Toon posts:

PC valt continu uit :| Waar ligt dit aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb even een vraagje, ik heb een AMD Athlon 2400+ en nu valt hij steeds uit, ik weet niet waar het aan ligt, ik heb de temperatuur al bijgehouden, steeds wanneer ik net na de "crash" in de bios ben, zegt hij 47 Graden aan, nu moet dat kunnen.

Heel erg vreemd, ik heb dus vandaag m'n pc geprobeert te scannen op virussen, en steeds wanneer hij zo'n beetje op 3/4 deel was, viel hij uit, dus ik op een gegeven moment, ging wat processen uitschakelen, met de hoop, wat langer te kunnen scannen, en dus m'n systemscan af kunnen maken, ik kwam dus bij SVcHost.exe, uitgeschakeld, kwam dat die pop-up, van binnen 60 seconden sluit de pc af.

dus ik wist hoelaat het was, ergens stond dat dat een variant was van het Blaster Worm, maar goed, ik heb hem dus geprobeert te formatteren, en nu valt hij rond de 40 % tijdens het formatten, uit! :(

waar ligt dit aan? Aan mijn voeding? Aan mijn Mobo? heeft iemand hier ervaring(en) mee? Asjeblieft, help mij, ik weet niet wat ik moet doen :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eerst de specs eens, kunnen we er al stukken meer over zeggen dan nu.
Wat dacht je van gewoon eerst even alle hdd langslopen en kijken of een van deze dingen het probleem geeft.

En hoe formatteer je? op welke manier (vanuit windows, de setup, via dos?)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Post een de voltages van de 12 en de 5 en de 3.3 volt, je kan ze als het goed is in je bios vinden.

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Ten eerste controleer ook je voltages en post die even. Ook wat meer specs van je systeem. Moederbord, type en merk voeding etc.

Ten tweede, die 60s error ligt niet alleen aan Blaster Worm (ook door dingen in taakbeheer af te sluiten krijg je die error af en toe), en daartegen is een patch te vinden voor Windows XP en 2000. Hoef je je systeem niet voor te legen.

Ten derde controleer je hardeschijf eens op fouten met een diagnose programma van de fabrikant.

offtopic:
als je op deze manier een topic opent, dan wordt je gauw duidelijk gemaakt dat dat niet kan, dit probeer ik dan nog vrij aardig te brengen denk ik

edit: beetje laat met posten (er waren twee personen voor) laat het gewoon staan, mooie opsomming!

[ Voor 15% gewijzigd door Smht op 16-01-2004 22:51 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Topicstarter
om te beginnen:

AMD Athlon XP systeem 2400+ (2000 Mhz)
512 MB ram werkgeheugen
Geforce 4 MX 420 64 MBram
Maxtor 80 GB HDD

Moederbord: Gigabyte KT triton 400
AGP 8x / Fsb333

dit staat op mijn etiket v/d voeding:

Switching power supply
model: LC-A300ATX
AC-ip 115/230 V 8/4A 60/50 Hz
DC-ip +3.3 V +5 V +12 V -12 V -5V +5VSB
20 A 30 A 10 A 0.8A 0.5 A 2A

+5 V & +3.3V combined load 160 W.

Total output is 300 W Max.

dat was het, hopelijk kunnen jullie hier iets mee!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Als het probleem zich eerder niet voordeed en nu wel, gok ik er op dat je voeding niet goed is, dat is dan vaak de reden. Als het systeem nieuw is kan het echt van alles zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 16 januari 2004 @ 22:48:
Geef eerst de specs eens, kunnen we er al stukken meer over zeggen dan nu.
Wat dacht je van gewoon eerst even alle hdd langslopen en kijken of een van deze dingen het probleem geeft.

En hoe formatteer je? op welke manier (vanuit windows, de setup, via dos?)
ik formatteer via de cd, setup dus ... moet niet uitmaken, maar de pc moet toch gewoon aan blijven dan? ik dacht zelf aan een kapotte voeding, te weinig W?

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Hoeft niet zozeer te weinig Watts zijn, kan ook gewoon kapot zijn! Misschien kan je er 1 lenen van iemand en vervangen, dan weet je het pas zeker!

Verwijderd

Topicstarter
hmz, dat wordt morgen naar de computerwinkel, en even uitleggen, misschien dat ze er eentje achter hebben liggen? We staan nogal goed bij hun bekend... misschien dat ik er eentje mag lenen ofzo ... zelf hebben we er geen meer ... even rondvragen dus.

kanmijn moederbord nu ook kapot zijn? Meende zoiets gelezen te hebben ...? mobo kapot door voeding?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 23:02:
om te beginnen:

AMD Athlon XP systeem 2400+ (2000 Mhz)
512 MB ram werkgeheugen
Geforce 4 MX 420 64 MBram
Maxtor 80 GB HDD

Moederbord: Gigabyte KT triton 400
AGP 8x / Fsb333

dit staat op mijn etiket v/d voeding:

Switching power supply
model: LC-A300ATX
AC-ip 115/230 V 8/4A 60/50 Hz
DC-ip +3.3 V +5 V +12 V -12 V -5V +5VSB
20 A 30 A 10 A 0.8A 0.5 A 2A

+5 V & +3.3V combined load 160 W.

Total output is 300 W Max.

dat was het, hopelijk kunnen jullie hier iets mee!
We bedoelen de voltages uit je bios niet op je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
in PC Health Status:

Reset Case Open Status [Disabled]

Case Opened no
Vcore 1.692 V
DDR Vtt 1.328 V
+3.3V 3.280 V
+5V 4.865 V
+12V 12.480 V
5VSB 4.919V

Current Temp. 44*C
CPU Fan speed: 2721 RPM

de rest is enabled, dit wel goed? leek mij het meest voor de hand liggend

[zoniet, ben een noob :X]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 23:37:
in PC Health Status:

Reset Case Open Status [Disabled]

Case Opened no
Vcore 1.692 V
DDR Vtt 1.328 V
+3.3V 3.280 V
+5V 4.865 V
+12V 12.480 V
5VSB 4.919V

Current Temp. 44*C
CPU Fan speed: 2721 RPM

de rest is enabled, dit wel goed? leek mij het meest voor de hand liggend

[zoniet, ben een noob :X]
De spanning is natuurlijk anders in stressed toestand, dan in idle. En die 160W gedeelde vermogen op 3,3V en 5V verspelt niet veel goeds. Bovendien halen goedkope voedingen meestal de beloofde vermogens niet.

Verwijderd

Topicstarter
Advies is dus, nieuwe halen? was ik eigenlijk ook al van plan, nog iets misschien, ik heb mijn PC ckeren een uur uitgehad, ik heb nu Windows er weer op gekregen, maar nu valt hij niet uit, heb de voeding er uit en in gedaan ... erg raar, morgen vroeg gewoon even naar de locale computershop dus :)

Verwijderd

Topicstarter
oke dank je, hij kan dicht :) bedankt voor jullie hulp allemaal :D

Verwijderd

Ik heb dezelfe voeding gehad.

Blijkt inderdaad niet STABIEL te leveren wat er aan vermogen opgegeven staat.... :(

Bij overgang van een AthlonXp1800+ naar een Xp2400+ kreeg ik ook problemen en zwalkte mijn spanningen steeds meer. Zeker als ik overclockte naar 2800+ of meer snelheden. Spontane reboots, vastlopers etc.

Nieuwe voeding erin, met 220Watt ipv 160 watt op de 3,3 en 5Volts lijn, en ik was gelijk van mijn problemen af.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe kast (voor goedkoop) aangeboden gekregen (van Aopen), met nieuwe voeding enzo, helemaal geen problemen meer gehad ... :D

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:08

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 22:44:
Hallo Tweakers,

Ik heb even een vraagje, ik heb een AMD Athlon 2400+ en nu valt hij steeds uit, ik weet niet waar het aan ligt, ik heb de temperatuur al bijgehouden, steeds wanneer ik net na de "crash" in de bios ben, zegt hij 47 Graden aan, nu moet dat kunnen.

Heel erg vreemd, ik heb dus vandaag m'n pc geprobeert te scannen op virussen, en steeds wanneer hij zo'n beetje op 3/4 deel was, viel hij uit, dus ik op een gegeven moment, ging wat processen uitschakelen, met de hoop, wat langer te kunnen scannen, en dus m'n systemscan af kunnen maken, ik kwam dus bij SVcHost.exe, uitgeschakeld, kwam dat die pop-up, van binnen 60 seconden sluit de pc af.

dus ik wist hoelaat het was, ergens stond dat dat een variant was van het Blaster Worm, maar goed, ik heb hem dus geprobeert te formatteren, en nu valt hij rond de 40 % tijdens het formatten, uit! :(

waar ligt dit aan? Aan mijn voeding? Aan mijn Mobo? heeft iemand hier ervaring(en) mee? Asjeblieft, help mij, ik weet niet wat ik moet doen :'(
Smht schreef op 16 januari 2004 @ 22:49:
Ten eerste controleer ook je voltages en post die even. Ook wat meer specs van je systeem. Moederbord, type en merk voeding etc.

Ten tweede, die 60s error ligt niet alleen aan Blaster Worm (ook door dingen in taakbeheer af te sluiten krijg je die error af en toe), en daartegen is een patch te vinden voor Windows XP en 2000. Hoef je je systeem niet voor te legen.

Ten derde controleer je hardeschijf eens op fouten met een diagnose programma van de fabrikant.

offtopic:
als je op deze manier een topic opent, dan wordt je gauw duidelijk gemaakt dat dat niet kan, dit probeer ik dan nog vrij aardig te brengen denk ik

edit: beetje laat met posten (er waren twee personen voor) laat het gewoon staan, mooie opsomming!
Errmmmmm... die 60s countdown komt juist door svchost.. dat is de rpc van windows... blaster sluit dat prog af als ik het goed heb, is volkomen normaal dat je zon scherm krijgt :)
een van de 5 svchost.exe's sluit dus windows af...... volgens mij is dat voor user NETWORK SERVICE

Verwijderd

Ik vermoed dat het iets met je harddisk is of met je voeding, luister eens goed naar de voeding als de pc uit valt als je dan allemaal tikjes hoort dan moet ie kapot zijn, en anders probeer windows eens te instaleren op een andere schijf.

[off-topic]
Bij mij gaat hij op school ook steeds uit, maar dat ligt aan de sites die ik bezoek >:)
[off-topic/]
Pagina: 1