Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3speler] door gebrand/kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ik heb een Redelijk oude (naja 1 jaar) MP3 speler van het Merk IDO. Deze heeft al wat probs mee gemaakt, poortje kapot, laten repareren, zaten knoppies nie goe... dus kreeg ik een nieuwe een half jaar geleden. anyway... vanmiddag wilde ik uhm van me kabeltje afhalen (zit aangesloten op de USB) en ik kreeg een schok, mp3 speler ging flippen... zette uhm uit en nu doet tie niks meer... stinkt ook een beetje... wat zou er door gebrand zijn of iets anders??? heeft iemand een idee waar ik naar moe kijken... (afgezien van een passende schroevendraaier :P)???

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/5268NjyLb6rG.jpg

dit is een plaatje van toen die nieuw was... misschien heeft iemand uhm ook gehad en kent het prob (poortje schijnt zwak te zijn...)

Verwijderd

is ie van een americaans bedrijf? dan kan je geld verdienen >:) , denk btw dat je zoiezo een nieuwe krijg als je zegt wat er is gebeurt dus :)

Verwijderd

Zoek naar een zwarte plek of doorgebrand iets }:O , meer kunnen wij ook niet zeggen lijkt me zo. Eerst maar eens open maken. Zal wel transistor, condensator, weerstand oid zijn...
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 15:44:
is ie van een americaans bedrijf? dan kan je geld verdienen >:) , denk btw dat je zoiezo een nieuwe krijg als je zegt wat er is gebeurt dus :)
Meestal geen garantie meer na 1 jaar...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
garantie is er af... ongeveer net een maandje :P///

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zou hem toch proberen te claimen op garantie want in rook opgaan mag volgens mij ook niet na de garantie termijn. En ik weet niet hoelang je deze al in je bezit hebt. Is dit die ene die 6 maanden geleden is vervangen dan heb je toch nog 6 maanden garantie of zie ik dat verkeerd. ?

In iedergeval het proberen waard.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

mmm, claim een miljoen ofzo omdat je een schok(je) hebt gehad :P
Ik zou hem iig openschroeven die schroefjes lijken mij gewoon kruiskop.

Verwijderd

raymonvdm schreef op 17 januari 2004 @ 15:52:
Ik zou hem toch proberen te claimen op garantie want in rook opgaan mag volgens mij ook niet na de garantie termijn. En ik weet niet hoelang je deze al in je bezit hebt. Is dit die ene die 6 maanden geleden is vervangen dan heb je toch nog 6 maanden garantie of zie ik dat verkeerd. ?

In iedergeval het proberen waard.
Ook op producten die je ter vervanging hebt gekregen geldt de garantie vanaf de aankoopdatum van het eerste product. Soms wordt er dan 3 weekjes (oid) extra gegeven waarin ze niet moeilijk doen, maar over het algemeen heb je geen nieuwe garantie (eigenlijk beetje krom, mgoed.)

Verwijderd

Topicstarter
heb uhm open gehad... gene plekkies te zien...

Accu nie door gemeten...

denk dat et de Firmware, geheugen chip is ... hoe duur zou een

128MB chip zijn
en een
Firmware/cpu (hoe moek anders noemen :S?) chip

zijn?

want adners kank beter een nieuwe halen...

Verwijderd

Duurder dan een nieuwe, lijkt me. Het geld en de moeite zijn het niet waard, nieuwe halen dan maar.
(Weet je zeker dat er nergens achterop een onderdeel een klein brandplekje zit? Transistors kunnen bijvoorbeeld heel sneaky een klein beetje bschadigd ogen terwijl ze kaduk zijn...

Verwijderd

Topicstarter
nope hek gecheckt

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

offtopic:
P4T, normaal nederlands is wel gewenst, dit is soms niet te lezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door EL_Loco op 17-01-2004 17:26 . Reden: en dan maak ik zelf een typo ]

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

Topicstarter
EL_Loco schreef op 17 januari 2004 @ 17:26:
offtopic:
P4T, normaal nederlands is wel gewenst, dit is soms niet te lezen :)
[offtopic]
valt toch wel mee??? denk dat de andere ook zo denken :)... naja hoop ik :P

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
uhm, wil niet vervelend zijn, maar in die mp3speler gaan 1 of 2 1,5 volt batterijtjes, daar kan je echt geen schok van krijgen hoor. en ik neem aan dat je usb kabeltje een plastic omhulsel heeft? en dat geleid afaik ook niet echt geweldig :P

als er al iets fout was dan lag het aan de usb van je pc en dat lijkt me ook heeeel erg sterk...

naja dat dus.

Verwijderd

Topicstarter
tis een aluminium behuizing.. met een Lithuim Ion bat.... van 3 volt (staat er iig op).....

pak ff iets vast van USB (mp3 digi camera ofzo) met je andere hand vol op de verwarming...

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

USB<->verwarming=schok: Dat betekent dat je een lekstroomprobleem hebt. Je moet je computercase aarden, de makkelijkste manier is om 'm in een geaard stopcontact te steken. Voor andere manieren kun je de search het best gebruiken.

Als dat inderdaad gebeurt is ben ik bang dat je iig 1 maar mogelijk meer onderdeeltjes in je MP3-speler gesloopt hebt. Kans is heeeeeel erg klein dat het iets triviaals is en dat je het terug kan vinden.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
yep... maar hebbe *geen* geaarde stopcontacten... alleen in de schuur :P

anyway... morge ff naar de Electro dude in de stad brengen :S... kijken of hij wa weet... of dat hij er wel aan durft te beginnen!!!

denk dak gewoon nieuwe moe kopen :(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik weet het al. Je hebt die mini USB stekker omgekeert (dat kan helaas), en dat gaat stinken. Je molt óf je USB poort van je PC (vaak een zekering), of je USB interface van je apparaat.

Heb je een ander USB apparaat om je PC helemaal te testen?

Verwijderd

Topicstarter
uhmmm het past er maar op 1 manier in... kijk maar op het plaatje... zitten hoekies in...

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 13:59
Trek gewoon een aardkabel vanuit de meterkast (of eventueel keuken of douche of zolder). Aarding is belangrijk. Als je echt een schok hebt gehad stond je op het moment van het unpluggen tegen de verwarming aan...

De behuizing van je MP3 speler staat waarschijnlijk in verbinding met je USB ground. Daardoor kan er dus een veel te hoge spanning op de interne onderdeeltjes komen te staan (alleen als je unplugt en als toevallig de ground eerder los is dan de data).

Verwijderd

Topicstarter
toch slim dan :)... kzal het wel doen volgend weekend :)...
Pagina: 1