Problemen Hercules Fortissimo III 7.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103005

Topicstarter
Ik heb een ECS L4S8A2 moederbord en daaraan een Hercules Fortissimo III 7.1 icm een 5.1 setje van Creative. Echter, als ik spelletjes ga spelen dan geeft ie binnen de kortste keren een raar knarsend, piepend geluid waarmee je dus niet verder kan spelen. Ook weigert hij vaak m'n mp3s in Winamp (of welke andere speler dan ook) af te spelen. Videokaart heb ik al eens laten vervangen ook vanwege problemen. Ik heb van m'n geluidskaart de nieuwste drivers en van m'n moederbord weet ik het niet helemaal zeker. Ik heb wel eens gehoord dat deze kaart problemen gaf met SiS apparaten, klopt dat?

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Gegevens verder:

Intel Pentium 4 2.4 GHz
512 MB Ram
80 GB HD
Nvidia GeForce 4 Ti 4200 met AGP8x
SiS PCI IDE UDMA Controller
SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
en SiS USB Controllers.

Alvast bedankt!

- Robert vd Marel

Edit: Wat ik nog vergeten te vermelden was dat ik DirectX 9.0b heb, met DxDiag 5.03. Maar dat deze de error geeft bij:

Geluid > Bestand hercwdm.sys is niet digitaal ondertekend, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). U kunt een door WHQL ondertekend stuurprogramma eventueel via de fabrikant van de hardware verkrijgen.

En: DirectSound-testresultaten: Fout bij stap 20 (Gebruikerscontrole van hardware): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Bij het tabblad Muziek, test ik de GFIII 7.1 Ext. Midi (emulatie) op DirectMusic dan faalt deze (ik hoor niks).

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 103005 op 17-01-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Misschien een overbodige vraag, maar heb je de laatste drivers voor je geluidskaart al op de website van de fabrikant geprobeert. Het klinkt alsof een driver een beetje in de stress ligt. Ook update van de drivers van je moederbord wil soms wel eens problemen verhelpen.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, de laatste van m'n geluidskaart heb ik. Van m'n moederbord kan wel iets downloaden maar daar zit dan geen install file bij en geen idee hoe ik dat dan zou moeten doen. Ook staat er iets bij van BIOS Flashen maar daar hoor ik altijd vreselijke verhalen over (computers die het daarna niet meer doen dus). Ook al heb ik nu 1.0b en zou ik naar 1.0c kunnen gaan (dmv flashen dus).

- Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101530

in welk pci slot heb je hem zitten?
als hij direct onder de vga zit dan moet je hem verplaatsen IVM magnetische ladingen die hij afgeeft,..probeer het ff. :?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 101530 op 18-01-2004 12:39 . Reden: letter vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> AV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, deze zijn al uit elkaar gehaald. Ik had eerst al problemen met m'n GForce 4 Ti 5500 (die gaf flikkeringen tijdens spelletjes) en toen heb ik de twee al uit elkaar gehaald. Toen had ik trouwens ook al last van deze piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vorige keer (half jaar geleden) werd zo ongeveer dezelfde post juist UIT dit forum en NAAR OH gebracht omdat het niet zeker was dat het aan m'n Videokaart lag ... dus...
Pagina: 1