[WIN XP] beveilligen

Pagina: 1
Acties:

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 15:23
Hallo luitjes,

mn ouders hebben een computer met windows xp erop, alleen nou zit mn jongere zusje er ook op en dat is wel een probleem want dankzij haar zit er spyware op en veel virussen. Na het vaak opniew op zetten van windows xp werd ik er gek 8)7 van

Dus nu zoek ik een programma om veel dingen in windows xp af te schermen, dingen zoals: internet explorer instellingen, enzovoorts

Natuurlijk heb ik al rond gekeken maar kan alleen goede programma`s voor win 98 vinden en daar heb ik dus niks aan.

alvast bedankt voor het reageren

Het is windows XP Professional

[ Voor 4% gewijzigd door DarkFire op 17-01-2004 14:28 ]

Verwijderd

home of pro? , da's namelijk een wereld van verschil bij dit soort dingen

• DarkFire
windows xp pro

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De beste oplossing is bij mij tot nu toe gebleken om gewoon een 'nettere' browser te installeren zoals Mozilla FireBird. Ook kun je eens kijken naar gpedit.msc; hiermee kun je Windows + IE beveiligen. Zorg dat je zusje geen administrator is btw ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Spider.007 op 17-01-2004 14:49 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
gpedit.msc is dus 'Group Policy'. volgens mij staan er ook een aantal handige dingen in 'Local Security Policy'.

Verder - een normale user zonder adminrechten en zonder IE kan de boel in principe niet hard opfucken :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://nsa2.www.conxion.com/winxp/download.htm

das goed voer om door te lezen

(nsa security guides for windows xp :P )

A wise man's life is based around fuck you

• DarkFire
ik zoek dus echt een programma om dingen in windows af te schermen, zoals bijvoorbeeld deze computer, het recht om programma`s te installeren, enzovoorts

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Geef je zusje zwaar beperkte rechten, dat verdient ze bij nu!

Maak haar "gast" ofzo

[ Voor 18% gewijzigd door swampy op 18-01-2004 22:25 ]

There is no place like ::1

• DarkFire
kun je als gast account helemaal geen programma`s installeren dan? want een gewone user kan wel wat programma`s installeren en een admin alles

Verwijderd

Een tweede pc kopen en op een domein laten inloggen ;)

• DarkFire
ik heb wel meerdere pc`s in huis dus >:)

maar hoe moet ik dat met een domein doen?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dark-Fire schreef op 18 januari 2004 @ 22:29:
kun je als gast account helemaal geen programma`s installeren dan? want een gewone user kan wel wat programma`s installeren en een admin alles
Yup dan kan je zus dus NIETS ... ach ja.. dat verdient ze nu wel!

There is no place like ::1

• DarkFire
precies

ik heb dus een computer over die ik wel als server wil gebruiken, alleen hoe moet ik dat instellen dat de ene computer via domein inlogt op de server???

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dark-Fire schreef op 18 januari 2004 @ 22:22:
ik zoek dus echt een programma om dingen in windows af te schermen, zoals bijvoorbeeld deze computer, het recht om programma`s te installeren, enzovoorts
Dat "programma" zit gewoon in Windows zelf en is al genoemd, namelijk gpedit.msc.
Dark-Fire schreef op 18 januari 2004 @ 22:55:
ik heb dus een computer over die ik wel als server wil gebruiken, alleen hoe moet ik dat instellen dat de ene computer via domein inlogt op de server???
Het lijkt me verstandiger om eerst je te gaan orienteren wat je nodig hebt om uberhaupt een domaincontroller op te zetten, dan gelijk die client te laten aanloggen op het domein.

Zie Howto's en guides bovenaan dit subforum.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dark-Fire schreef op 18 januari 2004 @ 22:29:
Misschien - het installeren van een programma is heel erg afhankelijk van het type programma's. Hoe minder rechten een gebruiker heeft, hoe minder deze kan natuurlijk, maar het installeren van programma's ga je nooit volledig tegenhouden.

Verder is het misschien verstandiger om realistisch te kijken naar wat een goede middenweg is (bv. een Ghost image) zodat je geen slaande ruzie krijgt met je zusje ;)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

elevator schreef op 19 januari 2004 @ 12:41:
[...]

Misschien - het installeren van een programma is heel erg afhankelijk van het type programma's. Hoe minder rechten een gebruiker heeft, hoe minder deze kan natuurlijk, maar het installeren van programma's ga je nooit volledig tegenhouden.
Met een goede policy is het installeren van programma's goed tegen te houden. Als een gebruiker geen rechten heeft op de schijf (uitgezonderd in zijn eigen profiel) en geen rechten heeft om het register aan te passen is installeren van programma's vrijwel onmogelijk, daar een installatie altijd met dezelfde rechten als de gebruiker draait.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik zal effe voor je kijken,,, ik dacht dat ik thuis zoiets had,,, kun je per local user of geoon Local machine {gebruikt register natuurlijk ;) } om wat permissies uit te schakelen... het moet ergens zijn,, ik kijk wel of ik hem kan vinden zoniet,, ignore this message ;) :9 {ik weet zijn naam niet btw daarom ;) }
Pagina: 1