Ik vraag me al een tijdje af of de bios op de grafische kaart het voltage beinvloed. Ik heb mensen horen zeggen van wel en andere dat het geen verschil maakt. Ik vraag dit omdat ik hogere snelheden will bereiken met m'n 9800se maar hem nog niet wil voltmodden. Als het bios het voltage verhoogt zou ik met de 9800xt bios hogere resultaten kunnen boeken, correct? Hoe wordt de 9800se herkend met de 9800xt bios, deze opent zover ik weet niet de andere 4 pipelines, dit geen probleem is als de kaart nog herkend wordt als een 9800se. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Een bios veranderd niets aan de instellingen van je spanningsregelaar. Tenslotte blijven de weerstandwaardes (die bij een voltmod wel veranderen) gelijk.
Dat er in de "lagere"kaarten in die Bios dingen staan uitgeschakewld?Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 22:55:
Hoe verklaar je dan dat mensen met de bios van een hogere kaart betere resultaten boeken?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd
Andere timings van andere RAM chipsHoe verklaar je dan dat mensen met de bios van een hogere kaart betere resultaten boeken?
Uitgeschakelde functies in de VPU Core (zoals deze)
Of dat met een 9800 ook is kun je in de 9800 oc/modtopic's vinden.
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 23:08 ]
Verwijderd
zoals de FX5900--> FX5950XT zeker ofzo.
Dan kan je dat bIOS erin flashen, en wordt vanzelf je MEM en core speeds hoger gezet
Dan kan je dat bIOS erin flashen, en wordt vanzelf je MEM en core speeds hoger gezet
Verwijderd
Ik zit er ook al ff mee rond te lopen en was ook overtuigd dat een bios niets veranderd aan het voltage maar eerder settings veranders zoals het cas (latency maakt weinig uit bij gfx kaartjes)
En dan lees ik in een topic @xtreme iemand die het toch beweert en zelfs heeft nagemeten met een multimeter.
Nu weet ik het ook ff nimmer
http://www.xtremesystems....6&perpage=25&pagenumber=1
En dan lees ik in een topic @xtreme iemand die het toch beweert en zelfs heeft nagemeten met een multimeter.
Nu weet ik het ook ff nimmer
http://www.xtremesystems....6&perpage=25&pagenumber=1
edit:
ach ben toch terug overtuigd
ach ben toch terug overtuigd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 17:36 ]
Jaja.... Dus je hebt ook een bios van je videokaart?
Kan iemand mij vertellen hoe ik daarin kom om mijn AGP af te lezen? I namelijk problemen met mijn 9800xt, en mijn leverancier heeft me gevraagd mijn bios uit te lezen. Ik heb dus de bios van mijn moederboard op AGp uitgelezen, bij het opstarten dus... Waarschijnlijk moest ik dus de bios van mijn videokaart hebben...
af-lezen, uit-lezen, wat bedoel jeMacros4 schreef op 03 maart 2004 @ 20:04:
Jaja.... Dus je hebt ook een bios van je videokaart?Kan iemand mij vertellen hoe ik daarin kom om mijn AGP af te lezen? I namelijk problemen met mijn 9800xt, en mijn leverancier heeft me gevraagd mijn bios uit te lezen. Ik heb dus de bios van mijn moederboard op AGp uitgelezen, bij het opstarten dus... Waarschijnlijk moest ik dus de bios van mijn videokaart hebben...
overschrijven of copieren of whatever
1 goede raad, BLIJF VAN DE BIOS VAN JE GPU AF
je kunt gpu's altijd softmodden
Wat betreft de bios van je moederbord, alleen updaten als je problemen ondervindt of als er nieuwe (prestatie-verbeterende) updates zijn.
Ik wil gewoon weten hoe ik in mijn bios van mijn videokaart kan komen, ik wil weten hoe hoog de AGP daar staat, dus niks veranderen.
om het voltage op je kaart te veranderen moet je werken met een voltmod (waarmee ik je wel wil helpen maar waar je best niet mee experimenteert zonder grondige kennis van electronica)Macros4 schreef op 03 maart 2004 @ 21:07:
Ik wil gewoon weten hoe ik in mijn bios van mijn videokaart kan komen, ik wil weten hoe hoog de AGP daar staat, dus niks veranderen.
Je AGP voltage kun je inkijken in de BIOS van je moederbord.
Esc of F1-F2 of Del indrukken tijdens het opstarten (je kunt het kort zien bv "press Del to run setup"). Je kunt dat ook vinden in handleiding van je moederbord (use the force:google
Jaaaa daar ben ik allemaal wel bekend mee joh haha. De bios van mn mobo ken ik wel, en heb daar ook agp uitgelezen. Maar ik hoor ook mensen over de bios van je videokaart, volgens mij is er helemaal niet zoiets... Maar ik kan het ook mishebben.
Pagina: 1