[WinXP] msjavx86 werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:46
Hallo, ik werk al een lange tijd met de Microsoft Java VM. Deze heb ik steeds geinstalleerd door middel van msjavx86.exe.

Enfin, gister mijn PC geformateerd, en wou vandaag wel weereens Java eropzetten, dus ik gebruik hetzelfde bestandje wat ik altijd al heb gebruikt, msjavx86.exe dus, en toen kreeg ik opeens deze vage foutmelding:
The ' Microsoft Java VM' is no longer available for download from Visualware,
Microsoft, or Windows Update -- and is no longer supported by Microsoft.

Would you like to install Sun's Java runtime instead?

YES - connect to" http://java.sun/com/getjava [recommended]
NO - connect to: http://www.visualware.com

Copyright (c) 2003 Visualware Inc.
Dan kan ik dus op Yes of No klikken, bij No sluit hij zichzelf en bij Yes stuurt hij me door naar de Sun Java pagina. Sun Java wil ik dus niet gebruiken omdat ik daar veel problemen mee heb, en als hij het is een keer doet dat hij heel erg traag is.

Wie o wie kan mij helpen?

P.S. Ik heb dus op www.visualware.com gekeken, waar ik hem niet kan vinden (vage site ook) maar dat was te verwachten want bovenaan de foutmelding staat:
The ' Microsoft Java VM' is no longer available for download from Visualware,
Microsoft, or Windows Update
Ik heb ook de search gebruikt door op delen van de foutmelding te zoeken, maar daar kwam niets uit wat mij helpt.

Verwijderd

Op m'n stage heb ik voortdurend met java gewerkt. Voor de klanten van ons bedrijf hebben we de msjavx86.exe op de server staan:

http://www.chartnet.nl/msjavx86.exe

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Microsoft mag de Microsoft Virtual Machine niet langer verspreiden omdat deze niet geheel voldoet aan de Java specificaties die Sun opgesteld heeft.

Zie hier ook de Windows Operated Systems FAQ over:
Microsoft heeft besloten om de Java Virtual Machine uit XP te verwijderen. Je kunt hier de uitleg lezen waarom: Customer Fact Sheet on Removal of Java from Windows.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De FAQ is er niet voor niets: Windows Operated Systems - FAQ

Virussen? Scan ze hier!

• Tiuri
Ligt het nou aan mij of hebben jullie mijn vraag niet gelezen?

Ik heb de FAQ doorgelezen, en daar vertellen ze over msjavx86, maar ik kan niet vinden dat ze iets over mijn foutmelding vertellen.

Ik zal die msjavx86 eens proberen, al verwacht ik niet dat die wel werkt

EDIT:

De msjavx86 van Castor werkt wel, die van mij dus niet vreemd :|

In ieder geval bedankt! Nu kan ik weer java-en

[ Voor 20% gewijzigd door Tiuri op 17-01-2004 11:21 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

De msjavx86 die jij had is waarschijnlijk een network installer (en een stuk kleiner dan degene die je nu hebt?) ?

• Tiuri
elevator schreef op 17 januari 2004 @ 11:29:
De msjavx86 die jij had is waarschijnlijk een network installer (en een stuk kleiner dan degene die je nu hebt?) ?
Klopt, de msjavx86 van mij was inderdaad kleiner, maar het is wel precies dezelfde die ik alle vorige keren heb gebruikt (mijn PC is opgedeeld in 2 partities, C: en D:, vandaar dat ik deze msjavx86 al een jaar ofzo meezeul, precies hetzelfde bestandje dus)

Maargoed, het is nu opgelost, en daar ben ik blij om :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Tiuri schreef op 17 januari 2004 @ 13:07:
vandaar dat ik deze msjavx86 al een jaar ofzo meezeul, precies hetzelfde bestandje dus)
Jup - maar pas vanaf 2 jan 2004 mag Microsoft die exe niet meer verspreiden en zal het daarom je nu pas opvallen :)

Verwijderd

Dank jullie zeer, bij mij werkt het ook!
Pagina: 1