Toon posts:

Geen netwerkverbinding tussen computers*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik en mijn vader hebben een groot netwerk probleem ik zal het uitleggen:

2 pc,s (beide windows XP)
1server
1client
we hebben de juiste kabels (cat 5)we hebben 1 lan switch van sweex
we kunnen elkaar niet pingen en we kunnen elkaar niet zien in de netwerk omgeving we kunnen ook geen bestanden verzenden met elkaar en
internet delen doet het ook niet.
het netwerk heeft het eerst wel gedaan maar nu dus niet meer.
we hebben alles geprobeerd volgens ons we hebben de dns spul en tcp/ip internet protocool is ook goed ingesteld zowel handmatig als automatische we hebben het ook al eens op nieuw geinstaleerd.
niks lijkt te helpen kunnen julie ons helpen alsjeblieft!!_/-\o_

Verwijderd

typ een ipconfig /all en post die hier eens

en haal het inernet ip ff weg

maak je gebruik van dhcp of heb je een vast ip

firewall aanstaan..?

beetje meer info graag

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 10:40 ]

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
Toevallig cross-cables gebruikt?

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

KewlKiddo schreef op 17 januari 2004 @ 10:37:
De switch van Sweex is auto-crossing!
Het maakt echt niets uit of er een cross of normale kabel inzit, hij werkt gewoon.
Erg flex, het presteert echt goed... daarom heb ik hem ook. :)

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk ook even of er geen firewalls draaien.

"internet delen doet het ook niet" - hoe is je internet geregeld?

"het netwerk heeft het eerst wel gedaan maar nu dus niet meer." - enig idee wat je hebt veranderd in de tussentijd?

Verwijderd

KewlKiddo schreef op 17 januari 2004 @ 10:37:
Tegenwoordig maakt dat niet meer uit (bij nieuwere Switches).

Kijk eerst een of alle lampjes op de netwerkkaarten en switch branden.

-edit-
Ik was alweer te laat ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 10:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: fekke
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Asound 10/100M Based Fast Ethernet Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-02-44-6E-0E-22
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . :
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 127.0.0.1

PPP-adapter Inbelverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
WAN (PPP/SLIP) Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . :
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . :
IP-adres. . . . . . . . . . . . . :
Subnetmasker. . . . . . . . . . . :
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DNS-servers . . . . . . . . . . . :

ik hoop dat ik de goede weg heb gehaald

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de firewall uitgezet en ook aan maakt niks uit en dat dhcp waar staat dat dan en hoe moet het er bijstaan?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:19
Wat voor firewall heb je? Bij ZoneAlarm, en soms bij Norton is alleen uitzetten niet genoeg, en moet je hem volledig uninstallen...

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem ook al üninstall gedaan " echt ik heb alles geprobeerd met dat kut ding

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 21:47

jmr

Je netwerkkaart heeft volgens mij geen IP-adres. :?

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uuhm ruurd, je hebt alle info die belangrijk was weggehaald ;) Hier hebben we niet veel aan.

We willen graag een ipconfig /all van beide pc's zien.

En extra info zoals hoe je internet geregeld is, of je een router hebt. Of bv 1 pc 2 netwerkkaarten heeft. Of je firewalls uitstaan etc.

NOFI, maar als je niet weet waar je DHCP aan/uitzet, is het misschien handig om ook eens hier wat Faq's en Howto's te lezen, daar word je veel wijzer van.

[ Voor 57% gewijzigd door Mike Jarod op 17-01-2004 10:56 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, nu weten we nog niets. Is dit de ipconfig van de server? Of van de client? Volgens mij heb je ook veel meer weggehaald dan alleen het IP-adres... Je moet alleen het externe IP-adres weghalen, dus niet het adres wat met 192.168 of 10.0 begint.

[ Voor 26% gewijzigd door Bergen op 17-01-2004 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal het even uitzoeken en zo maar ik moet nu aan het werk dus ik ga morgen weer verder
alvast bedankt

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou je netwerkkaart een IP-adres geven, zo te zien, heb je namelijk geen DHCP draaien (die IP-adressen en netwerkinstellingen regeld).

En verander de DNS-server (Bij je LAN-adapter naar het IP van een DNS-server ergens op internet...

Stel op de client de Gateway in, en vul daar is het IP van je server in... En maak bij de netwerkkaart van de server en client dezelfde subnetmask...
GerbenW schreef op 17 januari 2004 @ 10:56:
Nee, nu weten we nog niets. Is dit de ipconfig van de server? Of van de client? Volgens mij heb je ook veel meer weggehaald dan alleen het IP-adres... Je moet alleen het externe IP-adres weghalen, dus niet het adres wat met 192.168 of 10.0 begint.
Dat is zo te zien van de server... Want hij geeft ook voor PPP-adapter Inbelverbinding... En dat is meestal voor ADSL...
Mike Jarod schreef op 17 januari 2004 @ 10:54:
En extra info zoals hoe je internet geregeld is, of je een router hebt. Of bv 1 pc 2 netwerkkaarten heeft. Of je firewalls uitstaan etc.
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 10:34:
we hebben 1 lan switch van sweex
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 10:48:
ik heb de firewall uitgezet en ook aan maakt niks uit en dat dhcp waar staat dat dan en hoe moet het er bijstaan?
;)

Ruurd kan je anders als je een keer tijd hebt, op je client ook een ipconfig /all doen?

[ Voor 97% gewijzigd door CH4OS op 17-01-2004 11:09 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

ThePerfectCell schreef op 17 januari 2004 @ 11:01:
Dat is zo te zien van de server... Want hij geeft ook voor PPP-adapter Inbelverbinding... En dat is meestal voor ADSL...
Mwah, een simpel inbelmodem heet ook PPP-adapter, dus dat zegt niets imo.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GerbenW schreef op 17 januari 2004 @ 11:16:
[...]
Mwah, een simpel inbelmodem heet ook PPP-adapter, dus dat zegt niets imo.
Ja, maar je moet die kaart toch ergens in een PC doen? ;) En ik neem aan, dat als het voor internet is, dat je dat dan in je server(tje) steekt ;)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

ThePerfectCell schreef op 17 januari 2004 @ 11:24:
[...]
Ja, maar je moet die kaart toch ergens in een PC doen? ;) En ik neem aan, dat als het voor internet is, dat je dat dan in je server(tje) steekt ;)
Gheheh, dat hangt er vanaf of je een beperkte hardwarehoeveelheid in huis hebt of niet. Als je (net als ik) een hele zooi ouwe rommel hebt liggen zit overal vanalles in.

Misschien is 't ook wel een onboard ding!

/mierenneukmodus :P

Heej btw, staat een ADSL-dinges er niet als PPPoE-adapter in? (wilde gok hoor, want ik heb zelf geen ADSL)

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 17-01-2004 11:28 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GerbenW schreef op 17 januari 2004 @ 11:26:
[...]
Gheheh, dat hangt er vanaf of je een beperkte hardwarehoeveelheid in huis hebt of niet. Als je (net als ik) een hele zooi ouwe rommel hebt liggen zit overal vanalles in.

Misschien is 't ook wel een onboard ding!

/mierenneukmodus :P

Heej btw, staat een ADSL-dinges er niet als PPPoE-adapter in? (wilde gok hoor, want ik heb zelf geen ADSL)
ADSL is meestal PPPoE ja... Maar aangezien ADSL via de telefoonlijn gaat, kan Windows denk ik ook PPP zeggen... Weet alleen niet, of dat dat zo is, maar dit is wel een beetje offtopic ;)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Lol, best wel, we horen 't wel van topicstarter. :) On-topic maar weer.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ruurd, ik zou je toch met klem willen vragen om meer info.
Het is hier geen helpdesk waar je een vage probleemonschrijving dumpt en dan kunt wachten op het juiste antwoord.

Zoals gezeg, geef eens wat meer info over je IP settings.
Als je dan een copy/paste van je IPCONFIG /ALL doet, zet deze dan even tussen de [ code ] tags, zo dus :

[ code ]
plakken....
[ /code]

Die spaties in de 2 tags even weghalen.
Dan leest het wat makkelijker.
Verver denk ik dat je idd iets teveel heb weggehaald (of je hebt helemaal geen IP :P) en 127.0.0.1 als DNS klinkt ook niet helemaal jofel.
Zoalng je niet kunt pingen e.d. weet je iig zeker dat je ook niet kunt internetdelen enzo.
Focus je dus eerst op een goede verbinding.
Draaien er firewalls op beide PC's ? Indien ja, zet deze eerst eens even uit. Dat test stukken makkelijker.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad terwijl ik zeker wist dat alles goed stond. Omdat je álles wil proberen voordat je moet formateren heb ik Spybot en Adaware er een over heen gegooid. En ik sta niet te liegen, mijn netwerk draait weer volledig én er wordt weer normaal geinternet!!! Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Good luck.

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 20:30
@koffie
Door ruurd - Saturday 17 January 2004 11:01

ok ik zal het even uitzoeken en zo maar ik moet nu aan het werk dus ik ga morgen weer verder
alvast bedankt
Denk dat we tot morgen zullen moeten wachten op nieuwe (en betere informatie ) van Ruurd. :)

Verwijderd

Titel ook maar wat gefixt.

Ik wil Koffie's verzoek nog even versterken. Wat we nu allemaal aan informatie binnenkrijgen is echt niets. Onduidelijk en tegenstrijdig, het helpt ons niet.

Ik stel sowieso voor dat je eens helemaal opnieuw begint met het hele zootje instellen. Pak eerst de server en enable daar ICS. De server neemt dan automatisch 192.168.0.1/255.255.255.0 aan als instellingen, lekker makkelijk dus. Stel dan de client in op 192.168.0.2/255.255.255.0 en stel 192.168.0.1 in als Gateway en geef de adressen van de Wanadoo DNS-servers (195.96.96.97 en 195.96.96.33) in als DNS-adressen op zowel de server als client. Dan zou alles moeten werken.

Bovenstaande is allemaal na te lezen in dit document: Hoe deel ik Internet ?. Ik stel voor dat je dit gewoon volgt om alles even opnieuw te configureren.
Pagina: 1