Toon posts:

[C++] Barcode uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb een programma in Visual C++ gemaakt en ik moet met een barcode scanner (type Codabar) pasjes gaan uitlezen. Ik heb bijvoorbeeld in Word geprobeerd en daar krijg cijfers terug zoals "1234".
Nu wil ik dat ik de cijfers in C++ krijg, alleen hoe doe ik dat?

Ik heb al geprobeer met WM_KEYDOWN, WM_KEYUP en WM_CHAR, alleen die geven maar 1 aanslag terug van ASCII code, bv cijfer 1 is 49 in ASCII.
Hoe kan ik dan de hele string opvragen, dat ik "1234" krijg?
Zijn daar andere windows messages voor?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Bijvoorbaat dank!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik weet niet precies hoe je de barcode opvangt? Door de muiscursor in een tekstvak te plaatsen? Want dan kan je gewoon de tekst van je textvak opvragen.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Misschien ben ik dom hoor, maar heb je al eens 4 WM_CHAR's op een rij uitgelezen?

En nee, echt duidelijk ben je niet: ik zie de relatie niet echt tussen keyboard input messages en een barcode scanner. Hoe ligt de communicatie exact tussen de scanner en de computer? :?

Professionele website nodig?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is het niet mogelijk om bij de ontwikkelaar van deze hardware wat voorbeelden op te vragen over hoe je de hardware direct kunt aanspreken? Het ge/misbruik van tekstvakjes om deze gegevens op te vangen lijkt me niet de juiste manier :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
De scanner zit aangesloten op de keyboardpoort, dus dan zal je keyboard input messages moeten gebruiken...
wat ik al zei, het geeft alleen 1 cijfer terug... maar ik moet bv "1234" hebben.

Hoe kan ik 4 keer WM_CHAR gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 14:27 ]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
ik zie de relatie niet echt tussen keyboard input messages en een barcode scanner
Er zijn barcode scanners die zich voordoen als een numeriek toetsenbord. Aan de hand van de post van de topicstarter denk ik dat hij het daar over heeft.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 14:27:
Hoe kan ik 4 keer WM_CHAR gebruiken?
Misschien wederom een stomme vraag, maar misschien kun je beter eerst een tutorial over programmeren volgen ipv met een barcode scanner te beginnen? :?

Daarnaast is een console app wsch handiger voor dit soort dingen.

Professionele website nodig?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Uhme .... dit lijkt erg toevallig te zijn: pasjes?

[rml][ C++]Codabar in c++[/rml]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Bij ons op het werk gebruiken we ook barcodes en daarbij zit de barcode lezer gewoon tussen het toetsenbord en de computer en simuleert daarbij gewoon toets-aanslagen. Een andere manier van met een barcode-lezer werken ken ik niet maar ik denk dat het alleen maar ingewikkelder kan dan bovengenoemde manier.

Bij onze software wordt er eigenlijk ook gewoon een textbox gebruikt om de invoer af te vangen (op die manier kan iemand namelijk ook de barcode handmatig invoeren).

seweso's blog

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 20:17
Meestal zijn de scanners zo ingesteld dat alle input gezien word als toetsaanslagen.
Je kan de scanner instellen door bv. na de barcode 1234 een enter te geven of zo en dat in je programmatuur afvangen als einde van de barcode.

Bij mijn weten hoef je dus geen onderscheid te maken tussen het afvangen van de toetsaanslagen op het toetsenbord "1234" + "ENTER" en het scannen van een barcode "1234"

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
seweso schreef op 17 januari 2004 @ 14:42:
Een andere manier van met een barcode-lezer werken ken ik niet maar ik denk dat het alleen maar ingewikkelder kan dan bovengenoemde manier.
Op de serieele poort is niet echt veel ingewikkelder

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1