cd-rom kapot

Pagina: 1
Acties:

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Nu starte ik mijn pc vanochten en hij starte dus niet, kreeg een ide error..
Wat bleek dus.. mijn cd-rom speler doet het niet meer :+ dus ik koppel hem af en de pc start weer :)
Dus eenmaal in windows koppel ik hem weer aan (de voeding) om te kijken of hij nog wel open en dicht kon.. niet dus :) pas na 2 min ging hij open (in bios overrigens ook niet) en ging hij niet meer dicht (motertje bleef maar lopen).
Herkenen julie dit en kan ik hem mischien nog reanimeren? ik heb m al open geschroeft maar ik zie niets dat verfikt of los zit ofzo..
Is een aopen 56x, net nieuw :'(

[ Voor 11% gewijzigd door naps op 16-01-2004 22:31 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als hij net nieuw is, zal ik zowieso teruggaan met het product.

Je hebt grote kans dat het bandje of het radartje in de cdrom speler, of los zit, of afgebroken is.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
net nieuw :? -> rma

das toch logisch?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Vorkie schreef op 16 januari 2004 @ 22:31:
Als hij net nieuw is, zal ik zowieso teruggaan met het product.

Je hebt grote kans dat het bandje of het radartje in de cdrom speler, of los zit, of afgebroken is.
erm.. is ander half uur rijden met de auto.. en nieuw kost zon ding maar zon 25 euro, dus dat is het niet waard :+
Dus wil hem zelf even proberen te maken :D

[ Voor 6% gewijzigd door naps op 16-01-2004 22:35 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
Aopen CD-ROM Spelers :r denk dat iedereen er wel over mee kan praten. Ik heb denk ik ongeveer 25-30% van alle aopen's die ik ooit verkocht heb weer in de vuilnisbak kunnen donderen. koop aub een fatsoenlijk merk (LG, NEC, Asus oid).

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Als je niets aan de bekabeling had veranderd en hij heeft van de ene op de andere dag bootproblemen (dat hij niet herkend wordt tijdens boot) dan is er iets kapot op de logic print. Dat kan vrijwel van alles zijn, maar is meestal een IC die niet tegen ontlading kon (bijvoorbeeld als je een voeding hebt die nogal piekt of als je PC niet geaard is).

Als hij net nieuw is zou ik zo snel mogelijk garantie claimen (en persoonlijk zou ik hem ruilen voor een Asus welke wél goed werkt met C2/accurate stream/subchannels)
offtopic:
>Dat jij nou net pech hebt betekent niet dat iedereen er ineens last van heeft
8 van de 10 Aopen kapot
2 van de 8 LiteOn kapot
1 van de 3 Pioneer kapot
0 van de 5 Asus kapot
Mag jij de rekensom doen ;)

>Tis toch vreemd dat de een hier een defectpercentage van boven de 50% haalt
In dit geval gaat het om ongemodde/ongeflashte spelers en is het verspreid over meerdere personen, dus je kunt niet de persoon de schuld geven. Daarnaast weet ik een aantal winkels die Aopen uit hun assortiment hebben gehaald om bovengenoemde reden en staan de fora bol van topics over problemen met deze drives ;)

Maar goed, dat helpt de topicstarter allemaal niet, laten we het ontopic houden en kijken of we hem verder kunnen helpen :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 12:51 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Aopen CD-ROM Spelers denk dat iedereen er wel over mee kan praten.
Nee, het spijt me, afgelopen 5 jaar geen enkel defect gehad. Dat jij nou net pech hebt betekent niet dat iedereen er ineens last van heeft ;)

PS: Ja natuurlijk is het gek dat jij 30% van je drives moet weggooien terwijl ik er totaal geen problemen mee heb gehad. Het verbaast me toch altijd weer hoe met dit soort dingen ervaringen haaks op elkaar kunnen staan, terwijl het toch echt over hetzelfde product gaat. Heb ik dan écht altijd zo'n mazzel?

[ Voor 41% gewijzigd door koraks op 16-01-2004 23:01 ]

Verwijderd

koraks schreef op 16 januari 2004 @ 22:59:
[...]

Nee, het spijt me, afgelopen 5 jaar geen enkel defect gehad. Dat jij nou net pech hebt betekent niet dat iedereen er ineens last van heeft ;)

PS: Ja natuurlijk is het gek dat jij 30% van je drives moet weggooien terwijl ik er totaal geen problemen mee heb gehad. Het verbaast me toch altijd weer hoe met dit soort dingen ervaringen haaks op elkaar kunnen staan, terwijl het toch echt over hetzelfde product gaat. Heb ik dan écht altijd zo'n mazzel?
AOpen heeft niks anders dan BUGGED (schijnt fouten in firmware? moet de link eens met google terugvinden) CDROM-spelers uitgebracht en ik heb er al hopen versleten. LG's zijn ook niet alles, sinds dat er LG's zijn opgeblazen door Mandrake (firmware-bug), zegt LG dat ze geen Linux-ondersteunen.

http://www.guru3d.com/tech/aopen-explode/index1.shtml
zoiets heb ik ook eens meegemaakt met aopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 01:00 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mag jij de rekensom doen
Ja euss, ik spreek ook echt niet tegen dat jij (en anderen ook) een hoop defecten hebt gehad, ik geef alleen aan dat ik die ervaring niet deel en dat me dat verbaast. Tis toch vreemd dat de een hier een defectpercentage van boven de 50% haalt terwijl ik zeggen en schrijven nog geen enkele defecte AOpen cdromspeler hier langs heb zien komen? En dat terwijl ik echt behoorlijk kritisch ben wat betreft hardware...
Maar goed, ik wat dat betreft dus erg veel mazzel, da's duidelijk :>

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
koraks schreef op 17 januari 2004 @ 10:18:
[...]

Ja euss, ik spreek ook echt niet tegen dat jij (en anderen ook) een hoop defecten hebt gehad, ik geef alleen aan dat ik die ervaring niet deel en dat me dat verbaast. Tis toch vreemd dat de een hier een defectpercentage van boven de 50% haalt terwijl ik zeggen en schrijven nog geen enkele defecte AOpen cdromspeler hier langs heb zien komen? En dat terwijl ik echt behoorlijk kritisch ben wat betreft hardware...
Maar goed, ik wat dat betreft dus erg veel mazzel, da's duidelijk :>
Ik denk dat het eerder toeval is dat jij nog geen defecte bent tegengekomen. Ik heb in diverse computerwinkels en automatiseringsbedrijven gewerkt. Ook bij diverse concullega's hoorde ik niet anders dan klachten over aopen's. En dan heb ik het dus alleen over de CD-ROM spelers !. Aopen maakt bijvoorbeeld prima behuizingen.

LG..tjsa toevallig dat ik gisteren een 6 jaar oude defecte LG uit een compaq viste, maar daarnaast heb ik er nooit problemen mee gehad. De Creative cd-rom's waren ook aardig brak. Nec ooit 2 defecte van gehad en Asus nog nooit 1-tje.

Nu is het gelukkig zo dat de cd-rom spelers geen drol meer kosten dus echt een buil kun je je er niet meer aan vallen, maar ik betaal liever een paar euro meer voor iets wat deugelijk is. Ik snap ook niet dat Aopen na al die jaren die bugs met hun cd-rom spelers niet op heeft kunnen lossen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

KaMiKaZe schreef op 17 januari 2004 @ 12:10:
[...]

Ik denk dat het eerder toeval is dat jij nog geen defecte bent tegengekomen. Ik heb in diverse computerwinkels en automatiseringsbedrijven gewerkt. Ook bij diverse concullega's hoorde ik niet anders dan klachten over aopen's. En dan heb ik het dus alleen over de CD-ROM spelers !. Aopen maakt bijvoorbeeld prima behuizingen.

LG..tjsa toevallig dat ik gisteren een 6 jaar oude defecte LG uit een compaq viste, maar daarnaast heb ik er nooit problemen mee gehad. De Creative cd-rom's waren ook aardig brak. Nec ooit 2 defecte van gehad en Asus nog nooit 1-tje.

Nu is het gelukkig zo dat de cd-rom spelers geen drol meer kosten dus echt een buil kun je je er niet meer aan vallen, maar ik betaal liever een paar euro meer voor iets wat deugelijk is. Ik snap ook niet dat Aopen na al die jaren die bugs met hun cd-rom spelers niet op heeft kunnen lossen.
Mmm, misschien een beetje exotisch..maar de Plextor PX504 .. de Plextor CD-rom die schijnt top de zijn ( net zoals hun DVD speler is, damn nog nooit zo'n stabiel drive-je gezien )

There is no place like ::1

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Of ze nu heel blijven of niet, AOpen cd-romspelers behoren tot de slechtste op de markt verkrijgbaar momenteel.

Voor data vallen ze wel mee, vooral omdat ze doorgaans erg goed zijn in het lezen van bekraste cd's. Mode 2 data-cd's daarentegen worden bij de meeste AOpen modellen slechts aan 4x gelezen door een van de talloze bugs in de firmware. Voor audio zijn de drives een ramp (en dan spreken we over de modellen vanaf de 32x tot de laatste generatie). De drives ondersteunen C2 foutinformatie wat de audio-extractie met software als EAC veel sneller moet doen verlopen. Helaas is de C2-informatie geleverd door de drive zo onbetrouwbaar dat er meer audiodata onjuist door de drive als juist of fout wordt bestempeld, dan andersom. Als je audio-extractie wil doen met deze drives, zorg er dan voor dat je C2-informatie uitschakelt in de extractiesoftware. Het volgende probleem is het ontbreken van accurate stream (soms ook wel foutief aangeduid als jitter). Vroeger hadden veel cd-romspelers daar last van. Tegenwoordig kom je cd-romspelers die geen accurate stream hebben tijdens digitale audio-extractie eigenlijk niet meer tegen. AOpen is natuurlijk de uitzondering die de regel bevestigt. Een drive die last heeft van ontbrekende accurate stream is niet in staat om op een audio-cd tweemaal achtereen dezelfde positie te vinden. Bij extractiesoftware die foutdetectie en -correctie door herlezen toepast is dat natuurlijk funest. De software zegt om sector X nog eens te lezen en de drive leest een andere die daar in de buurt ligt. Met andere woorden, schakel accurate stream maar uit of jitter detection aan in je extractieprogramma of de resultaten zullen erbarmelijk slecht zijn. Heel wat revisies van AOpen drives kunnen zelfs maar audio-extractie doen aan 8x, weermaals door een bug in de firmware. En zo zijn er nog heel wat problemen met de AOpen drives...

Hoe sterk de intentie van AOpen is om hun product te verbeteren bij al deze bekende fouten/problemen, blijkt wel uit het feit dat de meeste fouten/problemen terugkeren bij iedere nieuwe generatie. Met andere woorden, behalve de snelheid opdrijven verbetert AOpen niets aan de drives. Je zit met een drive met hedendaagse snelheden, maar de techniek en kwaliteit van een drive uit begin jaren '90. Conclusie? Vermijd AOpen cd-romspelers!
Pagina: 1