Toon posts:

Club3D GeForce4 MX440-8X 64 MB aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Beste Tweakers, :Y)

Ik ben van plan om vandaag een club3d kaartje gf4 aan te schaffen voor 50 euro bij de computerland. Nu is mijn vraag:
-Hebben meer mensen goede/slechte ervaringen met Club3d?
-Is het de moeite waard om zo een kaartje aan te schaffen, ivm met me lage budget?

Ik ga het gebruikven voor:
asus a7v8x, 256 mbram, amd xp2200

Ik heb al geserached en gegoogled maar geen goede resultaten opgeleverd :z

Alvast bedankt voor de reacties!!!

Verwijderd

Post eerst maar eens wat voor videokaart je nu hebt want je hebt goede kans dat je er niks op vooruit gaat. Zelf ben ik toch meer een type die eerder een ASUS koopt dan een Club3d, en met deze kaartjes scheelt dat in prijs toch niet te veel.

Verwijderd

als je niet gamed, of heel weinig is dat een goede kaart.

Als je die-hard gamer bent---> totaal niet goewd

Verwijderd

De gforce 4 mx 440 van club 3d is zeker niet geweldig in 3d-games, maar als je niet veel gamet, dan is dit een prima kaartje.
Als je wel games speelt, moet je je meer richten op een 9600 pro bijv.

offtopic:
net te laat

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 13:38 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:20
-Hebben meer mensen goede/slechte ervaringen met Club3d?
-Is het de moeite waard om zo een kaartje aan te schaffen, ivm met me lage budget?
1. ja en als je gezocht had, meestal goede.
2. er zijn betere kaarten op de markt, voor minder, zie de pricewatch en google voor reviews. Ga anders 2e hands ivm low budget.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik speel er bijna geen games op, maar ik wil er wel mee filmpjes kijken zoals xvid, avi en mpeg bestanden. Ik heb nu geen videokaartje, dit is een nieuw systeem die nog gebouwd moet worden.
*Maar voor een beetje filmpjes kijken, surfen op het www, office e.d. kan ik het
wel dus gebruiken?
*Kan je dit kaartje vergelijken met een xfx nividia gf4?
*En games, zoals counterstrike moet er toch wel op kunnen draaien verw8 ik?

Alvast bedankt voor de reactions :Y) !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 14:06 ]

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:27
ja xvid/divx enzo draait er allemaal prima op .. games zoals counterstrike is ook geen probleem.. zelfs nieuwe games moeten nog redelijk gaan (heb je echt niet persee een 9800XT voor nodig)

Verwijderd

gf4 zou ik niet meer kopen als ik jou was, deze heeft geen support voor pixel shading, en vertex shading alleen 1.1. Dit betekent dat veel games in de toekomst niet zullen draaien, want dit valt niet te emuleren.
Verder zijn de framerates vrij slecht, en hij is niet te vergelijken met een echte GeForce 4 of zelfs 3. (het is meer een soort opgevoerde Geforce2)

Natuurlijk maakt dit niet uit als je echt geen games speelt. Films en divx kijken werkt op elke videokaart wel.

Verwijderd

Films zal perfect gaan.

CS ook nog, andere games ook, maar zoals halo of NFSU of UT2003 ga je niet kunnen draaien op details high ofzo, of resolutie hoger als 800*600 ofzo

• dribbel
al die games die je noemt kan ik draaien op een geforce2 ti op 1024x768 details zo'n beetje op medium.. draait goed. Dus die spellen zijn zeker wel te spelen

Verwijderd

gforce2 TI is dan ook stuk beter als een Gforce4MX

Verwijderd

voor iets meer geld heb je een g-force fx 5200...die is niet veeeel beter maar je zou er langer mee kunnen doen voor latere games ofzo.

• dribbel
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 14:11:
gforce2 TI is dan ook stuk beter als een Gforce4MX
ik dacht dat ze ongeveer vergelijkbaar waren :?

Verwijderd

Inderdaad is de GF 4MX-440 8X niet minder dan een GF2 TI. Maar op jou vraag kunnen wij hier geen antwoord geven omdat wij simpelweg te weinig info hebben. Gelukkig is er in OH een heel mooi topic "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" met een hele mooie FAQ waarin staat dat wij behalve je specs ook moeten weten wat je van plan bent met je PC en wat je budget is. Pas dan kunnen wij een goed advies uitbrengen.
Pagina: 1