Toon posts:

[Freevo 1.4.1] local_conf.py

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een Hauppauge WinTV PVR 250 gekocht en die wil ik gaan gebruiken met Freevo.

Voor die kaart heb ik de ivtv-driver gebakken en geinstalleerd (werkt ook, beetje,mplayer /dev/video0 geeft Nederland 2 zonder geluid, maar daar ga ik een andere keer wel naar kijken).

Freevo hen ik geinstalleerd mbv urpmi, dus aan alle afhankelijkheden is gedacht. Het start zonder problemen op en ik kan in alle menu's komen. Met tv_grab heb ik de programma gegevens van de laatste 2 dagen opgehaald en die worden weergegeven door Freevo.

Nu mijn probleem: Om Freevo te kunnen gebruiken om TV te kijken en op te nemen moet de 'local_conf.py' aangepast worden. Ik heb het bestand gekopieerd naar mijn /home/..../.freevo map en heb het geprobeerd. Onder tvplugins heb ik gekozen voor 'tv.ivtv_basic_tv', voor pal, voor europe-west etc. maar ik krijg steeds foutmeldingen als ik Freevo nu wil opstarten:

Traceback (most recent call last):
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/freevo/main.py", line 106, in ?
import config
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/freevo/config.py", line 448, in ?
execfile(overridefile, globals(), locals())
File "/home/....../.freevo/local_conf.py", line 589
NORM: 'Pal'
^
SyntaxError: invalid syntax

Dit was al de 4de verschillende foutmelding die ik kreeg. Voor deze heb ik het geprobeerd zonder '' en zonder hoofdletter P maar ik weet niets van python dus ik zie vast iets over het hoofd.

Als iemand een werkende local_conf.py heeft voor Amsterdam, Nederland dan zou ik die graag willen overnemen. Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 16:31 ]

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe het met een wintv pvr zit maar ik heb pal gewoon in /etc/freevo/freevo.conf ingesteld.
En de "normale" tv opties zoekt ook in %CONF% misschien dat je er wat aan hebt.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt niet. Ik krijg:

WARNING: duplicate plugin activation, ignoring:
<video.imdb None None>

ROM_DRIVES: Auto-detected and added "('/mnt/cdrom', '/dev/scd0', 'CD-1')"
Trying to autodetect type of /dev/hdd
/dev/hdd is a cdrom drive
ROM_DRIVES: Auto-detected and added "('/mnt/cdrom2', '/dev/hdd', 'CD-2')"
freevo: could not connect to socket
freevo: No such file or directory
WARNING: Could not initialize PyLirc!
Om audio cd covers op te zoeken heb je een Amazon.com
Web Services license key nodig. Je lan zo'n key verbrijgen op:

https://associates.amazon...eveloper/application.html
plugin audio.coversearch deactivated, reason: no amazon key
mode=tv channel=7.tvgids.nl tuner=0
1074355599.67: tv app got VIDEO_START event
1074355600.16: tv app got PLAY_END event
stopped tv app

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat verder (klein stukje maar :) ). Nu krijg ik ik Freevo opgestart, maar krijg geen TV. Heel kort krij ik de melding te zien..'kan kanaal 29 tvgids.nl niet vinden'
en de volgende melding in een terminal:

mode=tv channel=29.tvgids.nl tuner=None
mixer.py (169): Volume = 0
mixer.py (169): Volume = 60
mixer.py (169): Volume = 40
1074364109.27: started tv app
main.py (322): popen2 /usr//bin/mplayer -vo xv,sdl,x11, -fs tv://0 -tv driver=v4l:device=/dev/video0:input=0:norm=PAL:chanlist=europe-west:width=640:height=480:outfmt=yuy2 -nocache -slave
self.t1.isAlive()=True, self.t2.isAlive()=True
ChildApp.__init__(), pid=24698, app= /usr//bin/mplayer -vo xv,sdl,x11, -fs tv://0 -tv driver=v4l:device=/dev/video0:input=0:norm=PAL:chanlist=europe-west:width=640:height=480:outfmt=yuy2 -nocache -slave, poll=-1
1074364109.44: tv app got VIDEO_START event
childapp.py (482): app has no stopped function, send PLAY_END
1074364109.74: tv app got PLAY_END event
Killing mplayer
stopped tv app
AlertBox.py (169): AlertBox: EVENT = VIDEO_END for <gui.AlertBox.AlertBox instance at 0x40d7498c>
tvguide.py (131): TVGUIDE EVENT is VIDEO_END
menu.py (432): no eventhandler for event VIDEO_END
AlertBox.py (169): AlertBox: EVENT = PLAY_END for <gui.AlertBox.AlertBox instance at 0x40d7498c>
tvguide.py (131): TVGUIDE EVENT is PLAY_END

• Necrobic
  • Niet online
Ik denk dat je CHANNELLIST= niet goed staat. Zoals je kan zien opened hij nu channel 0 (tv://0) dus je syntax is daar ergens fout wat je zelf al aangeeft.
Ik d8 dat het zoiets was als 29, tvgids 29, 29 ofzo

Als je het pcies wilt weten of er niet uitkomt , dan moet ik die bak weer es aanslingeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me een goed idee. Ik ben bezig met ik geloof versie 10 van mijn local_conf.py en het wordt er niet beter op. Ik heb alle verwijzingen naar mplayer er uit gelaten en krijg nu.....

File "/usr/lib/python2.3/site-packages/freevo/main.py", line 106, in ?
import config
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/freevo/config.py", line 448, in ?
execfile(overridefile, globals(), locals())
File "/home/......./.freevo/local_conf.py", line 123, in ?
tv.ivtv_basic_tv
NameError: name 'tv' is not defined

en Freevo start niet meer op. :/

Nog iets, tv_grab werkt pas toen ik zelf een tv_grab_nl.conf aangemaakt had (gekopieerd van een post hier op GOT) Maar dat kan toch niets uitmaken?

Alvast bedankt.

• Necrobic
  • Niet online
Ik weet niet wat die laatste fout is van je sorry.
Tv_grab vroeg mij zelf een aantal dingen zoals welke zenders enzo. Daarna deed hij het bij mij gewoon.

Hierbij mijn TV_CHANNELS

TV_CHANNELS = [('1.tvgids.nl', 'Nederland 1', '5'),
('2.tvgids.nl', 'Nederland 2', '11'),
('3.tvgids.nl', 'Nederland 3', '8-'),
('4.tvgids.nl', 'RTL 4', '26+'),
('5.tvgids.nl', 'VRT TV1', '29-'),
('6.tvgids.nl', 'KETNET', '42+'),
('31.tvgids.nl', 'RTL 5', '41-'),
('34.tvgids.nl', 'V8', '58'),
('36.tvgids.nl', 'SBS 6', '56-'),
('37.tvgids.nl', 'NET5', '54+'),
('46.tvgids.nl', 'Yorin', '25-'),
('89.tvgids.nl', 'Nickelodeon', '60-')]

Verders kan ik je aanraden om met een lege local_config.py te starten en dan eerst je audio goed zetten en je video ofcorz. Van daar uit een aantal plugins enzo toevoegen. Tis bij mij ook paar dagen werken geweest magoed het resultaat mag er dan wezen. Zit alleen altijd weer tegen een upgrade aan te kijken. Kun je meestal ook wel weer puzzelen :(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de lijst. Die werkt en ik krijg nu bij tuner=X het goede kanaalnummer. Mijn andere probleem is ook opgelost. Het is nodig om 'plugin.activate' voor de plugin te zetten :).

Jammer genoeg kan ik nog steeds geen TV kijken want ik heb weer een ander probleem met de volgende foutmelding.....

File "/usr/lib/python2.3/site-packages/freevo/main.py", line 362, in main_func
app.eventhandler(event)
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/freevo/menu.py", line 399, in eventhandler
if not isinstance(menu, Menu) and menu.eventhandler(event):
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/freevo/tv/tvguide.py", line 213, in eventhandler
self.player('tv', self.selected.channel_id)
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/freevo/tv/tvmenu.py", line 166, in start_tv
plugin.getbyname(plugin.TV).Play(mode, tuner_id)
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/freevo/tv/plugins/ivtv_basic_tv.py", line 163, in Play
self.videodev.setchannel(self.TunerGetChannel())
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/freevo/tv/v4l2.py", line 194, in setchannel
freq = self.chanlist[str(channel)]
KeyError: '6'
Unhandled exception in thread started by
Error in sys.excepthook:

Original exception was:

Dit lijkt me iets te maken hebben met de FREQUENCY TABLE. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt niet. Ik durf het bijna niet te vragen maar zou ik die van jou mogen overnemen?. Alvast bedankt

• Necrobic
  • Niet online
FREQ_TABLE gebruik ik niet, voor zover ik weet is dat ook om een kanaal nummer aan een freqentie te koppelen (als je geen goed ontvangst krijg) maar dat weet ik niet 100% zeker.

Heb wel es wat meer over ivtv gelezen op de mailingslists van mplayer en freevo misschien dat je daar verder kom.

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat in de local_conf.py ...FREQUENCY_TABLE - This is only used when Freevo changes the channel natively. This is only the case if you are using V4L2 and any of the following plugins: timeshift, ivtv_record, ivtv_basic_tv......

Ik gebruik de plugin ivtv_basic_tv dus ik denk dat ik deze FRQUENCY TABLE moet gebruiken (maar niets is zeker in deze waanzinnige config). In elk geval bedankt.

(Mplayer werkt (alleen geen geluid). Switchen tussen kanalen door 'test_ioctl -r tuner=0,freq=XXX' en starten met 'mplayer /dev/video0'. Xawtv en Tvtime ondersteunen de pvr 250 niet. )

• Necrobic
  • Niet online
Mha zoals ik al zei gebruik ivtv niet. Zou het dus ook niet zo weten.
Maar ik ben wel te spreken over de support op de mailings lists. Dus ik zou een gok wagen.

Verders is de config wel ok alleen de uitleg is crappy. Probeer maar es een sblive met digital i/o kaartje aan de gang te krijgen of directFB met een MGA. Duidelijke uitleg over wat en hoe je het moet compilen vind je haast niet, maar het is me wel gelukt 8)

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 09:02
heeft iemand toevallig freevo + linux op zijn xbox? want kennelijk is dit mogelijk (weet alleen niet hoe).

Wist ook niet zeker of ik hier over mag praten. want het gaat niet over een modchip in je . xbox zetten maar linux op je xbox zetten. Dus als ik er niet mag over praten moeten jullie het gewoon zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Van mij mag je over alles praten :) maar ik kan je niet helpem. Vind het al moeilijk genoeg om het op een computer aan de praat te krijgen.

Ik ben weer een stuk verder dankzij de mailing list (dank Rob Shortt en jij bedankt voor de tip). Bleek dat de wat onder de FREQ TABLE staat moet voldoen aan een bepaald formaat en dat er een mplayer arg ontbrak (ivtv).

Alles start nu op maar ik krijg alleen geen beeld, alleen maar sneeuw. Volgens http://www.upc.nl/frequencies_gm.php?GM=0363 vul ik de goede frequentie in maar ik krijg geen TV. Met frequentie 2920 (wat ik hier op GOT zag staan) kreeg ik zaterdag nog Nederland 2 (UPC zegt 184.00) maar dat werkt ook niet meer.

Ik wou eigenlijk dit weekend een foto inzenden voor de januari strijd in het fotografie forum, maar het is er niet van gekomen. Nou ja, dan doe ik in februari wel mee :O :)

• Necrobic
  • Niet online
Chillmeister ja dit kan, ik heb iemand gezien die hem in zijn oto had ingebouwed. Was wel lache. Ook een PS2 kan dit ook wel fun. Maar back to the point er zijn drivers voor alle nodige hardware dus als je het wilt proberen ga je gang :D

Sint ik zag het maar nogmaals pvr 250 is geheel anders als een "gewoon" tv kaartje. Ik volg het wel op de mailingslist :+

• Necrobic
  • Niet online

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
code:
1
2
3
4
 File "/home/....../.freevo/local_conf.py", line 589
NORM: 'Pal'
^
SyntaxError: invalid syntax

SyntaxError, heeft waarschijnlijk met niet kloppende indenting te maken.
code:
1
2
WARNING: duplicate plugin activation, ignoring:
<video.imdb None None>

Dit lijkt applicatiespecifiek te zijn, meer dan dat het niet helemaal netjes gecode lijkt te zijn kan ik er niet over zeggen. :+
code:
1
NameError: name 'tv' is not defined

tv werd niet in de namespace gevonden, een brak import statement of een niet goed staande $PYTHONPATH zouden de oorzaak kunnen zijn, maar daar was je zelf al achtergekomen.
code:
1
2
3
4
freq = self.chanlist[str(channel)]
KeyError: '6'
Unhandled exception in thread started by
Error in sys.excepthook:

Een niet bestaand element in een lijst wordt aangeroepen, misschien is je config niet helemaal consistent.

:)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt allemaal. Bij de eerste moest ':' een '=' zijn, maar heb het op een andere manier opgelost.

De tweede vergeten we maar.

Bij de derde moet er 'plugin.activate' voor komen te staan.

En bij nr 4 moest de FREQUENCY TABLE op een bepaalde manier ingevuld worden.

Er was ook nog een nr 5. Onder mplayer arg ontbrak een arg 'ivtv'.

Jammer dat ik niets van programmeren afweet, anders had ik het in een kwartiertje kunnen oplossen. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 08:44 ]

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 09:02
het bedankt had toevallig ook die link op een of andere manier gevonden. maar met Freevo ben ik dus eigenlijk geinstresseerd in de pvr functionaliteit, maar dat zal wel of niet werken met een xbox?

• Necrobic
  • Niet online
Naar mijn weten heeft de xbox geen pvr funtie nee :(

Maybe nieuwe psx kopen :D

Verwijderd

Topicstarter
Met behulp van Rob Shortt is het frequentie-probleem opgelost (alles x1000) en ik heb beeld en geluid (geluid is op de een of andere manier ook in orde gebracht, geen idee hoe).

Ik kan via de tv gids functie kanalen en programmas openen. Verder heb ik de afstandsbediening werkend gekregen. (Er is een goede HOWTO op http://www.mythtv.org/docs/mythtv-HOWTO-22.html, Dat over de ivtv drivers is minder, de FAQ op de ivtv site is onmisbaar). Omdat ik Mandrake gebruik en de voor Mandrake gebakken RPM's voor Mplayer, kon ik die er afgooien want mplayer werkt na het installeren van lirc niet meer. Klein probleem.

Nu heb ik nog nodig 1: Een aantal kanaalnummers voor tvgids.nl. Als iemand een complete lijst heeft voor Amsterdam, houd ik me aanbevolen. En 2, de keymappings van afstandsbediening, grijs, van de PVR 250. Als iemand die heeft, zou ik hem ook graag hebben.

En dan moet het VCR gedeelte nog gedaan worden. Maar daar heb ik nu geen tijd voor. :)

• Necrobic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 20:23:
Met behulp van Rob Shortt is het frequentie-probleem opgelost (alles x1000) en ik heb beeld en geluid (geluid is op de een of andere manier ook in orde gebracht, geen idee hoe).

Ik kan via de tv gids functie kanalen en programmas openen. Verder heb ik de afstandsbediening werkend gekregen. (Er is een goede HOWTO op http://www.mythtv.org/docs/mythtv-HOWTO-22.html, Dat over de ivtv drivers is minder, de FAQ op de ivtv site is onmisbaar). Omdat ik Mandrake gebruik en de voor Mandrake gebakken RPM's voor Mplayer, kon ik die er afgooien want mplayer werkt na het installeren van lirc niet meer. Klein probleem.

Nu heb ik nog nodig 1: Een aantal kanaalnummers voor tvgids.nl. Als iemand een complete lijst heeft voor Amsterdam, houd ik me aanbevolen. En 2, de keymappings van afstandsbediening, grijs, van de PVR 250. Als iemand die heeft, zou ik hem ook graag hebben.

En dan moet het VCR gedeelte nog gedaan worden. Maar daar heb ik nu geen tijd voor. :)
Kanaal nummers? Ik heb dus gewoon tv_grab_nl gedraait en daar overheen een perl script wat bij freevo zat. Dat genereerde bij mij de lijst die je al hebt. Ik betwijfel of je meer zenders krijg. Het script heeft volgens mij gewoon simpelweg niet meer zenders dan dit :(

Keymappings ik heb mijn wintv theather gemapped via de llirc.hauppage. Was eigenlijk al een standaard configje wat ik met llirctofreevo ofzo heb geconvert. Wel heb je een llirc listen daemon ofzo. Dan kan je zeg maar een knop inrammen op je remote en dan zie je welke keymap hij heeft. Die je dan vervolgens in je config kan verwerken.

VCR gedeelte is niet zo heel moeilijk. Als je eenmaar de record deamon heb draaien met een pad waar het heen moet is het min of meer al klaar. Ken je alleen nog tweaken met de compressie opties enzo.

Ik ga verder met mijn nieuwe libs die unresolved symbols hebben :/

suc6 iig en mooi te horen dat het werkt. Zie je hiero niet zo vaak meestal is het als je niets meer hoor dan zal het wel werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn volgens mij wat problemen met tvgids.nl. Als ik tv_grab_nl --configure doe krijg ik... could not fetch http://www.tvgids.nl, aborting.....

Hetzelfde met freevo tv_grab --configure maar dan een wat uitgebreidere foutmelding.

Het lukt alleen om gegevens binnen te halen als jezelf een tv_grab_nl.conf aanmaakt. Op Got staat ereen en die heb ik gebruikt maar daar staan maar 20 zenders in die ik kan gebruiken. Ik heb er hier 32 op de kabel dus mis er nog 12.

Wat betreft de toetsen op de afstandbediening, Ik heb een standaard .lircrc (van een pinnacle remote geloof ik) genomen uit /etc/freevo, maar de namen van die toetsen kloppen niet (alleen PAUSE op een of andere manier is hetzelfde). Dus als ik op een toets druk wordt niet de goede opdracht doorgegeven aan freevo.

Ik ga morgen wel even verder kijken. :O

• Necrobic
  • Niet online
Zoals ik al zei hij geeft ze ook niet allemaal.
Bij mij zijn het er niet eens 20 denk ik.
Alle nederlandse muk en dat was het wel d8 ik.

En die keys tja of ff zoeken of met zo'n listen daemon of IR spy hoe je het wilt noemen moet het lukken dacht ik toch?

man ircat

IRCAT(1) FSF IRCAT(1)

NAME
ircat - print strings when pressing buttons

Astu

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat Freevo een stuk simpeler geworden is sinds jij het geinstalleerd hebt :) . Het enige wat ik hoefde te doen om de videorecorder functie aan de praat te krijgen was de recordserver starten.

Het heeft een paar dagen geduurd maar nu werkt dan ook alles. Freevo bevalt hel goed (webradio, video en tv kijken, tv opnemen etc etc werkt allemaal zonder problemen) Het leek soms wel of ik de schuld van alle problemen die ik tegenkwam op het programma gooide, maar ik moet ook toegeven dat ik de slimste niet ben (heb een half uur lang beeld proberen te krijgen zonder dat de kabel aangesloten was 8)7 ) Maar met een beetje inspanning is het allemaal best te doen. (Maar dat neemt niet weg dat de documentatie echt beter moet, zeker die over de local_conf.py)

Ik zal nog een paar screenshots plaatsen onder de non-windows desktop en dan mag wat mij betreft dit topic dicht.

(PS ik heb een KDE programmaatje (irkick) gevonden die al het werk wat betreft de afstandsbediening configureren doet. Het crashed alleen steeds maar dat zal wel komen omdat ik kdeutils gebakken heb met de Mandrake lirc instellingen. Als ik tijd heb ga ik kde of kdeutils alleen wel even opnieuw bakken)

• Necrobic
  • Niet online
Ach ja als ik het in X zou doen met de runtime package is het zo gepiept dat klopt. Maar ik ben niet gouw tevreden, heb daarom dus ook een 4tal kernel patches moeten doen, en freevo+alsa vanaf source gecompiled. En dat is nogal wat werk waar je een aantal dingen bij tegenkom. Zoals SDL die niet compiled zonder dat je hem hack. Packages/websites die niet up zijn. Etc Etc Etc. Bugs zijn er ook nog genoeg, naja bugs het werkt wel maar niet naar behoren (tearing van beeld o.a.)

Wat je ervoor terug krijg... Tja een beter en vloeiender beeld zonder extra meuk (geen X dus). Netjes DD/DTS/AC3 sound met alle mogelijke codecs.
En dat is voor mij de moeite wel waard.

Heb bovendien 2 versies draaien ene runtime voor als ik et zooitje weer es verziekt heb. En me "eigen" daarnaast dus die mijn voorkeur wel heeft.

Al met al blijf ik het nog wel het beste pvr/divx/mp3 pakket vinden wat er is.

En daarbij wou ik het dan ook maar laten :D

Pagina: 1