Toon posts:

kernel panic op remote server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb net kernel 2.6.1 gebakken op mijn red hat 8 server (in breda, op mijn kamer) via ssh en zit nu thuis in zeeuwland.
Grub aangepast e.d. Na een spannende reboot krijg ik geen verbinding meer met deze server. Ik kom wel op het interne netwerk (want we hebben er gelukkig wel meer staan), maar kan hem ook niet pingen. Ik vrees dus dat er kernel panic onstaan is, of dat ik iets mis in mijn grub.conf.

Mijn vraag is nu: Kan ik op een of andere mannier de server rebooten? En de grub.conf aanpassen, of moet ik echt tot zondag/maandag wachten om de reset knop in te drukken en 1 keer het pijltje naar beneden te kiezen om een andere kernel te draaien?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
eeuh, wordt heel moeilijk.. denk eigenlijk dat er geen mogelijkheden zijn...
rebooten op afstand gaat eigenlijk alleen met een psu met remote managment, maar iets anders dan je standaard kernel booten, gaat niet lukken...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Als je geen IlO boardje hebt of een MasterSwitch dan is het denk ik wachten tot maandag . Of een huisgenoot bellen en ff vragen.

Mooi oplossing hiervoor heeft HP en Dell. HP noemt het een Intergrated Lights Out kaart. En hiermee kan je de machine remote on / off geven en ook overnemen via een tcpip kvm switch achtig iets. Het zit in de DL360/Dl380 G3 versies standaard. Begin kosten van een server is alleen 2200 EX disken.

op tcw.biz hebben ze wel van die pci kaarten die ook een paar van die functies hebben zoals netwerkkaarten met reboot on lan ipv wake on lan. enzo

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ok.. Maar zoveel geld heb ik er ook weer niet voor over. Ik zal idd moeten wachten tot maandag.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Kun je het electriciteitsnet niet ff overbelasten >:) dan krijg je een korte stroomuitval :P

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

pierre-oord schreef op 17 januari 2004 @ 16:31:
Kun je het electriciteitsnet niet ff overbelasten >:) dan krijg je een korte stroomuitval :P
En na een reboot probeerd de pc wederom dezelfde (foute) kernel te laden ;) Heeft niet zoveel zin dus

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het moraal: stel je bootvolgorde dus niet in op een kernel waarvan je niet weet dat ie werkt :Y)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

LaLaLand schreef op 17 januari 2004 @ 16:52:
Het moraal: stel je bootvolgorde dus niet in op een kernel waarvan je niet weet dat ie werkt :Y)
Inderdaad; maar is het met GRUB niet mogelijk om de kernel voor de volgende boot eenmalig te bepalen? Dit kan wel met LILO. Na een herstart wordt dan alsnog de default kernel gekozen. Lijkt me de ideale manier om een nieuwe kernel remote te testen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Spider.007 schreef op 17 januari 2004 @ 16:58:
[...]

Inderdaad; maar is het met GRUB niet mogelijk om de kernel voor de volgende boot eenmalig te bepalen? Dit kan wel met LILO. Na een herstart wordt dan alsnog de default kernel gekozen. Lijkt me de ideale manier om een nieuwe kernel remote te testen
Kan met een patch wel, maar is geen standaard-functionaliteit idd.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 12:17
eehm..
Eerlijk gezegd een beetje dom om een volledig nieuwe kernel remote te rebooten

En er zijn idd geen mogelijkheden om te rebooten... heb je huisgenoten die in je ouwe kernel kunnen komen?

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

op zo'n moment is een RSA Adaptor een mooie uit komst :) kun je zelfs linux remote installeren zou je dat willen hehe je kunt ook de bios in etc...

Nee dit gaat je helaas op een andere mannier niet lukken

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Pagina: 1