Ik snap hier helemaal nix van..

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik was vandaag superblij toen de postbode m'n nieuwe moederbordje gebracht had, een Leadtek nForce2 Ultra400 Deluxe Limited.

Ik ga vervolgens het mb instaleren. Pc opstarten. En ja hoor hij werkt super!!

Daarna wilde ik een paar settings gaan veranderen in de bios, omdat de Athlon 2500 die erop zit als een Athlon 1100 Mhz herkent werdt. Ik heb in de bios de settings van "Optimal" naar "Turbo" gezet (naast deze opties kun je de settings ook nog manueel aanpassen of hem zetten op Agressive). Hupla, settings saven, weer opnieuw opstarten...

...en ja hoor toen begon de elende. De computer starte niet meer op. Van mijn Asus bordje was ik gewend dat als ik iets verkeerd in de bios had veranderd, dan moest ik de computer even resetten en hij starte weer op. Dat heb ik nu ook gedaan, alleen zonder resultaat.

Nou ja, de bios moest gereset worden, dus toen maar het batterijtje even van het mb afgehaald en d'r weer op.

Nu is het huilen met de pet op, want Windows wilde niet meer starten. Dus geprobeerd Windows opnieuw erop te zetten. Wil ook niet, want na het kopieeren van de bestanden slaat ie vast met een blauw scherm of ik zie uren een zwart scherm met linksbovenin een knipperende cursor.

Ik zit nu helemaal vast. Hellluuuup...

Wat is er nu aan de hand? Ik kom hier niet meer uit.
Heb ik het moederbord naar z'n grootje geholpen?

[ Voor 4% gewijzigd door rimave op 17-01-2004 01:27 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
2 opmerkingen:

1) Ik snap hier helemaal nix van? Wij ook niet met zo'n titel, wees voortaan duidelijker.
2) Het ligt waarschijnlijk aan iets in je config, vermeld dan ook je hele systeem en niet alleen mb + proc.

Gokje: er zit een voeding in die het allemaal niet trekt, wat voor allerlei problemen zorgt?

Verwijderd

Mischien even handig om je systeen specs te vermelden ;)

Tafkat was me voor :P

faq al doorgenomen over hangen en opstart problemen :?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 01:33 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:52
moet ie ff alle kabels eruit trekken, maar ik zou gewoon de bios resetten met de jumper ipv de batterij, je weet namelijk nooit hoe lang ie het volhoud zonder batterij

vermeld ook idd even het wattage van je voeding en het merk, grote kans dat het daar aan ligt

[ Voor 23% gewijzigd door Cardinal op 17-01-2004 01:34 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je nu alles standaard gelaten of weer op 'aggressief' ingesteld. Bij de eerste keer starten zal je mobo altijd met de langzaamste settings starten dus vandaar dat Athlon 1100MHz. Je zal je FSB op 166MHz, dus 333MHz DDR moeten instellen en dat zou je mobo ook moeten trekken. Wat voor geheugen heb je en wat heb je nu getest om te kijken of er wat kapot is?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• snooze
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

waarschijnlijk staan je settings nog op agressive heb je de stroom (atx stekker's) er wel af gehaald toen je de bios ressette en daar is ook een jumpertje voor op de meeste mobo's heet vaak clear CMOS ofzo. ( hoef je de batterij niet in je handen te pakken)

maar wat er aan de hand was toen je proc op 1100 liep heeft verder niets met je latency settings te maken maar met je FSB die stond noch op 100 misschien zit er net als bij gigabyte mobo's een dipswitch ofzo om je fsb vrij te maken waarna je in het bios je fsb omhoog kunt gooien naar 166 (*2 = 333) het kan ook zijn dat het volledig vanuit het bios te regelen is zal ff een handleiding voor je doorspitten.

edit: shit man ik moet echt sneller leren typen vier mensen waren mij voor :(

[ Voor 8% gewijzigd door snooze op 17-01-2004 01:39 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• FlotterPower
  • Laatst online: 06-07 21:44

FlotterPower

Boxy Brown

Is er in het bios niet iets als advanced settings?
Daar moet je de fsb instellen, dat heeft afaik niets te maken met turbo, optimal, fast, en al die andere settings.
Die zijn vooral om je memory timings te verhogen/verlagen.
Je hebt nu ws je timings te hoog gezet, en dit kan je geheugen niet trekken.
Bios reset heb je al gedaan dus daar zou het verder ook niet aan moeten liggen.
Weet je zeker dat je niet met je fsb hebt gekloot, sommige hd's zijn daar nogal gevoelig voor :X

offtopic:
Veel users nog actief @ dit uur 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door FlotterPower op 17-01-2004 01:41 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je de BIOS gaat resetten doe dat dan met het jumpertje dat daar voor bedoelt is. Waar deze op het moederbord zit kun je in het boekje van het moederbord terug vinden. Daarnaast raad ik aan de voedingstekker van de Pc er uit te halen als je de Bios gaat resetten. Als je het Jumpertje hebt omgezet wacht dan een seconde of 20, voordat je hem weer terug plaats in de orginele stand.

Zoals al gezegd zal de Pc dan opstarten met default BIOs instellingen, vervolgens zou ik dan de BIOS eerst normaal gaan instellen, probeer daarmee te booten. Daarna kun je eens gaan kijken of je de BIOS agresiever kunt instellen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• rimave
  • Nu online
Ja, de topictitel was misschien niet helemaal goed gekozen.

Ok, de andere specs:

- AMD Athlon XP 2500+
- 2x 256 PC2700 DDR RAM

Voeding is standaard Chieftec voeding. Ik geloof dat die 360 Watt is.

Ik heb bij het eruit halen van de batterij de stroom van de pc gehaald (uiteraard), maar de atx stekker gewoon laten zitten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

liquid-orange schreef op 17 januari 2004 @ 01:45:

Ok, de andere specs:

- AMD Athlon XP 2500+
- 2x 256 PC2700 DDR RAM

Ik heb bij het eruit halen van de batterij de stroom van de pc gehaald (uiteraard), maar de atx stekker gewoon laten zitten.
ja heb je geen videokaart enzo ? :+
vermeld de rest ook even aub :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

liquid-orange schreef op 17 januari 2004 @ 01:45:

Ok, de andere specs:

- AMD Athlon XP 2500+
- 2x 256 PC2700 DDR RAM

De ATX stekker kun je ook rustig laten zitten hoor, als de spanning maar van het systeem af is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• FlotterPower
  • Laatst online: 06-07 21:44

FlotterPower

Boxy Brown

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 01:46:
ja heb je geen videokaart enzo ? :+
vermeld de rest ook even aub :)
Ik zie het nut er even niet van in :X
Maar baat het niet, dan schaadt het niet :)

I don't want no cake, I want me some pie!

• rimave
  • Nu online
Oki doki. Ik dacht dat day wel voldoende was, maar hier de andere specs:

- Geforce 4 MX440 videokaart
- 160 GB Sata HDD (Seagate)
- 80 GB IDE HDD (Western Digital)
- expansion card (hoort bij mb, met spdif enzo erop)
- DVB-card

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 09:17
kijk hier maar eens naar, een 2500+ Brton zet je dus op 166Mhz met multiplier 11 in je BIOS , geen andere optie tenzij je wilt overklokken, geen turbo etc. stand nodig : zie de link van AMD : http://139.95.253.214/SRV...=4877,Sxi=0,Solution=3913

C'est moi.

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 09:17
Hmm , je zult de link even moeten copy / pasten

C'est moi.

Verwijderd

Je hebt dus in de bios de pci bus frequentie te hoog staan.
IPV op 33 hoger. Je moet idd even een cmos (bios|) reset doen (boekje van mobo) en dan je fsb veranderen van 100 naar 166.
Ga dan wel even naar advanced settings of user defined. FSB moet op 166, geheugen op 166 (X 2 =333).
Laat de geheugen timings even met rust.
De AGP moet op 66 mhz staan en de pci op 33.
Zie ook de FAQ.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je geeft geen volledige specs (RAM, maar niet welke (wat voor chips), VGA, maar niet welke (merk, model), noch volledige BIOS instellingen.

Het klinkt alsof je vooral in die laatste moet zoeken, maar dat is vooral natte vingerwerk, want hier is niet genoeg info om zekerheid te geven.

Zie ook PMG Beleid voor wat we vragen van een PMG topic en GoT Huisregels voor wat we van een topictitel verlangen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.