Toon posts:

Netwerk transfer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik zit met een tranfer prbleem over mn gigabit netwerkje
Alles is verder goed ingesteld en ik kan ook van computer 1 naar 2 en andersom, bestanden sturen lukt vanf 2 naar 1 maar vanaf 1-2 naar gaat ie moeilijk doen. Nou wat is het prbleem:

Als ik inlog op computer 2 en ik stuur een rar of avi of mpeg bestand van een X grote gaat het allemaal goed maar stuur ik een *.bin bestand dan blijft de transfer hangen op 116,71mb Ik heb al geprobeert om het bestand te hernoemen maar het maakt allemaal niet uit. Toen dahct ik dat het misschien aan het bestand zelf lag en heb ik een andere *.bin gebruikt maar dat mag ook niet baten. Deze werd zelfs helemaal niet verstuurt.
Nu heb ik al vernomen dat er misschien een beveiliging in windws zat met betrekking tot *.bin bestanden maar wordt op tweakers er niet veel wijzer van.
Naar mijn weten heb ik alles al geprobeert en zit met mn handen in het haar!

Met vriendelijke groet,

karelDusty

specs: pc1

Windows XP Pro
mobo: nf7-s
hd: maxtor 120gb
geheugen : 1gb dane-elec
grafische kaart: geforce fx5200
netwerk kaart: gigabit ethernet van sweex met chip: realtek 8169

specs pcs2:

Windows XP Pro
mobo: msi kt3 ultra2
geheugen pc 2700 512mb dane-elec
gr kaart: tnt2 m64 32mb geheugen
hd: maxtor 30gb
netwerk kaart: gigabit ethernet van sweex met chip: realtek 8169

zow als er nog meer specs nodig zijn dan zet ik ze er wel bij

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 17:34 . Reden: aanvulling ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Welke Windows versie? ik zie dat namelijk niet in je post staan?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Sorry het allebei windows xp proffesional sp1

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Niet om je dwars te zitten hoor maar wil je alles opgeven wat hier in staat: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2 Zodat we je beter kunnen helpen :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Ik heb (wellicht) hetzelfde probleem met de realtek 8169/8110...

Onze situatie: sinds kort draait ons netwerk op een gigabit, daarvoor hebben we onze 10/100 Unex switch vervangen door een 3com office switch (10/100/1000). De router (Alcatel Speedtouch 510, 10/100 Mbit) fungeert nog steeds als DHCP server.

Mijn broertje en ik hebben allebei een Asus P4P800 Deluxe moederbord met Glan onboard (3com chip). Wij kunnen allebei grote hoeveelheiden bestanden, klein én groot, van- en naar elkaar kopieren (wij hebben onze data-opslag gereorganiseerd: hij alle films, ik alle spellen) --> 1000 naar 1000 werkt dus goed. Wanneer wij inloggen krijgen wij allebei zonder problemen een ip-adres toegewezen van de DHCP server --> 1000 naar 100 werkt dus ook goed. Onze switch en onboard Glan's werken dus feilloos.

Sinds een week heeft mijn broertje 'stiekem' een Glan kaartje gekocht voor onze server... hiervoor was hij uitgerust met een 10/100 Mbit realtek (met dit kaartje hebben we nooit een probleem gehad).

Maarrr, de problemen zijn meteen begonnen (met de installatie van de rtl8169/8110) -- vanaf het netwerk konden we meteen niet meer printen. Bestanden kopieren van- en naar de server wilde ook niet meer... na +/- 1 MiB zegt explorer dat de share niet langer beschikbaar is -- terwijl ik toch zeker weet dat ik hem zie staan! We konden wel gewoon bladeren op de server, ook pcAnywhere werkte gewoon... maar ik kan geen bestanden kopieren via pcAnywhere, explorer, Total Copy v1.1 en zelfs niet vanaf de Commandprompt met "copy" of "xcopy /E"! Ik begrijp er niets van.

Logische eerste stap: nieuwe drivers downloaden en installeren. Dat heb ik dus gedaan, maar nú kon de server (uit zichzelf) helemaal niets meer op het netwerk... de DHCP server kon hij niet meer vinden -- tenzij ik hem handmatig op 100 Mbit instelde??? (Als ik het mij goed herinner kon ik wel weer het netwerk op toen ik handmatig een ip-adres had ingesteld.)

Misschien zit er een verrotte kabel in? ...lijkt me sterk, het is een CAT-5 UTP van 5 m uit de winkel... en daar komt bij dat mijn broertje aan een zelfgemaakte CAT-5 UTP kabel van 12 m (als het niet meer is) hangt.

De situatie op onze server is nu als volgt: pcAnywhere werkt zonder problemen. Als ik grote bestanden kopieer naar de server, dan komen ze corrupt aan! Ben ik achter gekomen toen ik een rar had gekopieerd, deze op mijn pc had verwijderd en een dag later vanaf de server wilde openen -- CRC-error :/ ...dus heb ik geprobeerd hem op de server zelf uit te pakken, en weer een CRC-error :'(

Iemand een idee?

Server:
P3 Copperminde 1000 MHz
AOpen mobo
384 (=256 + 128) MiB SDRAM PC133
Realtek 8169/8110
Windows 2000 Professional SP4
5 m CAT-5 UTP (kant-en-klaar kabel)

Mijn pc:
P4HT 2.8 GHz
Asus P4P800 Deluxe + Glan (3C940), etc.
512 MiB DDR PC3200 CL2.5
Windows XP Professional SP1
5 m CAT-5 UTP (kant-en-klaar kabel)

Mijn broertje's pc:
P4HT 2.6 GHz
Asus P4P800 Deluxe + Glan (3C940), etc.
512 MiB DDR
Windows XP Professional SP1
12 m CAT-5 UTP (beunkabel)

Router:
Alcatel Speedtouch 510
10/100 Mbit
3 m CAT-5 UTP (beunkabel)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 18:14 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Mijn idee is dat je beter een nieuw draadje had kunnen aanmaken.

Maar als je nou eens een netwerk scan had gedaan kwam je erachter dat de nieuwe nic met andere mac een ander IP heeft gekregen van je DHCP. (aldus mijn glazen bol, neem de NT faq eens door)

[ Voor 4% gewijzigd door SSH op 27-04-2004 18:17 ]

Verwijderd

SSH schreef op 27 april 2004 @ 18:14:
Mijn idee is dat je beter een nieuw draadje had kunnen aanmaken.

Maar als je nou eens een netwerk scan had gedaan kwam je erachter dat de nieuwe nic met andere mac een ander IP heeft gekregen van je DHCP. (aldus mijn glazen bol, neem de NT faq eens door)
Wat het mac-adres betreft: daarvan ben ik op de hoogte, hoewel ik dat niet meteen was van het feit dat er een nieuw netwerkkaartje in de server zat... vandaar de 'stiekem' ;) Maar, na het opnieuw delen en (op de werkstations) herinstalleren van de printerdrivers werkte hij nog niet.

Dat van die kabel probeer ik zo dan toch maar ff... tnx :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Krijg je hetzelfde via FTP of een ander protocol dan Samba?
Krijg je hetzelfde als je een ander systeem gebruikt (Linux)

[ Voor 35% gewijzigd door Guru Evi op 27-04-2004 18:21 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hmm ik zag dat je wel data kon verschepen dus had ik hem als doorgestreept maar je was net iets te vroeg :)

Uit de FAQ:
# CAT5 - Snelheden tot 100 Mbit/s - Tegenwoordig de meest voorkomende smaak kabel. Geschikt voor 100BaseTX Ethernet.
# CAT5E - Snelheden tot 1000 Mbit/s - In principe het "luxe" broertje van CAT5, ook geschikt voor Gigabit. Is dus minder gevoelig voor interferentie dan de normale CAT5. (niet over 100m)
# CAT6 - Snelheden tot 1000 Mbit/s - De standaard Gigabit kabel. (was er ook eerder dan CAT5E)
Al dacht ik dat cat5 ook kon///

Zijn er andere drivers voor je NIC te vinden?

Verwijderd

Guru Evi schreef op 27 april 2004 @ 18:21:
Krijg je hetzelfde via FTP of een ander protocol dan Samba?
Krijg je hetzelfde als je een ander systeem gebruikt (Linux)
Ik heb alleen Windows, en dus alleen Samba -- linux zou een absoluut laatste redmiddel zijn. Tot nu toe heeft linux mij veel tijd en werk gekost en weinig opgeleverd.

Verwijderd

SSH schreef op 27 april 2004 @ 18:21:
Hmm ik zag dat je wel data kon verschepen dus had ik hem als doorgestreept maar je was net iets te vroeg :)

Uit de FAQ:
# CAT5 - Snelheden tot 100 Mbit/s - Tegenwoordig de meest voorkomende smaak kabel. Geschikt voor 100BaseTX Ethernet.
# CAT5E - Snelheden tot 1000 Mbit/s - In principe het "luxe" broertje van CAT5, ook geschikt voor Gigabit. Is dus minder gevoelig voor interferentie dan de normale CAT5. (niet over 100m)
# CAT6 - Snelheden tot 1000 Mbit/s - De standaard Gigabit kabel. (was er ook eerder dan CAT5E)
Al dacht ik dat cat5 ook kon///

Zijn er andere drivers voor je NIC te vinden?
Wat bedoel je met andere? Ik heb namelijk al de nieuwste drivers van Realtek geïnstalleerd, en daarmee verschoven de problemen alleen maar een beetje.

Wat ik niet begrijp is dat data corrupt kan overkomen, waarvoor dient de DataLink (LLC/MAC) laag anders? Dan zou de netwerkdriver de pakketjes net zolang overnieuw moeten sturen tot ze wel goed overkomen, óf hij moet via explorer een redelijke foutmelding moeten geven... toch?

P.S. wat die kant-en-klare kabels betreft, ik weet niet zeker of het CAT-5 is of beter... ik noem ze maar CAT-5 omdat ze iig niet slechter zijn dan dat. Die zelfbouw kabels zijn wel CAT-5, en één van deze kabels is minstens 12 m lang (ligt deels langs een verwarmingsbuis); maar hij heeft nooit voor problemen gezorgt, ook nu niet, nu er 1000 Mbit overheen geblazen wordt.

Verwijderd

O-ja, ik was nog vergeten te zeggen dat ik ook geprobeerd heb de problemen op te lossen door 1) TCP/IP te verwijderen en opnieuw te installeren en toen dat niet hielp 2) de netwerkkaart uit de hardware lijst te verwijderen (installatie ongedaan maken) en de kaart bij de volgende boot helemaal overnieuw te laten detecteren.

Ik heb sterk de indruk dat het óf een foute fabrieks-instelling is (m.b.t. stuurprogramma's), óf dat deze kaart defect is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 18:56 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Je kunt wel het een en ander vinden voor Windhoos ook zeker? Een of andere FTP server. Het is om uit te zoeken, ligt het aan je netwerk apparatuur / driver of aan het protocol.

En dat je met Linux meer werk hebt dan iets anders... R..M Read at least the Manual. Ik denk dat RedHat niet zo'n problemen geeft voor een beginner.

[ Voor 31% gewijzigd door Guru Evi op 27-04-2004 23:08 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1