Toon posts:

Data limiet onder win2k aanmaken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,
We zaten hier met het probleem dat de computer van me broertje opeens 2,5GB in één dag had gedownload. Dat is erh veel en op die manier zitten we straks tegen onze datalimiet van onze provider.

Nu zal ik graag als het kan een data limiet op zijn computer willen instellen zodat di e bijv niet meer dan 500mb per dag kan downloaden.

Weet iemand of daarvoor een tooltje voor is in wink2k ?

Verwijderd

kan het niet met Netlimiter?

Verwijderd

Topicstarter
Facture's,
Internet traffic monitoring
Bandwidth limiting
Detailed long-term traffic statistics
Additional system info (WHOIS etc.

Ik ga het proberen, hopelijk werkt dat goed ;).

Verwijderd

Topicstarter
:(, Ik kan dus geen data limiet instellen bij netlimiter. Weet iemand mischien een andere progie waar je wel een datalimiet kan instellen ?

• FoefuR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 11:43

FoefuR

Mothertrucker

Ik gebruik zelf he proggie PIPVIEW om de actuele verplaatste MB van mijn pip(persoonlijke informatie pagina) te halen want ik zit met zo'n fijne datalimit van zeelandnet
daar kan ik instellen bij welk percentage de verbinding van mijn kabelmodem wordt verbroken maar ik ben bang dat het bij een andere ISP niet gaat werken

"Everybody lies but it doens't matter since nobody listens"

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 12:28:
We zaten hier met het probleem dat de computer van me broertje opeens 2,5GB in één dag had gedownload.
Offtopic: dat was wel het (opzettelijke) werk van je broertje hopelijk?

Niet dat die PC gehacked is oid en dat er bv een FTP draait zonder dat je het weet.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik weet dat internet kostenbeheersing van kpn zo'n limiet kan instellen. Ik weet alleen niet of dat ook wqerkt als je een adsl/kabel verbinding hebt via een router.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je broertje windows 2000 pro of XP draait zou je natuurlijk een hdd quota op zijn schijf kunnen zetten van 500mb... dan kan ie nooit meer als 500mb kwijt op die disk :+

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Me broertje was verschijnlijk gehackt, maar ik denk dat he kwam door dat hij een wazig programma op heb staan of niet goed ingesteld. Hij had mirc op staan en ik denk dat ze van hem even een ftp sever hadden gemaakt.

In ierdergeval zat hij toen de volle 1024Kb/s te downloaden 7 uur lang, wij konden toen totaal niet meer internetten.
We zitten nu op de helft van onze 20gb limiet, volgende maand word ons limiet verandert naar 35GB. Als er nu over die 20gb gaan kunne we mischien die 35GB wel vergeten :(.

In iedergeval heb ik Netlimiet erg streng ingesteld upload 64Kbps en download 128Kbps, het internetten gaat zo nog erg goed en dan weet ik zeker dat hij het niet voor elkaar krijgt om meer dan 500mb te downloaden op een dag.
Wel kan ik bij netlimiet zien hoeveel er is gedownload/upload in een uur.
Ik ga dat wel even in de gaten houden.

Verwijderd

Topicstarter
Toch zie ik nu de modem weer aardig knippere :(, zou het kunne dat netlimiter niet alle data verkaar aangeeft ?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat je modem veel knippert is meestal wel normaal. Netlimiter heb ik nooit gebruikt dus kan ik je geen antwoord op geven.

Misschien een idee om nog even de bak van je broertje te scannen op trojans/spyware/virussen? Ik zou persoonlijk niet tevreden zijn met alleen IRC uitzetten, ik wil zeker weten dat er niks achter gelaten is.

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

recept voor gehackte pc:
utp stekker eruit
disken allemaal leeg
reinstallen os + patches
data van backups controleren en terug zetten

het is zo makkelijk ....

Verwijderd

Topicstarter
Trojans. virussen staan er in iedergeval niet meer op de bak. Had volledig gescand de onlin scanner van bitdifender die niks vond.

Veder alles gewist met fdisk en daarna alles opnieuw geinstaleerd. Ik vind het maar vaag, de andere computers werken hier namelijk wel normaal. Het engiste wat ik kan bedenken is een rotte netwerk kaart. Zo zet ik maar weer de modem uit, dan laat ik vanavond me broer kijken of het niet weet zo hard is gegaan. Gisteren had die zo 200mb wegezopen in een uur :(. Het zal ook kunne dat dus in die win2k een dikke lek in zit.
Met win98 heb ik nog nooit zo iets meegemaakt.

Veder heb ik ook nog blackice firewal op die pc gezet.
Pagina: 1