Toon posts:

Kast, V-kaart en M-Bord voor 1200,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben door mijn school gevraagd of ik een

-Moederbord voor Amd 450 (K6II)

-Videokaart met liefst dual monitor support.
Ik denk aan de Matrox G450?

-Kast, Ik denk gewoon aan een Big Tower ATX

Dit alles ter upgrade van de huidige server op me school.

Dus iemand tips, suggesties. Ik heb me de laatste tijd namelijk niet echt bezig gehouden met de nieuwe hardware verwikkelingen, vandaar. |:(

Alle hulp is welkom... :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik hoor dus dat ik een Asus Pb5 moederplank moest hebben, maar das bijna nergens meer te koop. Wat moet ik dan nemen?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoezo koop je niet gewoon een nieuw *gangbaar* Mobo met een Duronnetje erop ?

MSI MS-6340 K7TM Pro - 335,-
Duron 600 - 160,-

Bron : Pricewatch...

Ben je voor nog geen 500,- piek klaar met je MoBo en CPU, kastje erbij voor 200 piek, G450 voor 425,-

Heb je een harstikke leuke, goede config voor : 1120,-

Mooi toch ?
Heb je meteen goed spul.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ja das wel een leuk setje. Moet ik ze ff zover krijgen dat ze die Duron 600 kopen, maar dat word denk ik niet zo'n probleem.

Gameover bedankt :)

Verwijderd

Eehm Gangster, ik stel voor dat jij een ander icoontje neemt!
160 KB is wel erg veel...:(

Verwijderd

Topicstarter
True, True.

Ga er ff aan werken.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:24
Euhm kleine tip ?
geheugen ik weet niet wat je nu hebt in die server maar als het 66 Mhz is of zelfs nog simm dan moet je dat er ook nog bij tellen en p5a moederbordjes worden nog steeds verkocht bij mycom en aragorn zowiezo.
450 Mhz proc niet 500 wel :)
en de matroxg450 wordt NU al niet meer geproduceert. dus als je die 1 wil wel vlug zijn !

.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 21:01 schreef harley het volgende:
Euhm kleine tip ?
geheugen ik weet niet wat je nu hebt in die server maar als het 66 Mhz is of zelfs nog simm dan moet je dat er ook nog bij tellen en p5a moederbordjes worden nog steeds verkocht bij mycom en aragorn zowiezo.
450 Mhz proc niet 500 wel :)
en de matroxg450 wordt NU al niet meer geproduceert. dus als je die 1 wil wel vlug zijn !
Als ik een moederbord koop voor de 450 Duron, kan ik daar dan geen Dimmetjes op kwijt? Dat zou zuigen, want ik heb nu een PII 300 als server, met 128 mb Dimm PC100

edit:

100MHZ |:( ---> Pc100

Verwijderd

ik zou btw geen duron nemen als server, dan zou ik wel voor de dondervogel gaan. Die hebben wat meer cache, dat lijkt me voor een server toch wel wenselijk en die heb je tegenwoordig ook al voor een prikkie :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 22:17 schreef IceFlame het volgende:
ik zou btw geen duron nemen als server, dan zou ik wel voor de dondervogel gaan. Die hebben wat meer cache, dat lijkt me voor een server toch wel wenselijk en die heb je tegenwoordig ook al voor een prikkie :)
Maar het probleem is: Ik heb maar 1200, en daar moet ik dus

-een kast
-een mobo
-een videokaart
-en mij wordt dus aangeraden om ook een nieuwe processor te kopen.

Maar daar heb ik toch niet genoeg cash voor :?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Gangster, als je nu al een 128 MB PC100 Dimm hebt, dan heb je dus geen nieuw geheugen nodig.

Sowieso is die Duron al een vette upgrade vanaf die K6-2, dus een T-bird is denk ik echt niet nodig.

Ik bedoel, ik neem aan dat het geen mission-critical super belastbare DBA-server wordt ?

Dan zou je namelijk wel wat meer budget moeten hebben... :P (50.000,- of zo... ;) )

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal je de situatie ff uitleggen. Ik zit op een grote school met +- 200 pc's. Omdat school de ballen verstand heeft van pc's, zijn er twee groepen leerlingen gekomen die elk een eigen groep computers ging beheren. Ik zit in een van die groepen. Wij hebben nu voor onze clients. +- 80 pc's een nieuwe internetserver nodig. Hij gaat nu even dienen als PDC, maar we krijgen binnenkort een nieuwe PDC. (En daarvoor mogen we heel wat meer geld besteden trouwens >:)). Dus de pc die ik nu ga kopen, wordt dan een BDC. Dus zo verschrikkelijk goed hoeft deze Pc ook weer niet te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat MSI moederbord trouwens in een ATX-kast?

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

.
Pagina: 1