HP PSC 750 Scanner defect

Pagina: 1
Acties:

• Stewster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-11 09:14
Hallo,
ik heb een probleempje.
ik heb van iemand van m'n werk een HP PSC 750 3-in-1 gekregen om een poging te ondernemen de scanner te repareren (vanwege absurd hoge reparatiekosten HP). Het probleem is als volgt:

de scanner van het apparaat doet het niet meer goed.
de "slee" met de lampen e.d gaat als je hem aanzet wel vooruit om even goed te zetten maar schuift vervolgens niet meer terug.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb al via google gezocht, de search gebruikt maar ik kan er niets over vinden.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kun je hem niet nog omruilen voor garantie? ik ben gebombardeerd tot officieel hp servicepoint. hartstikke mooi. de garantie wordt bij hen berekend vanaf de factuurdatum van de winkel. nou ben ik toevallig heel goed in datums op mijn eigen facturen veranderen, en zodoende kan ik hiermee de klant weleens een leuke garantieboost geven.

op zich is dit verhaal natuurlijk niet in de haak. de andere kant van het verhaal is: bij hp kun je na 1 jaar gewoon aan het gas. bij bijvoorbeeld een psc950 van 400 euro is dat gewoon belachelijk. ik moet dan dus eigenlijk voor de klant een goede oplossing gaan verzinnen. aangezien ik geen verstand heb van printers en die dingen me ook niet interesseren, is voor mij de enige optie: klant nieuwe laten kopen, printer door hp laten reparen (beide heel duur) of de garantie wat verlengen. simpel dan.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Het klinkt als een transistor van de motor die eruit ligt. Het is moeilijk te zeggen welke ze gebruiken want ik ken dit type niet.

Een normale transistor ziet er als volgt uit :
Afbeeldingslocatie: http://www.agostinhorosa.com.br/imagens/transistor.gif

Maar het kan ook een SMD type zijn (nummer 1, aan de bovenkant is ie zwart) :
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/vk3em/smtguide/pics/silicon.jpg

En het is ook mogelijk dat ze een ander type IC gebruiken zoals bv een ULN2003.

Check de printplaat voor grote zwarte dingen en kijk of er brandplekken of schroeiplekken bij zitten.

De transistoren worden vaak gebruikt om de motor en draairichting aan te sturen. Ze doen als het ware het zware werk, waarbij ze aangestuurd worden door wat gevoeligere electronica (die weer niet de motorspanningen kunnen schakelen).

Ohja, een kabelbreuk of een losse draad kan het ook zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door -=bas=- op 17-01-2004 23:36 ]

Senile! Senile Oekaki

• Stewster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-11 09:14
hellaas zit er geen garantie meer op.
volgens mijn collega had ie 2 mogelijkheden.
op laten sturen naar een bedrijf in belgië die het repareerde voor € 250,-
of een 2e hands van HP aanschaffen voor 150,-
vandaar dat ik er naar mocht kijken.

Van die transistoren.
ik heb hem open gehad en de enig printplaat die bij de motor zit is een dingetje van nog geen halve cm breed en een cm hoog. Daar zitten geen transistoren op.
Ik zou nog even kunnen kijken of er onderin nog een printplaat zit waar iets mee is.

Alvast bedankt i.i.g