Toon posts:

4 tv's, 1 versterker en 1 vcr: in welke volgorde moeten ze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo

noraal gezien zou ik met de video die in de woonkamer staat op mijn kamer een film kunnen kijken. Bij de meeste mensen gaat dat toch.
Nu wou ik dat ook eens proberen maar dat lijkt me niet te lukken.
ik krijg wel beeld maar heel slecht, bijna niet zichtbaar.

De situatie is als volgt:

Waar het tv signaal binnenkomt (in de kelder) staat een versterker met 1 ingang en 4 uitgangen. Vanuit die vier uitgangen vertrekt elk een coax kabel (logisch) naar iedere tv, in totaal dus vier tv's. In de woonkamer staat een video (de enigste in huis), die is aangesloten met een scartkabel en op de antenne ingang komt dus het tv signaal binnen. en op de antenne uitgang zit een coax kabel die naar de tv gaat ( antenne in).

Nu had ik mij laten vertellen dat ik gewoon dit moest doen om overal video te kunnen kijken:
ik moet gewoon de antenne uit van de video aansluiten met een splitter op het stopcontact van de tv antenne. dus vanuit het stopcontact van de tv (coax) loopt een kabel naar de video (antenne in) en vanuit de antenne uit (van de video) loopt een kabel naar de tv (antenne in) EN terug naar het stopcontact (coax) d.m.v een splitter.

maar helaas geen duidelijk beeld op de andere tv's. maar ook dan krijgt de tv waar dat de video op aangesloten is, geen antenne, alléz hij kan geen posten meer vinden.

ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en dat één van jullie me kan helpen
merci

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik denk dat je het beste zo kan doen:

TV-Signaal komt binnen --> Videorecorder --> Versterker --> TV's

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk zou het volgens een vent van electrowinkel (die er precies niet veel van af wist) zijn dat ik een signaal van de video dus, eigenlijk door een uitgang van de versterker stuur. dus uitgang naar uitgang, maar nu weet ik zelf niet of dat er iets mee te maken heeft met een tv versterker.

best zou inderdaad zijn de video voor de versterker te zetten maar dan moet ik in principe vollebak kabels trekken of mijn video in de kelder zetten

ook nog een bijkomend probleem is dat de kabel die in de versterker loopt (dat is nogal een dikkere) aan de korte kant is, en als ik die nu ga doorknippen om mijn video erop aan te sluiten en dat lukt niet of ik zou hem er na terug tussen uit willen halen...dat de kabel te kort gaat zijn. Nu kan ik wel een andere kabel erop aansluiten maar ik weet niet of het signaal dan nog zo goed gaat zijn.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Titel even ontschreeuwd en duidelijker gemaakt.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier zelf in een studentenhuis de oplossing van sokje draaien, werkt prima, overal prima ontvangst van de videorecorder. Probleem is echter wel dat het signaal mono wordt bij de meeste videorecorders, dus scart blijft z'n voordelen hebben.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards