Toon posts:

Hulp gevraagd met nullmodemkabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn 2 PC'kes verbonden met een nullmodemkabeltje op de serieele poort. Allemaal leuk en aardig , maar wat nu ? Hoe stuur ik bestanden van de ene naar de andere , en belangrijker , hoe kan ik een spel spelen met een Nullmodem verbinding ? Ik weet niet wat ik moet instellen . O ja, bij apparaatbeheer staat bij allebei wel serieele kabel op Com 1 , maar als ik Re-volt wil spelen maken ze geen verbinding .

Verwijderd

lachu dit. ik wist dat linken nog bestond...En al zou het werken... man .... dat is traag... voor 100 piek heb je 2 netwerk kaartjes + kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vroeg ik dus niet . :(

Verwijderd

Voor bestanden overzappen gebruikte ik altijd een oude versie van Norton commander, paste nl. op 1 schijfje (kan ik wel ff mailen), maar t met ook met Windows kunnen via direkte kabelverbinding o.i.d. kunnen. Games moeten het gewoon doen... goede com poort bitrate (9k6 of 14k4) en evt. IRQ (3 of 4 meestal) invullen. Ik heb t al lang niet meer gebruikt, maar hiermee het lukken, suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Niks , als ik de naam van de host opgeef wanneer ik de verbinding maak zegt ie dat die niet klopt .

Verwijderd

Vanaf versie 6 zat er bij DOS zo'n progje bij: interlink. Kijk 's bij de help onder DOS.

Nog een ander goed dos-progje: FastLynx.
Goed Windows-prog: pcAnyWhere van Norton.

Eerlijk gezegd kun je met een nul-modem niet veel meer dan oude spelletjes spelen; 't is gewoon tering traag.

Je moet trouwens niks aan je PC instellen om dit te laten werken; 't is allemaal afhankelijk van de applicatie of het spel. Bijvoorbeeld Need for Speed I kun je prima spelen over een nul-modem. En Doom/Doom2/Quake1 ook nog. Maar het gebruik verschilt per spel. Je moet in iedere geval altijd de goede com-poort opgeven. Bij Doom zat vroeger zo'n applicatie, DM.EXE (DeathMatch) waarmee je alles is een menu kon instellen i.p.v. de prompt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal , pcanywhere did it !
Pagina: 1