[ICS]Host verbreekt verbinding als client pc aanzet

Pagina: 1
Acties:

• Primera
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik heb een probleemje, we hebben 2 pc's geshared.

De host:
Modem: Alcatel Speedtouch usb modem via USB poort irq.23
NIC : Realtek RTL8139 / irq.16
MOBO: Msi 745 Ultra
Windows XP, IP 192.168.1.2 / 255.255.255.0 / THUIS

Client:
modem: geen
NIC: National semiconductor CORP. DP83815 / irq.11
MOBO: zover onbekent, heeft wel een via tech chipset
Windows 98, IP 192.168.1.5 / 255.255.255.0 / THUIS

Ze zijn nu met elkaar verbonden via winroute, ik had eerst via winxp ishare zelf maar dat werkte niet goed, nu via winroute eigenlijk nog steeds hetzelfde probleem allen kan ik met winroute de verbinding iedere keer opnieuw inlaten bellen als tie uitvalt.

Wat gebeurt er:
Zodra boven de computer op internet is gebeurt er niets speciaals, alles werkt normaal, tot dat de pc beneden al aangaat, en nog niet aangemeldt in windows ofzo verders, zodra die aangaat verbreekt te verbinding.
Dit blijft ook zo doorgaan, ook als je in windows bent
Boven bij de host verbreekt dus de usb modem de verbinding en het rare is ook nog dat die modem dan ook nog zn telefoonlijn niet kan vinden soms, dan gaat tie weer zoeken en dan doet tie het weer.

Ik heb alles geprobeert maar weet het echt niet meer, geen enkele topic ook verder waar ik ditzelfde probleem ook uit op kan zoeken dus mijn hoop ligt nog bij jullie 8)7 thx

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook gehad dat als er 1 pc opgestart werd dat de verbinding er wel was, maar het niet mogelijk was op te internetten.
Na veel zoekwerk bleek het een raar virus te zijn..

Virus verwijderd en toen werkte alles weer.

[ Voor 26% gewijzigd door arjants op 17-01-2004 16:46 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Primera
Tja de ip adressen zijn volgens mij goed de ene is 192.168.1.2 (host) en de ander is 192.168.1.5 (client) dus daar ligt het volgens mij niet aan.

Een virus zou denk ik niet het probleem kunnen zijn omdat de verbinding al verbreekt als je de pc beneden al aanzet, en een virus in je bios lijkt me stug

edit: maar ik zal em iig ff scannen, kan zoiezo geen kwaad

[ Voor 10% gewijzigd door Primera op 17-01-2004 16:50 ]

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Die alcatel usb modems geven nogal veel problemen met het delen van internet.
Ik heb hem ook gehad en toen moest ik mijn internet delen dmv een proxy. Wat een nogal zware belasting van de cpu betekende.
Ik heb nu een adsl modem/router en ik denk dat dat een van de betere aankopen geweest is. :)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Primera
Ook dat gaat niet lukken, maar ik denk dat het probleem heel ergens anders zit dan met de software.. zodra namelijk de pc aangaat verbreekt tie de verbinding al met die modem zonder dat tie enig gebruik maakt van internet

• Primera
Niemand?...

• Primera
Goed problem is opgelost, dr zat achter de splitter een draadje los van de adsl modem |:(

Toch blijkt het dat die modem op alleen de + werkt maar als er iemand via een netwerkkaart verbinding maakt dat tie er uit knalt :?

Maargoed et werkt weer :)
Pagina: 1