[FlashMX] loadSound en streaming in movie

Pagina: 1
Acties:

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 12:51
Ik laad een MP3 in een flashmovie extern door middel van object.loadSound(url, streaming). Hierdoor kan ik MP3's gebruiken die VBR zijn, welke FlashMX zelf niet ondersteunt om naar te converteren.

Het probleem is dat zulke MP3's als event worden gespeeld, terwijl het eigenlijk achtergrondmuziek is bij een filmpje welke dus synchroon moet lopen. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om een extern geladen MP3 gesynchroniseerd met de movie te laten lopen, is dit wel mogelijk?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als het om 1 mp3tje gaat is het goed te doen,
je moet dan gewoon de 'oude' manier gebruiken, namelijk het mp3tje overzetten naar swf. Dan kun je events laten triggeren aan de hand van de mp3movieClip._getcurrentframes. En afstappen van het streamen van het mp3tje

Helaas kun je niet 1-1 de positie in een streamingsound krijgen (wat op zich ook wel weer logisch is)

Een andere mogelijkheid is om te kijken naar sound.onLoad en sound.position. Met die laatste kun je kijken hoelang een geluid al speelt, daarna kun net zoals in het eerste voorbeeld events syncen aan de sound.position (in milliseconden). Let wel, ze zijn allebei niet echt nauwkeurig.

Als laatste moet je even kijken hoe je hem inlaad. Namelijk als stream ( sound.loadSound(mp3, true)) of als 'gewoon' geluid (sound.loadSound(mp3, false), bij die tweede heb je langere laadtijden, maar meer mogelijkheden. Je moet even zelf experimenteren hoe je precies werkt

Stoer; Marduq