Toon posts:

Ati Radeon Mobility 9600 videokaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een spiksplinter nieuwe Jewel Laptop met een ATI Radeon Mobility 9600 videokaart en ik kan de juiste drivers van de videokaart niet vinden. Ik ben het cdtje kwijt. Op ati.com zijn de drivers niet te vinden en de Jewel.com site wordt geupdate. Ik heb omega drivers gevonden op internet en ik krijg de volgende melding als ik deze installeer: ik moet het beeldscherm op een standaard vga controller zetten om de omega driver te installeren.
Ik weet niet hoe je dat doet. Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Installeer hem eerst als (zoals in win 98 genoemd word) standaard vga pci adapter, in windows. En intalleer dan de drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe installeer je hem als standaard vga pci adapter?

Verwijderd

Ik weet niet WAT je precies wilt gaan installeren.... maar heeft XP zelf niet ook standaard drivers voor de Mobility in zich???
Zelf heb ik een Asus L5800C (2,8 Ghz - 1024 MB) met een ATI Mobility Radeon 9000 en die driver zat er standaard in....
Maar het is wel lekker handig als je een "spikspliternieuwe" Jewel hebt en nu de CD al kwijt ben.... :z ;)
Ik zou zeggen ga eens gewoon rcht-toe-recht-aan installeren...
Dan moet je zeker een heel eind komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon de drivers installeren van de videokaart, deze heeft XP niet standaard in zich. Dus "recht-toe-recht-aan" installeren werkt niet.

Verwijderd

misschien moet je eerst je kaart uninstallen in hardware beheer... vervolgens pc opnieuw opstarten... dan drivers installeren?

ikweet niet zeker of dit ook zo werkt met laptops hoor

• cs
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

cs

Als het goed is staan de drivers gewoon op de jewel site :)

http://www.jewelnotebooks.nl

Verwijderd

ik gebruik deze drivers voor me mobile radeon 9600:

http://www.asus.com.tw/su...name=VGA_XP_2K_031212.zip

kheb ook een jewel met radeon 9600.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 18:29 ]

Pagina: 1