Ms Publisher RGB naar Quark express CMYK

Pagina: 1
Acties:

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 22:27
Beste mensen,

Ik moet een MS Publisher bestand (.pub) exporteren naar Quark Express.
Het MS bestand is in RGB en het moet in Quark naar CMYK.

Ik heb al het een en ander gegoogled en het omzetten van het publisher bestand naar CMYK zou moeten kunnen via (Tools --> commercial tools --> color printing) in Ms publisher zelf (versie 2002) maar die optie is bij mij grijs en dus niet selecteerbaar.

Nu zou dat stap een zijn, en dan moet ik het ook nog naar Quark express weten te exporteren.

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar moet krijgen?

vinifinder.nl

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

als je een beetje googled kun je al een hoop tools & plugins vinden voor zowel QXP als M$MSP om naar QXP te converten.
De converter in M$MSP zit erin vanaf versie 7 (de nieuwste meen ik) maar moet in vroegere versies wel zelf worden gedownload en geinstalleerd.

Als je naar QXP convert zal je ws. wel zelf je illustraties naar CMYK om moeten zetten, maar dat is met een batch in bijv. PhotoShop vrij makkelijk gedaan.

Modbreak: Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is, heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt natuurlijk voor Linsux etc. Gefundeerde discussies over pro en cons mogen natuurlijk (graag zelfs), maar dit is enkel flamen.

[ Voor 68% gewijzigd door moto-moi op 17-01-2004 19:48 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!