Mobielnummer later overzetten?

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-05 00:37
Ik heb een abonnement van KPN via de zaak.
Dit contract loopt nog tot april.
Daarna ga ik over op een eigen abo.

Nu wil ik een Nokia 6600 nemen met een Orange 60 abo.
En ik ben zo geil :9~ van deze tel. geworden dat ik hem nu graag vast wil hebben.
Dan wil daar mijn KPN kaart van de zaak in doen, zodat ik mijn eigen nummer houd.
Zodra het KPN abo is afgelopen, wil ik mijn Orange kaart erin doen. (bij Orange bewaar je alles, dus kan ik ook nog eens lekker veel bellen ;) )

Nu komt de vraag:

Kan ik dus mijn nummer behouden?
Moet ik gelijk bij het afsluiten van het orange abo aangeven dat mijn nummer moet worden omgezet?
Of kan ik daar ook een paar maanden later mee komen?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:53

Nakebod

Nope.

Je kan uiteraard je nummer behouden, maar niet na een paar maanden voor zover ik weet.
Ik moest namelijk bij Orange binnen 10 dagen het nummerbehouds formulier opsturen, en als het goed is heb ik nu maandag me oude nummer weer terug.
Neem eens contact met Orange op, of het ook mogelijk is na langere tijd, maar ik ben bang van niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 15:52
ja dat kan

ook nog na tig maanden

t abonnement moet echter wel op jouw naam staan

• Kitser
Jorik schreef op 17 januari 2004 @ 00:42:
ja dat kan

ook nog na tig maanden

t abonnement moet echter wel op jouw naam staan
Hmmm, hij staat op de naam van mijn werkgever.
Misschien moeten die dan een aanvraag doen?
Zou dat werken?

Van de Orange site:
Hoe lang duurt het voordat ik mijn nummer kan gebruiken bij Orange?

Dat bepaal je in principe zelf. Standaard kun je binnen 10 werkdagen, nadat wij jouw nummerbehoud aanvraag hebben ontvangen, via het Orange netwerk bellen en gebeld worden op jouw vertrouwde nummer. Dit is ongeacht de looptijd van het contract bij je vorige aanbieder of eventuele opzegtermijnen. Daarnaast heb je de mogelijkheid de aanvraag uit te laten voeren op een specifieke datum of aan het einde van het contract bij je vorige aanbieder.
Misschien toch maar ff een mail naar hun sturen.
Of heeft iemand een soort gelijke situatie gehad?

Zou je trouwens niet op 2 SIM kaarten het zelfde nummer kunnen hebben?

Verwijderd

KiTsEr schreef op 17 januari 2004 @ 00:51:
[...]

Die KPN SIM gaat al dood voor het nummer overgezet kan worden. Ik heb ook zo m'n nummer meegenomen naar Dutchtone (toen nog). Ik had gewoon een redirect ingesteld naar het tijdelijke nummer om niet in een gat te vallen, ook dat liep goed af >:)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

KiTsEr schreef op 17 januari 2004 @ 00:51:
[...]

Hmmm, hij staat op de naam van mijn werkgever.
Misschien moeten die dan een aanvraag doen?
Zou dat werken?

Van de Orange site:

[...]

Misschien toch maar ff een mail naar hun sturen.
Of heeft iemand een soort gelijke situatie gehad?

Ik sluit mij volledig aan bij mijn voorganger. Maar niet zonder erbij te vermelden dat 1 nummer op 2 sims best kan, mits dit bij hetzelfde bedrijf is, in dat geval heb je er dus eigenlijk vrij weinig aan. Ik neem ook aan dat je dat niet even snel via een simpel formuliertje geregeld krijgt.

Verder begrijp ik uit die quote van de Orange site dat het gewoon moet kunnen. Daarbij hebben de telefoniebedrijven de plicht om telefoonnummers gratis over te zetten, dus ze kunnen eigenlijk ook niet eens weigeren.

Ceci n'est pas une signature!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-04 08:22

vozzie

Zo beter?

hehe Bij KPN dus,
dan ben je wel redelijk de lul.

KPN mag, als je nummerbehoud aanvraagt, je nummer 3 maanden vasthouden.
Ik weet alleen niet of die termijn ingaat op het moment dat je je abbo opzegt, of pas echt wanneer je huidige abbo afloopt.

• Kitser
Vanochtend T Mobile aan de telefoon (ben toch nog een beetje aan het twijfelen tussen T Mobile en Orange) en die zeiden dat het huidige abo (in mijn geval KPN) en het nieuwe abo op dezelfde naam moesten staan voor nummerbehoud.
In mijn geval is dat dus niet zo, want mijn huidige (KPN) abo staat op naam van mijn werkgever.
Bji Orange vertelde ze dat ik dat even bij KPN moest na vragen.
Heb KPN nog niet te pakken gehad (kan alleen op werkdagen :? )

Klopt dit verhaal van de mevrouw van T Moblie?
Pagina: 1