SB LIVE! 5.1 digital

Pagina: 1
Acties:

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Ik heb een marantz 7300 met (natuurlijk) een digitale coaxiale ingang.
Ik heb ook een Creative Soundblaster Live 5.1 Digital met ook een digitale uitgang(3.5MM jack)

Zodra ik daar een jack naar tulp aansluiting op doe naar mij versterker, heb ik alleen signaal van de voorste 2 kanalen(als ik de witte erin doe(in de marantz)) of of alleen de rear kanalen als ik de rode in m'n marantz doe...

Ik hoop dat jullie mij een beetje snappen, maar ik wil dus gewoon AC-3 signaal door mijn versterker laten decoderen...alleen ik krijg alleen stereo PCM signaal binnen..

Search goed doorzocht met trefwoorden zoals SB LIVE digital aansluiten s/pdif enz enz...

Ik hoop dat jullie iets weten, of heb ik gewoon geen goede geluidskaart hiervoor?(aangezien hij werkt met een jack, en niet met een coax aansluiting)
B.v.d.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

JWO

je SB live 5.1 kan geen AC3 encoderen, dat kan alleen de soundstorm van de nforce chipset,

je zult dus een film met AC3 moeten afspelen, welke zijn signalen over de spdif stuur naar de receiver dat moet wel kunnen

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik doe gewoon via line out en direcht met 2 tulpen naar mijn Yamaha versterker en het werkt perfect.

Lucky Goldstar

• Animal
DJkim schreef op 17 januari 2004 @ 10:18:
Ik doe gewoon via line out en direcht met 2 tulpen naar mijn Yamaha versterker en het werkt perfect.
ik het direct aanstuuren, en mijn versterker het ac-3 signaal laten decoderen :-)
JWO schreef op 17 januari 2004 @ 10:14:
je SB live 5.1 kan geen AC3 encoderen, dat kan alleen de soundstorm van de nforce chipset,

je zult dus een film met AC3 moeten afspelen, welke zijn signalen over de spdif stuur naar de receiver dat moet wel kunnen
Je weet zeker dat hij de ac-3 stream dan niet over die 2 tulpjes stuurt?(die ik met een jack naar cinch heb aangesloten op de digitale uitgang)

Want als ik namelijk een stereo jack naar 2 cinch op die digitale uitgang van de sb live 5.1 digital doe, dan heb ik dus 2 coaxiale digitale uitgangen(de 2 tulpjes)
Het rode tulp is voor de 2 voorste speakers, en de 2 witte voor de achterste 2 speakers)

Ik wil dus het volledige signaal door 1 tulpje heen sturen(wat je ook bij een dvd speler doet dus)

• JWO

JWO

dan pak je gewoon het tulpje waar het front signaal uit komt, als je een ac3 stream uitstuurt, komt dat netjes door dat ene tulpje..

• Animal
JWO schreef op 17 januari 2004 @ 12:56:
dan pak je gewoon het tulpje waar het front signaal uit komt, als je een ac3 stream uitstuurt, komt dat netjes door dat ene tulpje..
Weet je dat zeker???

Enm wat gebruikt er dan met dat ander tulpje?

[ Voor 10% gewijzigd door Animal op 17-01-2004 13:35 ]

• JWO

JWO

yup (wel de spdif front natuurlijk) want ik heb zelf ook een sblive op deze manier :Y)

• Animal
JWO schreef op 17 januari 2004 @ 13:35:
yup (wel de spdif front natuurlijk) want ik heb zelf ook een sblive op deze manier :Y)
ik brand ff een cd-r met een ac3 bestand erop, en speel um ff af met een dvd decoder, ik laat jullie weten wat mijn bevindingen zijn....

Ik blifj het een rare manier vinden om front en rear appart digitaal aan te sturen, maargoed

• Animal
Animal schreef op 17 januari 2004 @ 13:37:
[...]

ik brand ff een cd-r met een ac3 bestand erop, en speel um ff af met een dvd decoder, ik laat jullie weten wat mijn bevindingen zijn....

Ik blifj het een rare manier vinden om front en rear appart digitaal aan te sturen, maargoed
WERKT helemaal idd :-)

Bedankt
Pagina: 1