[XP] Kan niet installeren.

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 17:35
Ik heb laatst van maxtor een nieuwe hd gekregen. Diamond max 60 plus, 20 gig 7200 RPM. En ik wil graag XP installeren op deze HD. Normaal gesproken gaat me, installatie perfect. Maar dit keer krijg ik dus op een paar plekker random lock-ups.

Bij het begin na selectie van de partitie, kopieert een aantal essentiele bestanden.
Soms blijft XP hier hangen. En heb dan anders lock-up rond 34% van het kopieren na de eerste reboot. Bij 34 % blijft het hangen, je ziet dan alleen nog een vakje van ongeveer een 1 cm bij 1 cm, je muis (als je er niet aan zit). Maar ik kan het zo vaak doen als ik wil.

Ik krijg dus geen BSOD. Ik ben nu bezig met memtest 86+ v1.00 en ik heb nog geen fouten gekregen. Dus ik twijfel of het aan me geheugen ligt.

De search heb ik ook gebruikt, hierbij vond ik niet echt een doeltreffend antwoord. Meeste ging over reboot na de installiete en dat dan het scherm op zwart bleef. Hier heb ik dus geen last van :(.

Iemand enig idee :?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

heb je de tool van maxtor al lopen draaien om de nieuwe harddisk te checken op eventuele fouten.. "nieuwe" harde schijf kennen we ..

• Termi
mutsje schreef op 16 januari 2004 @ 23:27:
heb je de tool van maxtor al lopen draaien om de nieuwe harddisk te checken op eventuele fouten.. "nieuwe" harde schijf kennen we ..
Heb de standaard en basic test (90 sec gedaan) beiden, zeggen ze dat de harddisk goed is.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Termi schreef op 16 januari 2004 @ 23:25:
Maar dit keer krijg ik dus op een paar plekker random lock-ups.
Ik ga ervan uit dat heel de harddisk leeg mag - zou je dit eens kunnen proberen:
  • Clear je harddisk met delpart ([google=delpart])
  • Creeer een 2048 megabyte partitie en copieer daar de I386 folder op van je WindowsXP CD
  • Start vanaf je C:\i386\ folder de winnt.exe op :)
Heb je dan dezelfde problemen?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je harddisk kan je ook low-levelen met gdisk (het tooltje van maxtor dus), dan is hij ook helemaal leeg, en dan zou het moeten lukken :)

• Termi
De nieuwe maxtor er uit gehaald, en op me ouwe maxtorgeinstalleerd, partitie geformateerd en nu gaat het goed :). Denk ik, van mij mag er een slotje op...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Het zou ook nog je moederbord kunnen zijn. Zelf een keer precies dezelfde symptomen gehad, en het bleek toen het moederbord te zijn (eerst geheugen omgeruild).
Lockups zijn vaak niet het gevolg van fouten met een HDD, maar eerder van de processor of het moederbord. Als het de HD is krijg je vaker CRC/kopieer/leesfouten of zelfs blauwe schermen. Lockups zijn echter zeldzaam.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1