Toon posts:

Gruwlijk instabiele Athlon.

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vrijdag bij Corum een Athlon 500@750 met Aopen HX08 toren, MSI mainbord, 256 MB ram en 2 20 Gig IBM HDs gehaald. Verder mijn oude TNT2 ultra erin gezet, SB live en een 10X40 Pioneer DVD erin en draaien maar.
Ten minste, dacht ik. Ik heb al 2 dagen last van extreem veel crashes en spontane reboots, bij zo'n beetje alles wat ik ook maar probeer. Vreemde is dat 3D Mark meestal goed gaat, maar na even SETI en internet (Ultima Online) gaat het vaak mis. Ik heb al zoveel mogelijk kaarten eruit gehaald maar heeft allemaal weinig zin. Nieuwste drivers van alles staan erop. Heeft iemand een idee wat dit is en wat ik eraan kan doen? Ik heb niet het idee dat het een warmteprobleem is omdat niks in de kast erg warm wordt.

Alvast bedankt, Alexander

ps. Zit me niet mee, eerst rook uit mijn monitor, en nou een crashende PC. :'(

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
probeer met L2 progie latency eens lager te zetten en heb je de goeie ide en agp dr. erop en welke windows versie? je moet niet de windows ide en agp dr. hebben.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Wat voor voeding zit er in? Er wordt wel gezegd dat zo'n Athlon 300 Watt nodig heeft. Overigens heb ik ook zo'n MSI kreng met 500 erin maar dan niet overklokt en het gaat hier prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de AMD busmaster en AGP drivers erop gezet.
Voeding is een 300Watt (altijd in een Aopen HX08 kast volgens mij hoor)
Cache terugklokken naar 2/5 heeft geen zin.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Misschien je geheugen, het is toch zo dat je met de athlon processor het beste pc133 geheugen erin kunt zetten.
Of maakt dat geen ruk uit.
Wat voor geheugen heb je???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 2 Dimms van 128 MB PC133 SDRAM in zitten.

Ik heb er 1 DIMM uitgehaald, en hij heeft net een uur stabiel gedraaid (SETI en 3D MARK) Helaas moest ik toen weg, maar zou het kunnen dat die PC gewoon moeite heeft met 2 Dimmetjes erin?

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Nee hoor ik heb 3 dimmetjes inzitten 1 pc 100 en 2 waarvan ik niet eens weet, komen uit een oude compaq 166, maar ze werken wel. Ik vermoed zelfs dat het niet eens pc100 is, maar ja ze werken wel. en geen problemen.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Ter info. Op de AMD site staat een pdf met voor op de MSI 6167 getest geheugen.

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
Het geheugen moet unbuffered zijn op de asus K7M is dat ook zo voor de MSI?
er zijn meerdere treads geweest waar instabiliteit bij de Athlon kwam door het verkeerde soort geheugen, bij de asus zit in het mobo boekje een tekening 1op1 waar je het geheugen op kunt leggen om het verschil te zien tussen buffered en unbuffered geheugen er zit dan bij de inkeping 1 tandje verschil tussen dacht ik.
Voltage al een stapje hoger geprobeerd?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Misschien te eenvoudig om aan te denken...maar zou het kunnen dat het overklokken niet goed is gegaan. Maw dat de processor het probleem is? Of is dit heel dom?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt nu goed te gaan, ik heb dus 128 MB eruit gehaald, en hij draait nu al bijna 6 uur perfect (even afkloppen) DIMMs zien er precies gelijk uit, ik probeer morgen die andere DIMM erin om te kijken of er iets niet lekker daarmee is.

Kan het zijn dat die MSI (of iets anders, win98SE bijvoorbeeld) problemen heeft met 256 MB RAM (kan het me bijna niet voorstellen......

Verwijderd

Nee want hij moet tot 500zoveel aankunnen zag ik in het boekje. Je hebt toch wel dat gedoe met de north en southbridge goed geïnstalleerd, hoop ik?

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

ik weet waar het aan ligt,
als je dus 1 dimm erin doet van 128 mb, werkt hij 6 uur lang stabiel, dan is het toch logisch, dat die andere dimm van 128 gewoon broken down is...

idd, gewoon proberen,.. of je met die andere 128 mb, stabiel kan draaien, zo niet, ga juh tzeruque

• sko
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

lijkt mij ook dat die ene dimm kapot is..
gaat geheugen tellen wel goed bij opstarten..
Hebben ze er waarschijnlijk met hun fikken aangezeten..
heb ik ook wel eens gehad..tot 2x bij dezelfde leverancier..gewoon kapotte dimms + random crashes

sko

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend heeft dat DIMMetje in z'n systeem gezet, daar werkt het perfect. Iemand nog tips?

Verwijderd

Dat MSI moederbord is gewoon K***.
Je kunt het beter om laten wisselen tegen de ASUS K7M!!!!! MSI schijnt niet erg stabiel te zijn!

Verwijderd

Mijn tip is:

Ruil alsnog je geheugen in.
Ik had ook problemen met mijn pc en heb mijn geheugen in de pc van een vriend getest.
In die PC deed ie het perfect. Toen heb ik zijn geheugen bij mij geprobeerd en het liep als een trein.

Ik heb dus mijn geheugentje omgeruild voor een ander en nu werkt het goed.

De MSI is een gevoelig bordj blijkt maar weer.

Verwijderd

Even over de voeding.
De A-Open HX08 is er in een 235 en een 300 Watt uitvoering. Kijk dus even na welke jij hebt.

Verwijderd

mbnn:
ik had het zelfde hoor met mijn asus k7m,
ik had dus verkeerde ram, 64mb dimm eruit en alles werkte prima,
helaas is me matrox kaartje wel naar de knoppen volgens mij, of die lust geen k7m, kan ook nog.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300watt voeding, dat weet ik zeker.

Lijkt er dus inderdaad op dat die DIMM niet met het mobo overweg kan. Nou ja, omruilen dan maar.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met zowel een GigaByte als een MSI bord, toch maar eens het geheugen omwisselen, jammer alleen dat ze daar vaak zo moeilijk over gaan zitten doen

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Na die MSI zijn gewoon zwaar stabiel hoor :)
Ik heb zelf mijn pc (win2k) al een meer dan een week aanstaan zonder te rebooten...

Currently playing: MTG Arena (PC)

Pagina: 1