Logitech Keyboard (MX700) wordt niet gevonden met startup

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb al een aantal maand een MX700 Desktop, dus muis en toetsenbord. Vol lof over deze 2 apparaten, tot een paar dagen terug. Ik start de computer op en hij doorloopt de POST, en plotseling stopt de boot omdat hij geen keyboard vindt!

Dus ik natuurlijk nog een keer opgestart, maar hetzelfde probleem deed zich voor. Ik heb toen 2 andere PC's geprobeerd, hier deed hij het wel in, al leek het bij de eerst geteste PC dat ie het ook even niet zou doen. Toen de 2e PC, verliep perfect. Toen weer aangesloten op mijn eigen PC. Muis op de PS/2, en het keyboard via de USB, zoals altijd. Toen deed ie het weer.. Maar nu kom ik net thuis en ik moest de PC booten, en wat blijkt.. weer hetzelfde probleem. Op de ontvanger gaat het lampje 'F Lock' ook niet branden. Ik kon de computer wél gebruiken als ik de USB naar PS2 converter erop zette. Dus zo ben ik nu aan typen.

Maar hij MOET weer op USB. De USB naar PS/2 converter geeft namelijk storing op mijn geluid bij typactiviteit. De ontvanger is qua stroomvoorziening OK, ik heb de adapter nagemeten en de muis laadt ook nog gewoon op, ongeacht of het toetsenbord doet of niet.

Ik vrees dus dat het probleem wel is kan liggen bij de USB poorten. Ik heb er 4 op het moederbord en nog 2 aan de voorkant, middels een kabel aangesloten.

Is dit een kwestie van het vervangen van de receiver? Of ligt dit eerder aan mijn moederbord? USB poorten in Windows doen allemaal goed.

Hieronder een volledige uitdraai van de specs, zoals ook in mijn sig te vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

Chieftec WX-01BD Case (zwart)                 
LG CD Rewriter 52/24/52 (zwart)               
FDD Diskettestation 3.5 inch (zwart)          
LG DVD ROM 16x Speler (zwart)                 
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz (2x)                  
Creative SB Audigy II                       
Maxtor HDD 120Gb 7200rpm 8MBcache IDE         
Maxtor HDD 200Gb 7200rpm 8MBcache SATA        
Asus MB A7N8X Deluxe AMD Athlon (Revision 2.0)
AMD Athlon XP 3000+ 333MHz                    
Philips 107P40 17 inch CRT monitor            
Logitech Cordless DT MX                         
Asus V9950 TD Geforce FX5900 128 MB DDR

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik kon de computer wél gebruiken als ik de USB naar PS2 converter erop zette.
Dan kan je inderdaad wel concluderen dat het iets te maken heeft met het USB gedeelte in de ontvanger of je USB poorten zelf.
Je zou eens kunnen kijken of je een USB-keyboard (met draad eraan is ook goed uiteraard) van iemand kan lenen om te kijken of je USB poorten normaal functioneren.

Het is niet mogelijk dat de batterijen van je keyboard veel te leeg zijn en ze een berg bagger naar je ontvanger sturen?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Dit hebben wij thuis hier ook gehad alleen dan niet met die serie maar die serie eronder. Direct aansluiten op de USB poort deed het af en toe goed maar soms precies eht zelfde verhaal als jou. Daarom heb ik er direct de usb-ps2 converter erop gezet en toe nooit meer problemen gehad. Wat het is, ik zou het niet weten maar toen hij eht eenmaal goed deed heb ik het ook niet meer onderzocht ;)

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

volgens mij volstaat het om alleen de usbaansluiting te gebruiken. Deze zou dan voor de muis en toetsenbord werken.
Kijk eens in je bios of je USB legacy support aan hebt staan.

eerst kijken dan zeiken

• SanderTje!
  • Niet online
Goed, alle oplossingen geprobeerd, maar deze niet: de batterijen vervangen. Blijkbaar heeft hij moeite met verbinden in het begin als de batterijen niet zo goed zijn.

Maar!... eenmaal gevonden, werkt hij perfect.. of de batterijen nou helemaal vol zijn of een beetje leeg zoals ik had (Waarschijnlijk)

Verwijderd

heb ik wel vaker gezien in combinatie met asus. Ik zou na moeten vragen wat de oplossing is, weet ik namelijk niet meer. Ik meen dat er destijds een BIOS update voor een specifiek moederbord gemaakt was met dit probleem, maar dat weet ik dus ook niet zeker. Je zou in ieder geval kunnen kijken of er een nieuwe BIOS uit is en als dat zo is deze erin zetten. Mogelijk komt het namelijk door je moederbord.

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 08:45:
heb ik wel vaker gezien in combinatie met asus. Ik zou na moeten vragen wat de oplossing is, weet ik namelijk niet meer. Ik meen dat er destijds een BIOS update voor een specifiek moederbord gemaakt was met dit probleem, maar dat weet ik dus ook niet zeker. Je zou in ieder geval kunnen kijken of er een nieuwe BIOS uit is en als dat zo is deze erin zetten. Mogelijk komt het namelijk door je moederbord.
Ik heb inmiddels genoeg gedonder met het moederbord gehad.. Het is me het duurste moederbord OOIT geweest, 1tje die rambankjes vernielde.. Dus ik hoop dat het hooguit aan de firmware ligt. Maar het toetsenbord doet weer goed nu, dus zolang het goed blijft gaan, wil ik liever niets gaan flashen :) Toch ben ik benieuwd welk moederbord het was.

Pagina: 1