9500np nieuw bios: hardwaremod vereist?

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16
geloof me ik heb gezocht en ken alle bijbehorende topics.

Ik heb een sapphire 9500np 64mb van iemand gekocht, die claimt dat hij te modden is naar een pro, dus met 4 extra pixelpipelines. Toen ik hem ontving vandaag zat er al een briefje bij dat er al een nieuw bios in zat en dat ik alleen iets op de core moest connecten (hardwaremod).

Ik dacht dat een softwaremod hetzelfde effect had, dus ik proberen, maar helaas ik kreeg allerlei afwijkingen in het beeld (niet echte checkers trouwens, het deed mij meer aan een videogeheugenprobleem denken, maar zonder mod doet ie het prima. Nou zegt hij dat het door het nieuwe bios komt dat de softmod niet lukt en dat het wel met de hardwaremod moet en lukt.

Ik weet niet wat voor bios erin zit, bij het opstarten zie ik ook geen videobios?? Maar met rivatuner wist ik er uit te vissen dat er in iedergeval iets met hynix geheugen in zit, terwijl er samsung 3.3ns op zit... Zou dat het kunnen zijn??? Ik heb geen idee. Wat is verstandiger:
-hem niet geloven de kaart is niet modbaar
-hardwaremod proberen
-ander bios erop (origineel) en softmod?
:?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01
Als je goed gezocht had wist je dat deze dus NIET te modden is naar een Pro, de kaart heeft maar 64mb en geen 128mb zoals vereist is.
Correct me if i'm verry wrong.
Je bent AFAIK gewoon genaaid, de kaart is ook hardwarematig niet te modden naar 8 pipelines, waarschijnlijk kan je hem iets klokken maar vrij weinig.

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 17-01-2004 08:50 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als de kaart 64mb heeft dan kan je hem nog steeds modden naar 8 pipelines zoals de PRO versie, maar de 128bit membus blijft hetzelfde doordat er maar 64mb opzet en de overige 128bit niet te activeren valt.
Hij is dus wel te modden naar een PRO, maar dan de 9500 PRO en niet de 9700 PRO :)

Verwijderd

de 9500n/p 64mb is als het goed is dus wel te modden naar een pro
als ik jou was zou ik geen hardware mod proberen en gewoon een andere bios proberen..
hoe de 9500n/p 64mb precies te modden is naar pro weet ik ook niet helemaal (werkt niet hetzelfde als 9500n/p naar 9700n/p ...)

Verwijderd

Maar er was toch een nieuwere pcb die niet modbaar was? Maar je zal wel de goeie pcb hebben anders zou een software mod gewoon niet werken.
Je moet er wel aan denken dat er nooit garanties zijn he.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16
ik heb in principe een goede kaart, 9500np "L-vorm" rode pcb.

volgens de site van de bedenker van de mod moet het kunnen
http://www.ocfaq.com/softmod/ deze is het overigens: Afbeeldingslocatie: http://www.ocfaq.com/softmod/9500_64mb.gif

maar daar wordt niet gesproken over andere biossen icm softmod. Er staat wel dat het bios belangrijke invloed o phet geheugen kan hebben. http://www.ocfaq.com/softmod/faq.php
Pagina: 1