[Oude doos] Welke vintage console heb ik gehad?

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik probeer info te vinden over de allereerste computer die wij hadden vroeger die meer kon dan een rekenmachine :P

Het moet rond 1985 geweest zijn (misschien ietsje eerder) en het was een soort console die je op de Tv aansloot. De console zal wel een stukje ouder geweest zijn, want toendertijd hadden we thuis niet zoveel geld om een nieuwe te kopen. Er gingen een soort cartridges in, met een 'goldfinger'-achtige aansluiting, waar spelletjes op stonden. Volgens mij kon je er alleen games op spelen, verder niks.
Volgens mij zat er ook alleen een zwarte joystick bij met een dun pookje en één zwarte, ronde knop op de 'base' van de stick.

Ik weet nog twee spelletjes die we hadden:
Enduro, F1-spel en Pitfall, platform spel. Het was geen C64 of MSX of zoiets, want er zat ook geen toetsenbord bij ofzo.

Anyone ideeën? (liefst pics, want namen of merken zeggen me niet zoveel, ik was nog vrij jong toen...)

[ Voor 8% gewijzigd door TheLemon op 17-01-2004 13:16 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien staat hier iets?

http://www.whatconsole.co.uk/vintage.php

Pics zijn wel erg klein...

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ik denk het niet, er gaat geen belletje rinkelen.

Wel cool dat onze 2e computer erbij staat, de ZX Spectrum 48K, die had echt enorm veel 1337-spelletjes, mijn vriendjes hadden toen C64's en ik vond uiteraard onze Spectrum veel cooler.
Ook mijn eerste programmeerervaring (met een vette ;) ) opgedaan daarop, meest basic en soms ook lappen machinetaal, listings van spelletjes overtypen uit een tijdschrift (Arendarvon Castle bijv., was een textadventure en Krakatao, ging over die vulkaan met een helikoptertje geloof ik)

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12 22:45
Atari 2600?

Afbeeldingslocatie: http://www.infos.cz/raster/atari/prehled/2600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vanschip.com/puck-man/gerard/images/atari-2600-junior.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.atariage.com/2600/systems/sys_Atari2600.jpg

[ Voor 105% gewijzigd door Vimana op 17-01-2004 13:50 ]

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Hmm, die 2600 op het middelste plaatje doet me er wel aan denken ja. En de games Enduro, Pitfall en inderdaad ook Frogger, zou hem kunnen wezen.

Ik zal de foto eens aan mijn pa laten zien, die heeft hem toen gekocht.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12 10:09
enduro, pitfall en frogger zaten ook bij mijn oude atari die eruit zag zoals op het eerste plaatje, dus het lijkt me aannemelijk dat je ook de atari bedoelt :)

Verwijderd

Enduro, Pitfall Harry's Jungle Adventure, Frogger, Grandprix etc zijn idd allemaal ook op de Atari 2600 geweest. De 7800pro en VCS2600jr kwamen pas in 1986, dus het lijkt me niet dat je die in 1985 gespeeld hebt. ;) Alternatief zou het de 5200 geweest kunnen zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 15:50 ]

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het kan ook nog de Atari 2800 XL zijn,(heb ik nog op zolder liggen, met wel 64 hele kb geheugen :P )

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok thanks, die 2600 moet hem haast wel wezen ja. Inderdaad ook Space Shuttle hadden we toen, maar dat was te moeilijk voor ons, dat deed m'n pa met de manual erbij :)
In mijn herinnering lijkt hij het meest op de 2600jr, maar dat kan niet, want in 1986 hadden we volgens mij al die ZX Spectrum, in 1987 of 1988 kwam de eerste pc (een Tulip XT).

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

:z

De herinneringen. Ik had zo een als in het middelste plaatje.
Ik heb die console ook nog gehad, helaas weggegeven aan iemand die hem later heeft weggegooid.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Resistor schreef op 17 januari 2004 @ 20:00:
:z

De herinneringen. Ik had zo een als in het middelste plaatje.
Ik heb die console ook nog gehad, helaas weggegeven aan iemand die hem later heeft weggegooid.
Zoiets gebeurt je 1x. Daarna houd je alles voor jezelf. Stik maar!
Pagina: 1