Heb een PC samengesprokkeld uit ietwat oudere componenten. Alles goed aangesloten. Ook alle powerleds/switches e.d. goed. Nu als ik de voeding aan zet , de knop indruk, gebeurt er totaal nix. Waar kan dat aan liggen?
Lijkt me wel handig als je er even bijzet welke componenten je gebruikt hebt.
Het kan aan zoveel dingen liggen, geheugen wat er scheef in zit, kapotte video kaart, etc. Probeer te booten met zo weinig mogelijk hardware in je computer.
Het kan aan zoveel dingen liggen, geheugen wat er scheef in zit, kapotte video kaart, etc. Probeer te booten met zo weinig mogelijk hardware in je computer.
[ Voor 2% gewijzigd door Ste7en op 17-01-2004 15:41 . Reden: typo ]
Tja.... dat kan dus aan enorm veel zaken liggen uiteraard....
Begin allereerst eens de specs van je systeem te geven..... Bijvoorbeeld of het om een ATX of om een AT systeem gaat..... dan kan je allereerst al checken of de aan/uitknop van de voeding wel goed is....
Begin allereerst eens de specs van je systeem te geven..... Bijvoorbeeld of het om een ATX of om een AT systeem gaat..... dan kan je allereerst al checken of de aan/uitknop van de voeding wel goed is....
ATX systeem.. Gebaseerd op een MSI mobo met 266 via chipset.
Er gebeurt nix. De fans doen ook geen poging om te gaan draaien.
Er gebeurt nix. De fans doen ook geen poging om te gaan draaien.
zitten de ide kabels naar de hard disks goed, pc doet ook niets als deze kabel verkeerd om zit.
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
Voeding is o.k.. net in een ander systeem getest.
Slimme stap..... en voer dat nou eens met zoveel mogelijk componenten uit om telkens weer een onderdeel weg te strepen van mogelijke oorzakenYapser schreef op 17 januari 2004 @ 15:43:
Voeding is o.k.. net in een ander systeem getest.
Sja, hier kunnen we natuurlijk niks mee. Zoals duidelijk op het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat uitgelegd, wordt hier op GoT van je verwacht dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt het raadplegen van het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum. Hier is dat dus PMG Beleid. In de eerste posting van het beleid staat precies hoe je een "Help, mijn PC doet het niet" topic moet voorbereiden
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()