Toon posts:

problemen beeldscherm of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik zit met een probleempje, ik heb een iiyama prolite E430 beeldscherm en een ati radeon 9600 pro videokaart(met de nieuwste drivers (3.10)) maar nu komt het als ik ga gamen (NFSU of Call of duty enz.) dan loopt na een bepaalde tijd mn scherm vast hij geeft dan aan dat ie geen signaal ontvangt, en de volgende keer zegtie dat signal out of range is. (stekkers zijn goed aangeloten) nu heb ik gekeken of er nieuwere drivers voor mn scherm zijn, maar als ik die installeer zegtie dat de drivers die erop staan net zo goed zijn en hij ze dus niet vervangt.
Nu dacht ik dus het zal wel aan mn video kaart liggen dus ik de oudere drivers geinstaleerd 3.9 tot 3.6 geprobeerd, maar lager dan 3.7 en de spelletjes draaien helemaal niet meer, ook heb ik gekeken of de frequentie goed staat, alle hoogtes geprobeerd maar nix. Ik ben heel benieuwd of er meer mensen met hetzelfde probleem kampen, en zo ja wat hebben ze eraan gedaan om het goed te krijgen.
oh ja de reactietijd van het scherm op en neer is 16 ms. voeding lijkt me ook toereikend, daar zat ik ook nog aan te denken (300W) AMD 2800+ 1024 mb geheugen

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Groetjes en alvast bedankt
dacota

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand hier daar iets vanaf?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 00:13:
weet niemand hier daar iets vanaf?
Klinkt vrij nauwkeurig als een overrverhitte video kaart volgens mij, heb je hem fysiek ff een checkup gegeven, draait de fan nog, hoe heet wordt dat ding ?
:?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 00:15:
[...]

Klinkt vrij nauwkeurig als een overrverhitte video kaart volgens mij, heb je hem fysiek ff een checkup gegeven, draait de fan nog, hoe heet wordt dat ding ?
:?
fysiek checkup?
ik heb gekeken of alles goed zat (eruit gehaald en opnieuw erin gedaan )de fan draait( zit al een grotere op) de temp kan ik je echt niet vertellen. kan wel nog een passieve koeler proberen die is bijna net zo groot als mn kaart zelf.
ik ga het proberen, waarom komt het dan trouwens dat ik de ene keer een half uur kan spelen als ie al de hele dag aan staat en soms als ik m net aanzet doet ie het al na 5 minuten????

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Staat de kaart misschien op een te hoge HZ ingesteld probeer 70 of 72 tijdens een spel :9

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Al geprobeerd een andere monitor er aan te hangen en te kijken wat er dan gebeurd ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 17 januari 2004 @ 01:00:
Al geprobeerd een andere monitor er aan te hangen en te kijken wat er dan gebeurd ;)
Hz heb ik ook al geprobeerd, maar als ik de oude drivers installeer die erbij zat (3.6) dan heb ik met een aantal spellen zoals call of duty geen problemen, maar met deze driver lopen nfsu en prince of persia niet, dus ik weet ff niet wat ik hieraan kan doen. Pop en Nfsu lopen wel met 3.10 maar dan valt scherm weer uit.
al geprobeerd met opnieuw downen van drivers en helemaal opnieuw te instaleren maar met nog steeds hetzelfde resultaat.

ik baal hier echt van
dacota

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij plz helpen?

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Nieuwe ATI drivers proberen? 4.10 is net uit

Oh ja joh!!!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Kan je de kaart nog vasthouden na een tijdje en is het mischien toch niet de voeding ? die het niet trekt want 300watt is geen 300 watt zoals in meerdere topics te lezen valt.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Jee Dakota rustig aan man, beetje rustiger en je krijgt veel meer reacties, nu leg je er teveel druk op!!

Maar even ontopic, ik denk dat je videokaart niet in orde is, zoals je zelf al zegt maakt het vrij weinig uit welke drivers je gebruikt. Het feit dat ie juist de ene keer langer uithoudt heeft te maken met hoe jij je PC ervoor gebruikt.

Mijn advies is: Test een identieke kaart of die hetzelfde probleem heeft. Zo ja dan moet je denken aan de voeding, zo nee dan is het toch echt je kaart die kuren geeft. Het is misschien ook wel handig als je een goede monitor gebruikt, een die niet al te snel out of sync gaat.

Meh ...

Verwijderd

het lijkt me een duidelijk probleem

AMD 2800+ is nou niet bepaald zuinig met stroom en een 9600Pro ook niet echt heel erg en als je er dan ook nog een leuk setupje omheen hebt hangen dan is 300watt toch echt te weinig

ik had precies hetzelfde met een P4 2,8GHz Radeon9600Pro, 2x 512MB 2x HDD 2x DVD je kent het wel en nog een paar leuke uitbreidnigskaartjes erbij en geen zuinig mobo...

300watt is echt te weinig dan vriend!! ik heb nu een Q-Tec 550W Dual Fan Gold, foor 55 euro staat hij gelloof ik al op de pricewatch...ik weet bijna 100% cker dat het daaraan ligt

suc6 ermee

Verwijderd

300watt is het minimum tegenwoordig..veel te weinig voor een gamers pc

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens (en meiden?)

now were talking
sorry dat ik er zoveel druk op legde maar ik flip hier ook echt megamega van.
Ik ga morgen ff kijken of ik een andere voeding kan vinden,en wat beteft de hoeveelheid spullen die ik erop heb zitten kan het mischien ook wel kloppen dat een 300 watt te weinig is (1x dvd; 1x dvd+-rw; lampen in me kast en zo)

super super bedankt.
ik laat het nog zeker horen of het gelukt is.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

oh ja en wat bedoel je met een monitor die snel out of sinc is?
dit is toch een goeie?

laterrrrrrrrrr
dacota

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
Je gaat niet eerst even proberen om even wat meuk los te koppelen en dan het nogmaals te proberen voordat je dalijk een xhonderdWatt voeding in huis haalt...

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Zelfde probleem hier en heb er minder aan hangen, zonder OC van het systeem loopt alles goed, ga ik de FSB verzetten kan ik het vergeten, dus kaart en systeem overklokken lukt niet met de Aopen 300 watt.( +5V staat dan in rust op 4.79)

Ik raad je dus aan die voeding te vervangen, dat moet haast wel het probleem geven met al die andere handel eraan.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Gody schreef op 22 januari 2004 @ 04:04:
Je gaat niet eerst even proberen om even wat meuk los te koppelen en dan het nogmaals te proberen voordat je dalijk een xhonderdWatt voeding in huis haalt...
Ik ga wel eerst ff kijken of er nog een voeding ligt bij een maat van me zou een beetje zonde zijn van het geld als dat het niet is
Pagina: 1