Is die tool er? ASUS Probe geeft namelijk VAgp 3,3V aan en ik wil zeker stellen dat dat niet zo is. Mijn moederbord, ASUS P4P800 ondersteunt namelijk alleen 1,5V, geen 3,3V. ASUS SmartDoctor werkt niet, omdat ik geen ASUS ATI kaart heb. Is er een betrouwbaar tooltje waarmee ik zeker kan stellen dat VAgp 1,5V is???
1) Oude videokaarten, gebruiken een AGP-voltage van 3,3VVerwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 13:55:
Is die tool er? ASUS Probe geeft namelijk VAgp 3,3V aan en ik wil zeker stellen dat dat niet zo is. Mijn moederbord, ASUS P4P800 ondersteunt namelijk alleen 1,5V, geen 3,3V. ASUS SmartDoctor werkt niet, omdat ik geen ASUS ATI kaart heb. Is er een betrouwbaar tooltje waarmee ik zeker kan stellen dat VAgp 1,5V is???
(Volgens mij alle 4x AGP-kaarten en ouder...)
2) Software kan afwijken...
3) Je kan het ook in je BIOS zien
Ik zat net ff in het boekje te speuren. Ik zal ff checken op welke waarde hij staat, want hij kan namelijk NIET op 3.3V staan in de bios.
Dat andere progje moet ik maar eens doornemen, jammer dat Hercules niet zoiets heeft zeg, valt tegen.
Ik kan overigens niet vinden over het voltage dat de kaart zou moeten krijgen op de Hercules site of in de manual. Moet ik dan naar ATI, of is dit standaard 1,5V???
Dat andere progje moet ik maar eens doornemen, jammer dat Hercules niet zoiets heeft zeg, valt tegen.
Ik kan overigens niet vinden over het voltage dat de kaart zou moeten krijgen op de Hercules site of in de manual. Moet ik dan naar ATI, of is dit standaard 1,5V???
euhm, laat dit duidelijk zijn:
1,5 x 2 = 3V
maw meer dan 200% van het toegelaten voltage...
geen enkele kaart bedoeld voor 1.5V zou dat overleven...
en als extraatje: als ik me nie vergis, is ervoor gezorgd dat je de 2 niet in elkaars slotje kan steken, zodoende je zopas zuur verdiende centjes niet in rook op te zien gaan...
die 3.3V zal je AGP voltage daarenboven wel niet wezen...
1,5 x 2 = 3V
maw meer dan 200% van het toegelaten voltage...
geen enkele kaart bedoeld voor 1.5V zou dat overleven...
en als extraatje: als ik me nie vergis, is ervoor gezorgd dat je de 2 niet in elkaars slotje kan steken, zodoende je zopas zuur verdiende centjes niet in rook op te zien gaan...
die 3.3V zal je AGP voltage daarenboven wel niet wezen...
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Verwijderd
Zoals ik in het andere topic al zei, je kunt het maar op 1 manier betrouwbaar meten, en dat is met een multimeter. Vaak gaat die software (MotherboardMonitor, Speedfan, SmartDoctor en je bios) nl. erg de mist in.
Zie ook: AGP slot voltage meten op het moederbord zelf, waar??
De waarde die nu door je software gemeten wordt zal waarschijnlijk gewoon de 3,3V lijn van de ATX mobo connector zijn - en die mag tussen 3,173 en 3,432 Volt zijn (4% afwijking max).
Voor details: zie hier en de AGP specificaties.
Over het verschil tussen 1,5V en 3,3V signalering:
Een kaart die past in je slot is een kaart die geschikt is, wegens de nokjes en uitsparingen die er in kaart/slot zitten. Zie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/AGP_voltages.gif
Of hij past en doet het, of hij past niet en doet het niet.
AGP 1,5V (4x) [AGP2.0]
AGP/AGP-pro universal 3,3V of 1,5V (2x/4x) [AGP2.0]
AGP 0,8V only (8x) [AGP3.0]
AGP universal 3,3V, 1,5V of 0,8V (8x) [AGP3.0]
AGP-Pro universal 1,5V of 0,8V (8x) [AGP3.0]
Zie: http://www.ati.com/support/faq/agpchart.html en AGP specs
Zie ook: AGP slot voltage meten op het moederbord zelf, waar??
De waarde die nu door je software gemeten wordt zal waarschijnlijk gewoon de 3,3V lijn van de ATX mobo connector zijn - en die mag tussen 3,173 en 3,432 Volt zijn (4% afwijking max).
+12V, +5V, +3,3V als voeding via AGP slot, +12V en +5V als voeding via molex.Ik kan overigens niet vinden over het voltage dat de kaart zou moeten krijgen
Fout. oude videokaarten gebruiken een signalering van 3,3V. De voeding kan (en wordt) nog steeds van meerdere spanningslijnen betrokken (+12V en +5V in geval van de Radeon 9800pro, via spanningsregelaars SC1175CSW en ISL6522). Er is een verschil tussen signaleringsspanningen en voedingsspanningen. De eerste is het spanningsnivo waarop de kaart communiceert met het moederbord, de laatste zijn de lijnen waarvandaan de kaart zijn voeding betrekt (het is makkelijker om 50W via gecombineerde lijnen te voeren dan via een inefficiente 1,5V omdat dan de stroom ongewoon hoger moet zijn: 33 Ampere).Oude videokaarten, gebruiken een AGP-voltage van 3,3V
Voor details: zie hier en de AGP specificaties.
Over het verschil tussen 1,5V en 3,3V signalering:
Een kaart die past in je slot is een kaart die geschikt is, wegens de nokjes en uitsparingen die er in kaart/slot zitten. Zie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/AGP_voltages.gif
Of hij past en doet het, of hij past niet en doet het niet.
AGP 3,3V (2x) [AGP1.0]Volgens mij alle 4x AGP-kaarten en ouder...
AGP 1,5V (4x) [AGP2.0]
AGP/AGP-pro universal 3,3V of 1,5V (2x/4x) [AGP2.0]
AGP 0,8V only (8x) [AGP3.0]
AGP universal 3,3V, 1,5V of 0,8V (8x) [AGP3.0]
AGP-Pro universal 1,5V of 0,8V (8x) [AGP3.0]
Zie: http://www.ati.com/support/faq/agpchart.html en AGP specs
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 07:28 ]
Pagina: 1