processor testen zonder moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
kan je een processor testen zonder moederbord want m'n moederbord was door gefikt maar kwil nou eigenlijk weten of de processor nog goed is. en ik heb geen ander systeem om het op te testen

het gaat hier om een socket 7

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

JQR

heb nog nooit een losse "processortester" gezien, dus ik vrees dat je ergens anders een mobootje moet opsnorren

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het kan, kan het alleen op een apparaat waar je nooit aan kan komen/ kan betalen.

Wat denk je zelf?

• Avvd
  • Niet online
hmm dan maar ergens een 2ehands mobotje vandaan toveren

toen ie door was gefikt was zo'n geheugenbank bruin geworden is dan de kans groot dat de processor daardoor ook kapot is gegaan omdat er een te hoge spanning is doorgegaan?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

spacejam schreef op 17 januari 2004 @ 12:59:
hmm dan maar ergens een 2ehands mobotje vandaan toveren

toen ie door was gefikt was zo'n geheugenbank bruin geworden is dan de kans groot dat de processor daardoor ook kapot is gegaan omdat er een te hoge spanning is doorgegaan?
Die kans bestaat maar hoeft niet..... Ligt er maar net aan waar het probleem zat. Zat het probleem in de voeding, tja, dan is de kans vrij groot dat je proc ook kaduuk is. Maar als in de geheugenbank een kortsluiting ontstaan was (door weet-ik-wat, voor mijn part door troep wat in de bank gevallen is en kortsluiting veroorzaakt heeft), dan bestaat de kans dat het probleem dus alleen bij het geheugenbankje ligt en je proc gewoon zal werken.

• Avvd
  • Niet online
de voeding werkt nog gewoon want de harddisk spint nog gewoon aan en de cd-rom doet het ook nog gewoon. de videokaart had het trouwens wel begeven

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

spacejam schreef op 17 januari 2004 @ 13:06:
de voeding werkt nog gewoon want de harddisk spint nog gewoon aan en de cd-rom doet het ook nog gewoon. de videokaart had het trouwens wel begeven
Dat wordt toch gewoon proberen.... meer kunnen wij er echt niet van bakken.....

• Avvd
  • Niet online
hmm kga dan nog maar wa proberen of zo
in iedergeval bedankt voor de reacties
Pagina: 1