Toon posts:

XP ziet tweede harden schijf niet in "Deze Computer"

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeden middag heren,

Ik heb net een nieuwe harden schijf gekocht van WB, en die in me computer gezet onder me ouwde harde schijf. Ik heb gewoon de open stekker van me IDE kabel erin gedaan en me jumpers van me nieuwe schijf op slave gezet.

Mijn bios instellingen staan op
Primairy IDE Master me ouwe schijf,
en Primairy IDE Slave op me nieuwe WB schijf.

Als ik nu in XP zit dan kan ik hem niet zien bij "Deze Computer" maar ik kan hem wel zien bij "Computerbeheer" daar zegt hij dat hij niet geïnitialiseerd is en niet toegewezen. Nou heb ik windows hem laten initialiseren maar kan ik er nog niet bij.
Nu heb ik de mogelijkheid om er een Primaire partitie van te maken of om er een Uitgebreide partitie van te maken.

Ik wil me schijf eigenlijk alleen gebruiken als opslagplaats.

Is het nou opgelost als ik er een van de twee Partities van laat maken.
Zo nee wat moet ik dan doen.
En zoja welke van de twee moet ik dan nemen.

Alvast bedankt.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik maak er meestal een primaire partitie van als ik toch maar 1 partitie ervan ga maken. Als je dat doet (en hem formatteert , wat volgens mij automatisch gebeurt ) dan ziet hij hem wel in windows :) Succes :)

Raku

Verwijderd

Als je van plan bent ervan te gaan opstarten kies je voor primaire, maakt eigenlijk weinig uit. Dan die schijf ff formateren en klaar is psychodad50

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dan had ik het toch een beetje bij het goede einde :P echt bedankt jongens kusjes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, dit is wel erg simplistisch. Zoals duidelijk op het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat uitgelegd, wordt hier op GoT van je verwacht dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Hier is dat dus OM FAQ / Beleid. Onder het stukje "Een paas basiscursussen" had je het antwoord al kunnen vinden :)

/basic

Dit topic is gesloten.