Ik heb een probleemje, we hebben 2 pc's geshared.
De host:
Modem: Alcatel Speedtouch usb modem via USB poort irq.23
NIC : Realtek RTL8139 / irq.16
MOBO: Msi 745 Ultra
Windows XP, IP 192.168.1.2 / 255.255.255.0 / THUIS
Client:
modem: geen
NIC: National semiconductor CORP. DP83815 / irq.11
MOBO: zover onbekent, heeft wel een via tech chipset
Windows 98, IP 192.168.1.5 / 255.255.255.0 / THUIS
Ze zijn nu met elkaar verbonden via winroute, ik had eerst via winxp ishare zelf maar dat werkte niet goed, nu via winroute eigenlijk nog steeds hetzelfde probleem allen kan ik met winroute de verbinding iedere keer opnieuw inlaten bellen als tie uitvalt.
Wat gebeurt er:
Zodra boven de computer op internet is gebeurt er niets speciaals, alles werkt normaal, tot dat de pc beneden al aangaat, en nog niet aangemeldt in windows ofzo verders, zodra die aangaat verbreekt te verbinding.
Dit blijft ook zo doorgaan, ook als je in windows bent
Boven bij de host verbreekt dus de usb modem de verbinding en het rare is ook nog dat die modem dan ook nog zn telefoonlijn niet kan vinden soms, dan gaat tie weer zoeken en dan doet tie het weer.
Ik heb alles geprobeert maar weet het echt niet meer, geen enkele topic ook verder waar ik ditzelfde probleem ook uit op kan zoeken dus mijn hoop ligt nog bij jullie
thx
De host:
Modem: Alcatel Speedtouch usb modem via USB poort irq.23
NIC : Realtek RTL8139 / irq.16
MOBO: Msi 745 Ultra
Windows XP, IP 192.168.1.2 / 255.255.255.0 / THUIS
Client:
modem: geen
NIC: National semiconductor CORP. DP83815 / irq.11
MOBO: zover onbekent, heeft wel een via tech chipset
Windows 98, IP 192.168.1.5 / 255.255.255.0 / THUIS
Ze zijn nu met elkaar verbonden via winroute, ik had eerst via winxp ishare zelf maar dat werkte niet goed, nu via winroute eigenlijk nog steeds hetzelfde probleem allen kan ik met winroute de verbinding iedere keer opnieuw inlaten bellen als tie uitvalt.
Wat gebeurt er:
Zodra boven de computer op internet is gebeurt er niets speciaals, alles werkt normaal, tot dat de pc beneden al aangaat, en nog niet aangemeldt in windows ofzo verders, zodra die aangaat verbreekt te verbinding.
Dit blijft ook zo doorgaan, ook als je in windows bent
Boven bij de host verbreekt dus de usb modem de verbinding en het rare is ook nog dat die modem dan ook nog zn telefoonlijn niet kan vinden soms, dan gaat tie weer zoeken en dan doet tie het weer.
Ik heb alles geprobeert maar weet het echt niet meer, geen enkele topic ook verder waar ik ditzelfde probleem ook uit op kan zoeken dus mijn hoop ligt nog bij jullie