Toon posts:

Wlan connectie pc > laptop*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb er helemaal geen verstand van dus dan eerst hier maar even vragen .
Ik heb een laptop aangeschaft , waar een Intel PRO/ Wireless LAN 2100 3B mini pc adpater inzit .

Dus om leuk in en rond het huis te internetten , heb ik een 2.4 GHZ Wireless PCI adapter gekocht van d-link ...

Heb ik hier genoeg aan en gaat dit werken ? :D

Ik krijg geen connectie tussen de 2 , dus neem aan dat ze gewoon niet met elkaar werken ...

Heeft iemand ervaring hiermee en wat is aan te raden ? Of hoe kan ik het eventueel oplossen ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Heb ik wat meer gegevens nodig... D_link pci kaartje in je gewone pc, welk OS? Wat wil je gaan doen , internet/ filesharing ofzo? Ip-range, workgroup, hetzelfde? Kun je elkaar wel pingen? Staan beide op peer-to-peer?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 12:30:
Heb ik wat meer gegevens nodig... D_link pci kaartje in je gewone pc, welk OS? Wat wil je gaan doen , internet/ filesharing ofzo? Ip-range, workgroup, hetzelfde? Kun je elkaar wel pingen? Staan beide op peer-to-peer?
Sorry , ik ben wel heel erg :D

De pc draait op XP pro , en de laptop draait op XP home ....
De "gewone pc" is een servertje , waar het d-link kaartje inzit , ik wil inderdaad gewoon internet/filesharing gaan doen ...

Ik heb eerst geprobeert gewoon de wizard netwerk instellen , wat niet werkte ...
Daarna heb ik de d-link pci kaart een ip gegeven ( 192.168.0.2 ) en de kaart (moest ik onder die minibrug doen ofzo) in mijn platop heb ik ook een ip gegeven (192.168.0.3)
.

Pingen heb ik niet geprobeert want ik heb zowiezo helemaal geen connectie tussen de 2 kaarten .

Ik zal wel alles fout hebben gedaan , maar snap er dan ook geen moer van ...
het lijkt mij dat ze elkaar wel moeten "vinden" ofzoiets .

Hopelijk moeten de 2 kaartjes wel met elkaar kunnen werken ,..... wie o wie

Verwijderd

OK, ik vraag het toch maar even, heb je de manual gelezen? Ik heb binnen een paar minuten op de site van D-link al een aantal hints en tips gezien.. maar goed:
*Heb je de SSID op beide wifi kaartjes hetzelfde staan (PCI en laptop)
*Zet de AdHoc 802.11b mode op allebei aan. Je zou nu in XP een available connection moeten zien.

Hier kun je nog wel verder gaan zoeken http://support.dlink.com/faq/search.asp .

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 22:53
ik heb hetzelfde probleem, want als ik me laptop aan zet en mijn pc dan krijg ik wel verbinding. Maar ik kan niet internetten en ja, ik heb allebei op ad-hoc staan. Ik heb op de normale pc XP pro en op me laptop win98. Dus hoe moet ik het oplossen xp ziet wel een verbinding en hij kan ook wel verbinding maken, geen enkel probleem. Maar ik kan NIET internetten en ik kan ook niks zien bij netwerkomgeving (ik heb een linksys -pci kaartje in me gewone pc en een belkin wireless PCMCIA kaartje in me laptop) ik kom er niet uit hoe ik nou internet op me laptop moet krijgen via ad-hoc??? kan je het uitleggen.
en ja ik heb ook al in mijn handleiding geken en op de site maar ik kom er maar niet uit!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 18-01-2004 09:59 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als je HELP nodig hebt, lees dan eerst effe door:
Help Help!!!!!!!

Je topic titel is dus niet gewenst en laatst gingen er een hele berg dicht.

Volgens mij moet je ook eens vertellen wat je nou zelf allemaal hebt uitgevogeld, geef ook eens wat ipconfig/router status uitdraais etc, zo kan niemand je helpen.

Verwijderd

Zie SSH, we hebben echt meer informate nodig. En de volgende keer graag een wat minder schreeuwende titel ;)
Pagina: 1