Toon posts:

Wlan connectie pc > laptop*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb er helemaal geen verstand van dus dan eerst hier maar even vragen .
Ik heb een laptop aangeschaft , waar een Intel PRO/ Wireless LAN 2100 3B mini pc adpater inzit .

Dus om leuk in en rond het huis te internetten , heb ik een 2.4 GHZ Wireless PCI adapter gekocht van d-link ...

Heb ik hier genoeg aan en gaat dit werken ? :D

Ik krijg geen connectie tussen de 2 , dus neem aan dat ze gewoon niet met elkaar werken ...

Heeft iemand ervaring hiermee en wat is aan te raden ? Of hoe kan ik het eventueel oplossen ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Heb ik wat meer gegevens nodig... D_link pci kaartje in je gewone pc, welk OS? Wat wil je gaan doen , internet/ filesharing ofzo? Ip-range, workgroup, hetzelfde? Kun je elkaar wel pingen? Staan beide op peer-to-peer?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 12:30:
Heb ik wat meer gegevens nodig... D_link pci kaartje in je gewone pc, welk OS? Wat wil je gaan doen , internet/ filesharing ofzo? Ip-range, workgroup, hetzelfde? Kun je elkaar wel pingen? Staan beide op peer-to-peer?
Sorry , ik ben wel heel erg :D

De pc draait op XP pro , en de laptop draait op XP home ....
De "gewone pc" is een servertje , waar het d-link kaartje inzit , ik wil inderdaad gewoon internet/filesharing gaan doen ...

Ik heb eerst geprobeert gewoon de wizard netwerk instellen , wat niet werkte ...
Daarna heb ik de d-link pci kaart een ip gegeven ( 192.168.0.2 ) en de kaart (moest ik onder die minibrug doen ofzo) in mijn platop heb ik ook een ip gegeven (192.168.0.3)
.

Pingen heb ik niet geprobeert want ik heb zowiezo helemaal geen connectie tussen de 2 kaarten .

Ik zal wel alles fout hebben gedaan , maar snap er dan ook geen moer van ...
het lijkt mij dat ze elkaar wel moeten "vinden" ofzoiets .

Hopelijk moeten de 2 kaartjes wel met elkaar kunnen werken ,..... wie o wie