan dus niet hoef te tweaken, en het was nauwelijks duurder, hij zou toch gewoon moeten werken met een router?

Verwijderd

niks tweaken, ik heb hem ook, gewoon inpluggen, ff instellen(heb je waarschijnlijk al gedaan), en gaan met die banaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:18:
(...)
edit:
daarom moet hij dus ook niet op PPTP, dat is voor oudere modems(zonder ingebouwde router)
Okay, dan is het kennelijk normaal dat mijn router het alleen op dynamic IP doet, dan is het dus de vraag waarom die win98 pc het niet doet, en ik vraag me af of dat probleem opgelost is als ik hem aansluit op een hub/switch...

Edit: Ik bedoel dus: is de oplossing van mijn probleem het verruilen van de router voor een switch...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 17:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:30:
[...]
en ik vraag me af of dat probleem opgelost is als ik hem aansluit op een hub/switch...
[...]
ff die win98 bak rechtstreeks aan je modem hangen, dan weet je het

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:51:
[...]

ff die win98 bak rechtstreeks aan je modem hangen, dan weet je het
Done & werkt, dus op naar winkel ;), thanks, ik dacht eerst dat een losse router handiger was, maar nu ik al dat gedoe heb gezien ga ik toch maar voor de switch :)
Pagina: 1