Toon posts:

externe hd via usb 2.0 =>windows vind ze niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een externe hd gekocht 160 gig, via een enclosure kit (ide=>usb2.0) aan mijn laptop gekoppelt, ik heb ze al geformateerd op een andere pc. Maar op m'n laptop heb ik dus nog usb 1.0...(mijn pcmcia kaartje dat voor usb2.0 moet zorgen is nog niet aangekomen).

Maar als ik ze dus aansluit op men usb poort, ziet hij vb bij deze computer, ze niet staan. Enkel bij apparaatbeheer ziet ie een "usb voor massa opslag". maarja daar kan ik dus geen gegevens nrtoe verplaatsen é.

Zou dit puur liggen aan dat het niet aangesloten is op usb2.0 dat windows ze niet ziet? nee toch want als ik ze aansluit, zegt windows enkel dat een snelle usb is aangelsoten op een rage usb en dat deze dus trager zal werken, maar daardoor zou je ze toch nog moeten zien?

help help, wat doe ik verkeerd?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of de schijf goed gejumpered is. Als je hdd op slave of cable select wordt hij niet herkend door het USB geval namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
staat al op master...

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 23:18
Het is wel even belangrijk om te weten welke hd behuizing u heeft gekocht.
Dit gezien die van Qtec maar tot 120 Gb aan kan.

Verder welk besturing systeem gebruikt u. Windows Xp herkent alles. voor andere windows versies moet u waarschijnlijk drivers hebben.

Succes @!

Dijksan

Verwijderd

Het kan ook zijn dat de harde schijf niet aangesproken kan worden doordat de energietoevoer niet goed genoeg is. Dat had ik met een Archos, aansluiten op een usb-hubje met eigen energiebron en toen was mn probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp, dus nieuwe drivers hoeven ook niet geinstalleerd te worden.

hetgeen ik heb gekocht is dit :

http://www.web-vision.be/...uctDetails&IDProduct=1311

pfff klote probleem

Verwijderd

Topicstarter
mja energie toevoer, de hd wordt toch van energie geleverd door de enclosure kit want ik moet daar een adapter in stopcontant steken dusja...?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54

GreyGhost

Het is een spook

SP1 geinstalleerd?

Zou kunnnen zijn dat dit nodig is om USB2 apparaten aan USB1 aansluitingen te herkennen.

[ Voor 72% gewijzigd door GreyGhost op 17-01-2004 13:04 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
jep sp1 geinstalled

Verwijderd

Topicstarter
niemand???

aja, ik heb de hd via een andere pc correct kunnen formateren ( de volledige 160 gig), en toen ik ze dan aansloot op m'n laptop, herkende ie duidelijk maxtor hd usb , wat hij de vorige keren niet herkende, windows instelleerde zelf de drivers en zei dus dat de hardware klaar voor gebruik was.

Maar in deze computer of in verkenner zie ik dus geen extra schijf???

aan wat zou dit liggen?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

edit: niet goed gelezen...

[ Voor 84% gewijzigd door j-w op 17-01-2004 17:47 ]

• Future
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Kijk eens in dit topic. http://gathering.tweakers...message/19582153#19582153

Misschien is dit de oplossing.

Blaat

Verwijderd

Topicstarter
nope, had ze btw geformateerd met de stationletter K (had dit probleem al beke voorzien ) dus ja...

nog voorstellen?
Pagina: 1