Na tig topics doorgelezen te hebben nog niet tot een oplossing kunnen komen.
Situatie :
Alcatel Thompson 510 ADSL router (hierin heb ik protocol 47 en poort 1723 netjes in open gezet)
deze verbinding wordt gebruikt door een Slackware 8.1 machine met kernel 2.4.5
op ditzelfde netwerk hangt een win2k server machine met VPN (dit werkt allemaal prima, gecontroleerd op het lokale netwerk)
Probleem :
Bij heb maken van een verbinding blijft het verbinden met de VPN server hangen op "verifiying username and password" waarna enige seconden de error 721 tevoorschijn komt. Nou heb ik al gelezen dat dit door het niet juist forwarden/doorgeven van het GRE protocol komt. Omdat ik wel een verbinding met de server op zich krijg ben ik er wel zeker van dat poort 1723 goed geforward wordt.
Wat heb ik geprobeerd :
forwarden van protocol 47 :
forwarden van poort 1723 :
Openzetten van GRE in alcatel modem :

het vreemde hierbij is wel dat ie poort 1 aangeeft, ik weet niet of dit goed is. Ik heb bij het opgeven van de create nat in telnet geen poortnummer meegegeven.
Iemand een idee wat er mis gaat
Situatie :
Alcatel Thompson 510 ADSL router (hierin heb ik protocol 47 en poort 1723 netjes in open gezet)
deze verbinding wordt gebruikt door een Slackware 8.1 machine met kernel 2.4.5
op ditzelfde netwerk hangt een win2k server machine met VPN (dit werkt allemaal prima, gecontroleerd op het lokale netwerk)
Probleem :
Bij heb maken van een verbinding blijft het verbinden met de VPN server hangen op "verifiying username and password" waarna enige seconden de error 721 tevoorschijn komt. Nou heb ik al gelezen dat dit door het niet juist forwarden/doorgeven van het GRE protocol komt. Omdat ik wel een verbinding met de server op zich krijg ben ik er wel zeker van dat poort 1723 goed geforward wordt.
Wat heb ik geprobeerd :
forwarden van protocol 47 :
code:
1
| iptables -t nat -A PREROUTING -i eth1 -p 47 -j DNAT --to 192.168.5.10 |
forwarden van poort 1723 :
code:
1
| iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -d 10.0.0.150 --dport 1723 -j DNAT --to-destination 192.168.5.10 |
Openzetten van GRE in alcatel modem :

het vreemde hierbij is wel dat ie poort 1 aangeeft, ik weet niet of dit goed is. Ik heb bij het opgeven van de create nat in telnet geen poortnummer meegegeven.
Iemand een idee wat er mis gaat