TV-OUT van computer en camera werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 09:28
Ik heb de TV-OUT FAQ doorgenomen en al diverse maanden opzoek naar wat het kan zijn maar tervegeefs dus hierbij mijn oproep!

Ik heb een Panasonic TX-W32R4F of een TX-W28R4F Breedbeeld TV (iig 72cm)

Ik heb ooit de tvout van mn computer er werkend op gehad en veel Divx films op afgekeken.
Computer specs:
AMD 1800
MSI KT7 Ultra ARU mobo
Sparkle GF3Ti200

Daarna videodrivers update en ge OC't en daarna geen beeld meer....
Dus orginele driver geinstalleerd en terug naar orginele settings (videokaart)
Nog steeds geen beeld.
Dit alles met de s-video (dus niet de gele composite) van computer naar TV.

Ik was van plan om een HTPC te kopen en ik dacht misschien dat het dan opgelost zou zijn.

Nu staat er een HTPC.
Specs:
Epox mini-me Ex5
P4 2.66
512 ddr 2700
MSI FX5600 VDTR (met afstandsbediening etc)

Maar ik krijg geen beeld op mn TV...
Niet via s-video maar ook niet viacomposite.
Compleet zwart beeld.

Computers staan ingesteld op Pal-B.
Ik heb ook nog andere Pal instellingen geprobeerd en ook NTSC (TV ondersteund dat) maar dat werkte ook allemaal niet.

Ik heb ook net een Camera gekocht (Canon Ixus 400) en als ik die aansluit op de TV met de composite kabel die erbij zit krijg ik ook geen beeld.

Ik heb op de TV met AV3 en AV3S getest (3 is voor de voorkant) nummer 1 en 2 zijn voor de Scart aansluitingen achterop.

Dat is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is met een scart aansluiting. (denken jullie dat dat nog zou kunnen werken? ik nl. niet zo'n stekker liggen)

Het lijkt me sterk dat de s-video en en composite alle 2 kapot zijn...

Heeft er iemand nog tips oid?
Plz help me....

Een Home Theatre PC is niet echt een HTPC zonder beeld :(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het kan uiteraard natuurlijk dat je composiet/S-Video ingang kapot is, intern zitten die hoogstwaarschijnlijk op hetzelfde stukje electronica aangesloten (intern wordt SVideo vaak direct omgezet naar Composiet en dat gaat verder de TV electronica in). Dat omzetten gebeurt vaak met een paar weerstanden en die sneuvelen eigenlijk nooit.

Het makkelijkste is inderdaad even zo'n scart-blokje te halen. Neem er altijd 1 met zo'n in/out schakelaar zodat je zeker weet dat je niet met de verkeerde thuis komt (wel eens meegemaakt dat ik de juiste vroeg maar de verkeerde kreeg).

Je zou misschien ook even iets van een spelcomputer of video van iemand kunnen lenen om te kijken of ook je scart wel goed is. Een spelcomputer gebruikt soms RGB maar een video vrijwel altijd composiet signalen.

Het is ff testen, maar hou alle opties open. Dingen kunnen soms helaas kapot gaan.
Soms is het eruit trekken van een stekker waarbij de apparaten aan staan al voldoende.

[ Voor 14% gewijzigd door -=bas=- op 17-01-2004 23:10 ]

Senile! Senile Oekaki

• roeni1
Geweldig!

Bedankt voor je reply!
Mijn scart aansluitingen werken beide nog, ik heb een video erop aangesloten en ik had op mn andere scart een DVD speler maar die is er inmiddels uit.

Ik ga zo'n scart blokje halen en ik hou jullie op de hoogte.

• roeni1
Idd de composite en de s-video aan de voorkant zijn kapot....

Met een scart aan de achterkant aan gesloten op mn TV naar mn Computer werkt gelukkig weer >:)

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mijn TV (Sony WEGA 100Hz) moet ik via het menu mijn front aansluitingen aan of uit zetten. (front aan -> 3de scart achter werkt niet meer, front uit -> 3de scart werkt) Misschien kan dat bij jou ook wel?

• roeni1
Ik kan het niet aan of uitzetten, en omdat het heeft gewerkt denk ik dat het kapot is.... maar met een scart blokkie werkt het :)
Pagina: 1