[Vraag] Wireless LAN CompactFlash Card

Pagina: 1
Acties:

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik ben van plan om voor mijn pda een Wireless LAN CompactFlash Card te kopen zodat ik thuis en op school in het Wireless netwerk mee kan draaien.

Nu heb ik thuis aan mijn vaste pc een USB2.0 (8in1) CardReader liggen. Stel ik hang die cardreader aan m'n desktop en stop in die cardreader die Wireless LAN CompactFlash Card. Zou ik die op deze manier kunnen gebruiken? Zou hij hem herkennen? :)

Heeft iemand misschien dezeflde apparatuur thuis, zodat hij dit kan proberen? Is het mogelijk al geprobeerd? (8>

Goochem

Verwijderd

Dat zijn toch USB keys met daarin zowel een Wireless Lan als dus een USB key.

Ik heb er 1 gehad, maar wist niet hoe snel hem weer in te ruilen voor een separate wireless. Geen bereik en slechte ontvangst, was wel een vaag merk trouwens.

Verwijderd

De TS heeft het over een CF-kaartje en niet over een USB-kaartje 8)7

Het gaat waarschijnlijk niet werken, die CF-WLAN in de cardreader, want die cardreader is daar niet geschikt voor. En volgens mij is er ook geen software voor. Ik kan me ook vergissen, so correct me if i'm wrong!!

• Goochem
Tja, in principe zijn het allebei natuurlijk cardreaders... De een is alleen via usb verbonden en de andere via pda-compactflash-slot...

Goochem

Verwijderd

vergeet het maar. windows ziet zo'n cardreader als een aantal harde schijven. die cardreader zelf kan dan weer CF kaarten uitlezen. windows doet dus niets met de CF kaarten.

vb: als je cardreader eenmaal herkend (geinstalleerd) is, kun je elk merk/type CF lezen. doe je een CF rechtstreeks in de pc (denk aan zo'n verloopstukje voor pcmcia), dan zal windows wel direct de controller aanspreken, en bij ieder nieuw kaartje ook zijn aparte controller installeren.

• Goochem
Okok, om er toch nog even op terug te komen:

Stel ik stop die Compact Flash WiFi kaart,
Afbeeldingslocatie: http://www6.alternate.nl/prodpic/450x450/l/lwms01.jpg

hierin,
Afbeeldingslocatie: http://www6.alternate.nl/prodpic/200x200/m/mr-e06.jpg
(een CF cardreader, PCMCIA)...

(Ps. plaatjes copyright eigenaar Alternate.nl)

Zou ik dat die wifi kaart, kunnen gebruiken op m'n laptop?? :D

Goochem

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:21

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dat lijkt me eigenlijk wel, das wel de bedoeling ervan... Maar als je alleen naar je laptop kijkt, dan kun je beter een gewone WiFi kaart kopen denkik, Maar het is ook mogelijk dat die CF kaart het ook gewoon doet op je PC hoor, het lijkt me dat ie daar voor is ontworpen...

Life is not about specs, it is about joy!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Misschien. Vraag het voor de zekerheid even aan Sweex of er een volledigge controller in de PCMCIA kaart zit, of dat er eentje in zit die alleen maar compactflash geheugenkaartjes ondersteund.
Er zijn in ieder geval ook PCMCIA kaartjes die wel compactflash netwerkkaartjes ondersteunen.

p.s. Ik heb een aantal dagen geleden al geprobeerd mijn compactflash wifi kaartje in een geheugenkaartlezer te steken, maar dat werkte helaas niet.

[ Voor 21% gewijzigd door E-Vix op 19-01-2004 21:31 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

E-Vix schreef op 19 januari 2004 @ 21:30:
Misschien. Vraag het voor de zekerheid even aan Sweex of er een volledigge controller in de PCMCIA kaart zit, of dat er eentje in zit die alleen maar compactflash geheugenkaartjes ondersteund.
dat ding heeft helemaal geen controller, het is alleen maar een verloopstukje. als je hem gebruikt met een CF zie je in windows ook dat alleen maar de controller van de CF wordt aangesproken. (vergelijk het met een usb reader die wel een eigen controller heeft).

maargoed, dat postte ik hierboven al :)
Pagina: 1