Kan iemand mij vertellen of er metaal in geheugen verwerkt zit? Bijvoorbeeld de pootjes waarmee de chip op het kaartje mee vast zit?
Het is gesoldeerd en dus is het metaal.
koper IS toch een metaal 
edit:
of bedoel je ijzer? (Fe)
of bedoel je ijzer? (Fe)
[ Voor 41% gewijzigd door mr_petit op 17-01-2004 03:03 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Het werkelijke geheugen bestaat uit silicium, de verbindingen met de printplaat is van metaal. Metaal is koper maar ook kwik. 
Als je zelf een geheugenchip wilt solderen dan zou ik iig geen zware bout gebruiken maar een lichte (9~12W).
Als je zelf een geheugenchip wilt solderen dan zou ik iig geen zware bout gebruiken maar een lichte (9~12W).
Verwijderd
Neej, je kan je goedkope 1024MB ram beter in het thuisland laten, komt niet door de vliegveld-scanner heen...
De pins waren vroeger vaak van zilver, maar nu worden ze van goud gemaakt. En verder zit er in de geheugenchip een verscheidenheid aan metalen. Ik kan mij voorstellen dat je hierbij oa moet denken aan goud, ijzer en koper.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Verwijderd
http://home.deds.nl/~th/picspages/misc/m0079.htm
) kortom, het is al laat, de mieren liggen ook op 1 oor
Zonder metaal geen (optimale) geleiding, zonder geleiding geen stroom, zonder stroom geen bitjes, zonder bitjes geen computerMetaal
Chemische elementen, die als gemeenschappelijke eigenschappen hebben dat zij elektrische stroom goed geleiden en in staat zijn elektronen uit te zenden.
Deze eigenschappen ontstaan doordat de atomen van metalen maar een paar elektronen op de buitenste elektronenschil hebben en die als gevolg daarvan zwak gebonden zijn aan de kern. Deze elektronen kunnen het atoom verlaten en als 'vrije elektronen' gaan rondzwerven van het ene atoom naar het ander.
Door over het metaal een elektrisch veld aan te leggen zullen de vrije elektronen worden aangetrokken door de positieve elektrode van het veld: er ontstaat een elektrische stroom door het metaal.
In de elektronica worden onder andere de volgende metalen toegepast: ijzer, aluminium, koper, lood, tin, kwik, zilver en goud.
Waar het om gaat is dat metaal de meeste vrije electronen heeft, natuurlijk geleiden ook andere materialen, maar het gaat er in dit geval om welke stoffen de laagste weerstand hebben. (Aardappels geleiden ook, alleen hebben die nogal rare eigenschappen op >100MHzDat is nieuw voor mij
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 08:21 ]
Dat is nieuw voor mijVerwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 07:29:
http://home.deds.nl/~th/picspages/misc/m0079.htm
[...]
Zonder metaal geen geleiding
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()